Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- H.Revoort: Thaise blues……
- Tino Kuis: Een goede samenvatting over traditie en moderniteit in Thailand. Dan dit citaat: “Deze jongeren zijn vaak goed geïnforme
- william-Korat: Wij hebben geen onbruikbare rijstvelden Johnny en het kan goed dat ik je toelichting van de coöperatie ooit eens gemist heb. De
- Erik: Rob Penders, altijd spannend, een nieuwe bestemming. Een geweldige tijd zal het ongetwijfeld worden! Het ‘verassen’
- Rudolf: Hij zou ook kunnen bedoelen, dat er een overeenkomst is gesloten dat hij in dat huis mag blijven wonen als zijn vrouw sterft. T
- Wim: Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan? In Thailand kun je zo goed als alle betalingen digitaal afhandelen. Elke brenger van
- eddy: beste, graag had ik van u meer info gehad betreffende uw berichtje van iptv, hoe dit te verkrijgen bij voorbaat dank, Eddy
- Rob V.: Een mooi verhaal welke maar weer eens onderstreept dat men zelfs met goede bedoeling verkeerd kan handelen door iets simpels als s
- Rob Penders: Wij (gezin met pubers) gaan 15 juli ‘24 voor een maand naar Thailand. Kan niet wachten om me te laten verassen en een fantas
- Luit van der Linde: Op 11 februari toen ik Thailand vanuit Maleisië binnen kwam, kreeg ik het formulier ook al niet meer, dus blijkbaar zijn ze hier
- Albert: Graag wat meer details Boonya, ik ben ook wel geïnteresseerd.
- Johnny BG: Onze cooperatie verandert onbruikbare rijstvelden waar alleen maar riet op staat in wekelijkse geldmakers. Dan zou je denken dat a
- Kees: Dit is een uiterst merkwaardige reactie. Je zegt dat ik een Nederlandse makelaar ben. Waar haal je dat vandaan? Dat ben ik helemaa
- Johnny BG: Ik dacht altijd dat je niet van vergelijken met NL hield maar goed het is vergeven hhh Bangkok inwoners huren veelal en de eenvou
- Johnny BG: Ik heb het uiteraard over de huidige nep democratie en de ondemocratische manier hoe zaken momenteel in het land geregeld worden z
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Technisch en menselijk falen bij crash AirAsia in Java zee
Technisch en menselijk falen bij crash AirAsia in Java zee
Technisch en menselijk falen heeft eind vorig jaar geleid tot het neerstorten van een Indonesische Airbus A320 van de luchtvaartmaatschappij Air Asia. Bij het ongeluk kwamen alle 162 inzittenden om het leven. Dit hebben de Indonesische onderzoekers geconcludeerd.
Volgens de onderzoekers reageerden de piloten verkeerd op een technisch mankement in de boordcomputers die het verloop van de vlucht controleert. Een storing in die computer die al vaker was voorgevallen, leidde tot het uitvallen van de automatische piloot.
Toen de piloten dat probleem wilden verhelpen, maakten ze fouten waarmee ze de controle over het vliegtuig verloren. Het toestel dat op weg was van Surabaya naar Singapore stortte 28 december in de Java Zee.
Ik wil niet teveel zeggen maar de computer waarin de storing zat haperde al veel vaker (staat ook in dit bericht) en door laksheid werd het probleem niet verholpen. Het bleek een slecht (soldeer)contact te zijn.
Ik neem toch even aan dat het logisch is dat de automatische piloot uitgeschakeld wordt als de computer wordt gereset. Erg dat er zoveel mensen het leven lieten….
Als een storing in de computer al vaker was voorgevallen, was het geen technisch, maar menselijk falen.
Die computer had goed moeten werken, of niet in dat vliegtuig moeten zitten.
Na het uitvallen van de boordcomputer had men probleemloos op handmatige besturing kunnen overgaan. De fouten die daarbij gemaakt zijn leidden tot een zgn. overtreksituatie (‘stall’) waarop vervolgens ook weer verkeerd werd gereageerd en dat leidde uiteindelijk tot het neerstorten. Zie ook http://avherald.com/h?article=47f6abc7/0028&opt=0
De opleidingen van piloten zijn gewoon veel slechter hier.
Er is te weinig samenwerking tussen de first officer en de Captain zo gaat dat nu eenmaal hier.
De captain denkt alles wetend te zijn en de first officer is maar een loopjongen in zijn ogen.
Dat zijn de verhoudingen hier en dat is meer dan slecht voor de samenwerking.
Er zij al meerdere toestellen neergestort omdat de first officer zijn mond niet durfde open te doen tegen
een meerdere.
In Europa is dat een heel andere zaak, daar word gewoon samengewerkt, met als gevolg goede
onderlinge verhoudingen. En word er van uit gegaan dat twee meer weten dan een.
Mijn dochter is piloot op een 777 en zegt, je kunt maar beter niet vliegen met in Asia opgeleide mensen.
Als ik nee zeg tegen mijn Captain is het gewoon nee.
Griep of is er meer aan de hand ? Lijkt me nogal toevallig dat een 12-tal piloten plotseling de griep krijgen….
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2543597/2015/12/02/Honderden-passagiers-AirAsia-gestrand-na-griep-piloten.dhtml
Hetgeen er aldus op neer komt dat door te weinig onderhoud er technische mankementen ontstonden, waarna de piloten faalden te anticiperen en te corrigeren. Daarbovenop de constatering dat opleiding en nascholing te wensen overlaat, dat er vragen gesteld kunnen worden bij hoe wordt gecommuniceerd, en idem over hoe inspecties worden uitgevoerd.
Is het dan gek dat bv de Verenigde Staten TH een demotie toekennen voor wat betreft veiligheid? Zie Bangkokopost van vandaag: http://www.bangkokpost.com/news/transport/782065/us-faa-downgrades-thai-air-safety-rating
waarom moeten er eerst een paar duizend slachtoffers vallen, alvorens de journalistiek begint te mouwen ,over al dan niet,al lang bestaande en bekend zijnde problemen, in plaats van veel eerder de falende maatschappijen , met naam en toenaam onmiddellijk aan de schandpaal te nagelen,
Nu gaan de mensen ,al dan niet terecht , niet meer vliegen met aziatische maatschappijen of zij moeten een goede reputatie hebben ,gedurende de laatste 5 tot 10 jaren zoals Eva Air , China Air,Singapore Airlines,
en een paar Arabische maatschappijen.
Je moet toch ook levensmoe zijn om met een Russische maatschappij te gaan vliegen.
waarom wordt er niet, per maand, een lijst gepubliseerd met de namen van maatschappijen die achterliggen
met hun onderhouds verplichtingen en of andere noodzakelijkheden die de vliegveiligheid bevorderen.
Als ik dan, na een ongeluk, die misselijk makende gezichten zie van de, verantwoordelijke directie, die huichelachtig in een verklaring laten weten dat ze nog niets over de oorzaak kunnen melden , terwijl ze weldegelijk weten dat hun vloot onveilig is en ze tegen beter weten in toch door lieten vliegen!!!!!!
Of zoals bij de A320 Airbus een vliegtuig vol mensen laat besturen door een stelletje slecht opgeleide idioten.Deze totale directie moet onmiddellijk voor de rechter gesleept worden ,met maar EEN aanklacht,
Dood Door Schuld !
Maar door de corruptie komen deze mongolen er gewoon mee weg. Het is een schande dat dit anno 2015 nog steeds mogelijk is en ook nog steeds gebeurd.
En eigenlijk nog 1 vraag wat wordt er voor de familie van de slachtoffers gedaan ? Hoe worden die afgescheept ?
jantje