(chanon83 / Shutterstock.com)

Op de eerste dag van de heropening van Thailand, zorgen onvoldoende taxi’s, voertuigen en dure transportkosten op de luchthaven voor de nodige frustraties bij aankomende internationale toeristen die naar Pattaya willen reizen.

Deze miskleun op de eerste dag is aanleiding om aan te dringen op verdere versoepeling van de afgifte van transportvergunningen. Thanet Supornsahasrungsi, waarnemend voorzitter van de Chon Buri Tourism Council, zegt dat alleen voertuigen met gele of groene kentekenplaten toeristen op de luchthaven mogen ophalen, maar het aantal beschikbare voertuigen is niet genoeg om alle toeristen te bedienen, terwijl de prijs ook hoger is dan normaal.

Volgens het Test & Go-schema kunnen toeristen de eerste hotelnacht in Bangkok boeken of rechtstreeks naar nabijgelegen bestemmingen zoals Pattaya gaan, om daar te wachten op het resultaat van de PCR-test. De doorstroom van aankomende toeristen zal soepeler verlopen als ook voertuigen met andere kentekenplaten toestemming krijgen om toeristen op te halen. De chauffeurs kunnen dan worden geregistreerd bij de luchthaven autoriteit voor de eerste fase van heropening.

Hij zei dat het opheffen van de capaciteitslimieten in busjes van 3-4 naar 8-10 passagiers van dezelfde vlucht, de transportkosten naar Pattaya zal verlagen.

Touroperators zullen deze kwestie bespreken met het Provinciaal Vervoersbureau en het Provinciaal Bureau voor Toerisme en Sport om dit probleem op te lossen.

De heer Thanet laat verder weten dat 90% van de boekingen in de eerste week van het Test & Go programma, reizigers zijn die slechts één nacht boeken. Ze vertrekken daarna naar hun een condo, gezin of werkplek in Chon Buri. Slechts 10% toeristen zijn op zoek zijn naar een langer verblijf van meer dan één nacht in Pattaya.

Bron: Bangkok Post

3 reacties op “Heropening Thailand: Transportproblemen naar Pattaya frustreren aankomende toeristen”

  1. willem Borsboom zegt op

    Op het nieuws ziet het er erg aanlokkelijk uit: Thailand weer open.
    Maar de regels en papierwerk zijn zeer veel en in het Engels wat het voor vele ook niet gemakkelijk maakt.
    Dan bij aankomst speciale taxi’s en hotels en diverse controles.
    Er is al zo weinig werk en dan gaan ze dat kleine beetje werk duurder maken.
    Dus diegene die aan het eind van de lijn (toeristen industrie) (hotels, restaurants en bars) zitten vangen het minst.
    Hopelijk gaan ze dat inzien en komt er met Vaccinatie APP, bewijs, test meer vertrouwen in de bezoekers.
    Groet Willem

  2. theiweert zegt op

    Ik ben zelf op 7 april terug gekomen en was alleen in het vervoer wat door het hotel werd uitgevoerd. Op dezelfde vlucht was nog een stel en , die zag ik later in het zelfde resort voor hun quarantaine.

    Dacht even waarom niet in een auto, maar was toch ook wel blij. Je zou samen zitten met iemand de wel besmet was, want de Thaise mensen mochten zonder test terugkomen. Dan zou goedkoop wel een s duurkoop worden.

    Maar als je in een busje zit met een afgeschermde chauffeur lijkt me met 8 of 10 in een busje nu ook geen veilig idee. Misschien zou het je 1000 baht schelen. maar wat kost een verplichte quarantaine bij besmetting.

  3. Frans zegt op

    De prijzen van transport zijn gemaakt door de vervoerders onderling omdat ze weten dat de toerist niets anders kan dan met hun te reizen. Het was beter geweest dat het transport net zo als bij de ASQ situatie in de hotelprijs zit. Helaas wil de overheid ook mee eten dus zal dit voorlopig wel hoog blijven. Ik begrijp ook niet waarom die mensen die terug komen om naar familie/eigen onderkomen te gaan niet daar op het antwoord van de test mogen wachten. Het lijkt er op dat men hier de testen afgenomen in het buitenland niet vertrouwen of zo weer extra geld wil genereren van de bezoeker. Helaas is dit jammer voor de Thai die geld moet verdienen in de toeristensektor. Ik denk dat menig toerist nog wacht op betere tijden.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website