De Airport Rail Link wordt flink uitgebreid, binnen drie of vier maanden starten de biedingen, zo laat SRT weten. Het gaat daarbij om de verbindingen tussen Don Mueang, Bang Sue en Phaya Thai.

De uitbreiding gaat waarschijnlijk 31 miljard baht kosten. Na de biedingen kan de bouw in 2016 beginnen. Het project moet in 2019 zijn afgerond.

Vooral de route tussen de luchthavens Don Mueang en Suvarnabhumi zal veel reizigers aanspreken. Het wordt daardoor mogelijk om je gemakkelijker en sneller tussen de twee luchthavens te verplaatsen. De SRT (Thaise staatsspoorwegen) schat dat de route dagelijks 40.000-50.000 passagiers extra zal trekken.

De SRT gaat alvast zeven nieuwe treinen bestellen met vier wagons per trein. Er rijden dan straks 12 treinen op de Airport Link’s City Line. De treinen moeten in 2017 worden geleverd.

Bron: Bangkok Post – http://goo.gl/mDr7hh

4 reacties op “Start uitbreiding Airport Rail Link: Drie nieuwe routes in 2019”

  1. Eric zegt op

    Als dat met dezelfde planners en arbeidskrachten wordt uitgevoerd als de reesd betsaande airportlink dan schat ik in dat de eerste treinen zullen rijden in 2025.

    En iedereen die met de expres versie wil rijden zal gewoon worden verwezen naar de “boemel”.

    Zal dus nog wel even duren.

  2. Nico zegt op

    Moet je maar eens gaat kijken bij de aanleg, in Chatuchak, Lak-si, Don Mueang en Rangsit.

    Ze zijn in mei 2014 begonnen en nu een jaar later weet je niet wat je ziet. Bijna overal is men “uit de grond” en bij hele stukken, zijn ze met 4 mega kranen, de horizontale (rails) liggers aan het maken.
    Volgens de planning moet de skytrain in 2018 gaan rijden en het ziet er wel naar uit, dat dit gaat lukken.
    Italyen-Thai heeft inmiddels zoveel ervaring.

    Ik weet niet of er ook een bovenleiding komt. zoals de airport lijn of een zijgeleider zoals alle andere treinen.
    Want dat maakt natuurlijk ook veel uit betreffende de aanleg.
    Ook weet ik niet waar deze skytrain gaat aansluiten op het bestaande net? Kan de ondergrondse zijn bij Chatuchak, kan de bovengrondse bij Chatuchak zijn en hij kan vanuit Don Mueang, rechtdoor gaan naar het Centraal station.

    Iemand die dat weet graag…….

    Ook bij Rangsit is een vreemde situatie, daar loopt de trein van Don Mueang gelijkvloers en wordt er een bovengronds station gebouwd, wie dit weet ook graag……

    Nico

  3. Tom zegt op

    Jaja, 2019. geloof ik helemaal niets van. 2029 is realistischer. Fyra, Noordzuidlijn, Airport Rail Link: prognoses van vervoersbedrijven blijken altijd vertragingen. Van Suvarnabhumi naar Don Muang blijft de gratis shuttlebus voorlopig de beste verbinding

  4. Björn zegt op

    Verward u de Airport Link niet met de aanleg van de purple line die in volle gang is inderdaad en waar volgens mij ook al op proefgereden is?
    Als u googled op purple line bangkok komt u wel ter zake doende artikelen tegen.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website