Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » Thailand tekent overeenkomst met China voor aanleg dubbelspoor
Thailand tekent overeenkomst met China voor aanleg dubbelspoor
Thailand maakt serieus werk van het aanpakken van de infrastructuur. Gisteren werd daarvoor een overeenkomst getekend met China die helpt met de financiering en aanleg van een dubbel treinspoor.
Het huidige spoornet van de SRT (Thaise spoorwegen) is zwaar verouderd. Er zijn regelmatig ontsporingen en ongelukken door slecht onderhoud en het oude materieel.
Met de aanleg van de nieuwe spoorlijnen zal medio 2016 worden begonnen. De eerste treinen moeten in 2022 gaan rijden. Er zal gestart worden met de route tussen Nong Khai en diepzeehaven Map Ta Phut in Rayong en tussen Bangkok en Kaeng Khoi.
Thailand zal gebruik gaan maken van de internationale spoorbreedte (1,435 meter). Hierdoor kunnen treinen snelheden halen van 180 km per uur. De spoorlijnen worden ook geschikt gemaakt voor hogesnelheidstreinen.
De lijn naar Nong Khai wordt aangesloten op de spoorlijn naar Vientiane, die ook door de Chinezen aangelegd gaat worden.
China, het land met enorme corruptie, onbetrouwbare producten, onbetrouwbaar als partner. Wel steeds meer bezig om ontwikkelingslanden in hun greep te krijgen. Zie bijvoorbeeld de West Afrikaanse landen die beroofd worden van hun grondstoffen. Nu is dus ook Thailand aan de beurt. De Chinese toeristen en hun gedrag en mentaliteit zijn een klein voorproefje. Kwaliteits producenten als Siemens, Volvo, Mercedes willen niet eens meer meedoen aan aanbestedingen voor levering van autobussen, metro systemen omdat de kwaliteit die zij leveren te goed is voor Thailand. Ga maar verder lekker in zee met China en laat je maar helemaal inpakken en afhankelijk worden Thailand! Ik reis nu al niet met de trein in Thailand omdat het te gevaarlijk, onpraktisch en langzaam is, maar ook in de toekomst zal ik niet in een Chinese HSL stappen. Weet u nog van de dodelijke ongelukken bij de proefrit met de HSL van Chinese makelij in China? Wat een domme beslissing van de Thaise regering. Maar ja, de tea money is het belangrijkste ook hier weer.
Beste Rob,
Wat een vreemde negatieve benadering. Laten we verheugd zijn dat er tenminste één serieuze buitenlandse investeerder de infrastructuur aan mag pakken. De Chinezen kunnen dit zeer goed, en als je ooit de moeite neemt in China een kijkje te nemen, dan zul je ervaren welke hoogwaardige prestaties zij kunnen leveren. Ik heb geen enkele bedenking t.a.v. de te leveren kwaliteit. Die vermeende corruptie valt ook zwaar mee, natuurlijk op het hoogste overheidsniveau zal er best het een of ander geregeld zijn. Maar ten aanzien van de uitvoering geen schijn van kans meer. De Chinezen houden alles in eigen handen, onderaannemers zijn welkom, op normale condities, willen ze meer, dan vallen ze af, komt er een ander of doen de Chinezen het zelf. Deze verbinding zal per KM beduidend goedkoper uitvallen dan de Sky Train en AirPort Rail link, en dan bedoel ik niet dat de spoorlijn op de grond ligt en niet op een hoge traverse.
De Chinezen doen op deze manier aan gebonden ontwikkelingshulp, ze betalen grotendeels dit eigen project, en plukken daar straks de “handel – transport vruchten” van. China handeld net als de meeste landen ter wereld met een commerciël oogmerk. Anders dan de Russen, die handelen om macht te verwerven, waarbij het welzijn van de eigen bevolking wordt opgeofferd aan macht en status van het moederland.
Hoe geweldig zou het niet zijn als er straks goede spoorverbindingen door heel Thailand liggen. Aanzienlijk veiliger dan het huidige zeer intensieve netwerk van buslijnen. En dan nog maar te zwijgen over de milieuwinst door het wegvallen van de lange afstandsbussen en de korte binnenlandse luchtverbindingen.
Paul Schiphol
Ik heb steeds meer bewondering voor de chinezen .
Want ik ben er nu een aantal keer geweest ,en was vol verbazing.
En de eerste keer ging ik met mijn vooroordelen ,zoals vele hebben.
Je weet wel allemaal slechte kwaliteit geen afspraken mee kunnen maken armoede enz.
Nu waar ik ben geweest xiamen en de regio .
Ik was verbaast van de dure auto’s die er rond reden de gastvrijheid soms grofheid van sommige mensen
Ja het het engels spreken is erg moeizaam.
Maar de fabrieken doen niet onder voor de nederlandse.
Alleen al de grote van alles maakt je duidelijk dat je dit niet moet onderschatten.
De grote bedrijven laten van alles maken in china maar plakken hun eigen naam erop .
Chinezen denken alleen aan zaken doen hebben geen interesse in oorlogje spelen .
En coruptie is in thailand vele malen meer dan china ( ze hebben daar zeer strenge straffen voor ik geloof zelfs de doodstraf)
Ze hebben daar veel meer (snelheids)treinen dan in nederland kijk maar naar onze snelheidstrein dat is gewoon een grote ramp .
Wij in europa kunnen alles sneller en beter jaja maar naar jaren en miljarden € weggegooit te hebben .
En er rijdt nu een boemeltrein tussen amsterdam en parijs .
Laten we ze eerst een kans geven ,wij hebben al bewezen dat we het niet kunnen.
Ik heb steeds meer respect gekregen voor de chinezen .
En ik heb er in korte tijd meer vriendschap gekregen zonder bijbedoelingen dan in thailand.
Ze laten je merken dat je een gast bent en geen atm.
Ga zelf eerst kijken voor dat je oordeelt men jansen.
Ik ga zeker terug op vakantie maar gaan wonen nee,is te duur voor mij soms is het duurder dan holland .
Ik was in september in China in Beijing en ben met totaal andere ogen gaan kijken na dit land.
Ze modern ruime opgezette wegen. Hoge en moderne gebouwen, geen bedelaars maar wel veel militairen en politie.
Alleen wel 40 miljoen bewoners van Beijing en 17 miljoen auto’s waar de meeste van geen rijbewijs hebben.
Als je uit Beijing ben zie je ook natuurlijk het platteland, dat daar ook armoede is in de boerendorpen.
Toch vriendelijke mensen al spreken ze geen Engels, dus veel handen en voetenwerk.
Corruptie, geloof ik best, maar waar niet Nederland ? Laat me niet lachen met de bouwschandalen, afkoopsommen van de belastingen, Betuwespoorlijn, snelheidstreinen.
Met enige regelmaat kan je lezen dat er in Thailand treinen ontsporen, dus ben het met Rob Jansen wel eens dat reizen per spoor in Thailand niet zonder gevaar is. Dat het per spoor wellicht niet zo snel gaat heeft echter ook zijn voordeel, je ziet nog eens wat van de omgeving. Met een snelheid van 180 km p/u zal dat niet zo makkelijk gaan. De samenwerking met China heeft natuurlijk met het prijskaartje te maken, wat dat betreft kan goedkoop ook duurkoop worden. Denk maar aan ons eigen debacle met de Fyra!