Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Henk: Het strand is lang. Weet iemand waar het ongeveer is?
- Ger-Korat: In het noordoosten zijn er maar 3 grote steden welke in aanmerking komen voor een stop: Korat, Khon Kaen en Udon. Khon Kaen en Udo
- Johnny BG: Het is dat er vooruitgang in dat gebied is en dat er in sommige plekken daarom best wel leuke restaurants, supermarkten met assort
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » Vliegtuig AirAsia vermist in Indonesië
Vliegtuig AirAsia vermist in Indonesië
In Indonesië wordt een vliegtuig vermist van prijsvechter AirAsia. Aan boord van vlucht QZ8501 zijn 155 passagiers en 7 bemanningsleden.
Het toestel, een Airbus A320-200, steeg op in de Indonesische stad Surabaya en was op weg naar Singapore. Ongeveer 40 minuten na het opstijgen verloor de verkeerstoren in Surabaya contact met het vliegtuig. Het toestel zou toen boven de Javazee hebben gevlogen. Een reddingsoperatie is in gang gezet.
Bijna alle inzittenden zijn Indonesiërs. Ook zijn er drie Koreanen, een Singaporees, een Brit en een Maleisiër aan boord.
Wat gebeurt daar toch in Azie en met die aziatische airlines? Behalve dat het een trent lijkt te worden, zou El Quaida een ander werf- en werkgebied zijn zoeken? Beangstigend. Vlieg zelf veelvuldig in de controntrijen met AirAsia. Wellicht ook in januari.\M.i. vereist dit onderzoek van de regeringen aldaar.
Een ’trend’ is wel een heel overdreven kwalificatie. En op bangmakerij door naar bepaalde organisaties te verwijzen zit helemaal niemand te wachten. Feit is dat er in 2014 gemiddeld ruim 100.000 commerciële vluchten per dag werden uitgevoerd, wat natuurlijk niet wegneemt dat elk ongeval er één teveel is. De kans om het leven te laten in een vliegongeval is echter vele malen lager dan in het wegverkeer – waar ook ter wereld.
Cornelis, ik kan dit als oud-steward alleen maar beamen. Ik ben dertig jaar lang vier keer per maand op de lange vluchten en in de eerste 10 jaar ook veel korte (binnen Europa) gevlogen (heen en terug). Ondanks dat we getraind werden op eventuele ongelukken – die komen gewoonweg voor – heb ik NOOIT wat meegemaakt. Wel momenten waar je je oren moest spitsen en je voorbereiden op eventuele gebeurtenissen. Ik moest helaas iedereen die spannende verhalen wilde horen teleurstellen.
Wat ik echter wel telkens weer meemaakte toen ik nog met de auto naar de luchthaven reed, waren de vele ongelukken op de Autobahn. Ik moest op de rit van 270 km me altijd erop voorbereiden minstens een half uur ergens wegens een ongeval in een file te staan. Hetzij mijn kant van de weg, hetzij de andere kant. En daardoor dat ik zelf al bijna twee keer in een ongeval verwikkeld was geraakt, ben ik met de trein gaan reizen…veel veiliger.
En dan maak je je zorgen over dat soort tragische ongevallen, hier in Thailand? Het land dat op de wereldranglijst van ongelukken in het verkeer op nummer drie staat? Dan kun je beter je huis niet meer verlaten! De kans dat je een ongeluk krijgt met de slechtste airline ter wereld is nog steeds vele malen kleiner dan dat JIJZELF in een ongeluk in Thailand om het leven komt!
Dit ter versterking van je punt!
Marianne, wat bedoel je met trend? Begin dit jaar een vlucht van Malaysian naar China. Medio dit jaar een Malaysian vlucht door Russen of Oekrainers (dus niet AlQuaida) uit de lucht geschoten en nu een an vermist toestel Air Asia.
Van eerste geval is nog steeds niet duidelijk wat er is gebeurd: mogelijk een zelfmoord van 1 van de piloten (geen enkele aanwijzing dat Al Qaida erachter zit. En bovendien: Al Qaida maakt meestal direct bekend als ze ergens achter zitten.
En nu al speculeren over oorzaak verdwijning/vermissing Air Asia is wel erg snel. Terwijl ook hier geldt: geen claim van Al Qaida voor zover ik weet.
Tot slot. Ik denk niet dat “de regeringen aldaar” (wie zijn dat dan overigens) je suggestie zullen volgen. Daar zijn andere instanties voor.
Moderator: Reageer op het artikel en niet op elkaar.
Echt ongelofelijk, 3 Aziatische vliegtuigen in 1 jaar uit de lucht (waarvan 2 verdwenen). Je zou bijna denken dat de Aziatische tak van Al Qaida voor deze trend verantwoordelijk is. Beangstigend!
Moderator: niet chatten svp.