Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Nieuwe bussen en betere service voor openbaar vervoer in Bangkok na klachten
Het openbaarvervoerbedrijf van Bangkok (BMTA) wil haar wagenpark vernieuwen. Zo moeten er 2.188 nieuwe bussen komen die een betere service kunnen bieden aan passagiers.
BMTA-gouverneur Prayun zegt dat de eerste 700 bussen in de tweede helft van 2020 de weg op gaan. Het gaat om 400 hybride bussen, die op zowel diesel en elektriciteit kunnen rijden, plus bussen die op aardgas rijden. Er komen drie jaar later nog meer hightech bussen en milieuvriendelijke elektrisch aangedreven bussen.
De BMTA komt met dit nieuws nadat forenzen klaagden over het duurdere buskaartje zonder dat er meer service tegenover staat.
Bron: Bangkok Post
Ik moet hier wel om lachen. Iedereen die bangkok een beetje kent weet dat het verkeer een gigantische heksenketel is. Nieuwe bussen om weer urenlang in de file te staan. Beter metronetwerk aanpakken.
Ton je moet eens in bangkok gaan kijken dan zie je wat er aan de skytrain en metro en de airportlink gedaan wordt. Je staat er versteld van . het heeft allemaal zijn tijd nodig het kan niet in een twee drie. Wat de bussen betreft zijn 2200 bussen te weinig moeten er mijn inziens 6000 zijn. Wat de verkeerschaos betreft als er goed openbaar vervoer is en niet te duur gaan de mensen er wel mee. Om de verkeers aan te pakken is er maar een manier : betalen als je in centrum wil zijn met je auto . wel tarief maar mate van uitstoot en inkomen. Anders zouden alleen maar de rijken in bangkok kunnen rijden. En dat is niet de bedoeling.
Ben
Er is jarenlang niet geïnvesteerd in onderhoud en vernieuwing.
De prijzen zijn iets verhoogd dit jaar.
Met de komst van nieuwe bussen worden er wel stappen gemaakt.
Het klopt dat de bts en mrt ook grote stappen maakt echter voor een heleboel thaise mensen is dit een duur vervoermiddel.
De bus is het goedkoopste transport middel.
Qua tijd ben je langer onderweg maar de thai accepteert dit.
Zoals hierboven gesuggereerd werd om Bangkok in the komen er betaald moet worden is een Nederlandse gedachte.
Om van buiten Bangkok de stad in te gaan betaal je al tol. Gemiddeld 60 baht per rit en dit dus 2x.
Voor een werkende die dus 5 x de stad in moet is dit een fors bedrag.
Terwijl je met de bus bijna nooit meer dan 30 baht enkele reis kwijt bent.
Bussen vernieuwen is dus geen raar idee.
Ook geopperd om de mini bussen te veranderen naar midi bussen was een optie. Echter hier is nog niets van te zien.
Hopelijk springen de buschauffeurs ook zuiniger om met het materiaal. Met name bus lijn 8 welke de gevaarlijkste route is mag best een hoger niveau krijgen.