Etihad Airways en Airberlin hebben  een aanzienlijke capaciteitsverhoging aangekondigd op de verbindingen van zowel Duitsland als Thailand met Abu Dhabi.

Na de aankondiging van de investering door Etihad Airways vloog airberlin sinds januari al vier keer per week tussen Berlijn en Abu Dhabi. Vanaf 25 maart wordt de frequentie van de vluchten tussen Duitsland en het emiraat verhoogd tot drie per dag. Daarbij zijn dagelijks directe vluchten voorzien vanuit twee Duitse hubs – Berlijn en Düsseldorf – naar Abu Dhabi.

Abu Dhabi en Phuket

Daarnaast zal airberlin ook een nieuwe route tussen Abu Dhabi en Phuket inlassen. Wettelijke goedkeuring voorbehouden zal airberlin het hele jaar door dagelijks naar de populaire bestemming in Thailand vliegen. Alle nieuwe vluchten van airberlin worden uitgevoerd met een A330-200, met aan boord een business en economy class.

Abu Dhabi en Dusseldorf

Etihad Airways vult het verruimde aanbod van airberlin aan met een eigen capaciteitsverhoging voor Duitsland en Thailand. Zo zal de luchtvaartmaatschappij vanaf 15 april dagelijks tussen Abu Dhabi en Düsseldorf vliegen. Etihad Airways en airberlin bieden op die manier samen 42 vluchten per week aan tussen Duitsland en Abu Dhabi. Vanaf 15 april voorziet Etihad Airways bovendien ook een derde dagelijkse verbinding tussen Abu Dhabi en Bangkok.

26 reacties op “Ethiad en Airberlin vaker naar Abu Dhabi en Thailand”

  1. Hans Bos (redactie) zegt op

    Voor mijn beoogde vluchten BKK-DUS-BKK op 11-09 en 20-09 vraagt AB nog steeds 50134 THB voor een krappe economy stoel. Daar kun je toch de oorlog in de lucht niet mee winnen?

    • gwb zegt op

      tenzij je absoluut naar Dusseldorf moet kan je dus beter met EVA voor ca 34000 baht
      want die stoelen in economy bij AB zijn voor zo’n goede maatschappij een schande,
      AB economy 30 pitch, EVA economy 34 pitch, dat is 10 centimeter verschil!

  2. johan zegt op

    Ben vannacht van Dusseldorf naar Bangkok gevlogen met AirBerlin, prijst enkele reis was 17360 bath.
    Interieur is vernieuwd op de lange afstand, stoelen waren voor mijn gevoel nog dichter op elkaar gezet. Zeker als de voor buurman zijn stoel in slaap stand zet.
    Dit is gewoon drama. En op de een of andere manier heb ik altijd zo iemand voor me die zo gauw hij zit die stoel achterover kiept
    Eten blijft gewoon matig. voordeel van AirBerlin is ’s avonds vertrek en ’s morgens aankomst zonder overstap tegen een relatief lage prijs.
    Meer vluchten zal de prijs niet doen verlagen vermoedelijk.
    Service ligt echt per vliegtuig. Vannacht vriendelijk personeel.
    En ik heb nu eens de gehele tocht mijn tablet kunnen gebruiken dankzij de USB aansluiting. lekker lezen en eigen film kijken.

    Ik heb in januari de teruggtocht van Bangkok naar Nederland gedaan met Air Asia en Esayjet.
    met Air Asia naar Kuala Lumpur en vanuit Kuala Lumpur naar Londen. Je kunt hier een video systeem huren voor onderweg. Eten betaal je bij en drinken idem. maar perfecte stoelen en vriendlijk personeel.
    De kosten waren in totaliteit lager als terug met AirBerlin of een andere maatschappij.
    Van Londen naar Amsterdam was met easyjet, gelukkig maar 45 minuten. was lastig met bagage, ze vinden nl dat 20 kg wel in 1 koffer moet zitten…. En als handbagage strikt 1 tas, groot of klein was geen probleem, wel een tasje voor de papieren etc was als extra niet toegestaan. Je zag hier dus iedereen alles verpakken.

    Air Asia vliegt zowel van Bangkok op Londen als op Parijs.
    de actie’s op vrijdag geven soms een gereduceerd tarief.
    Heb nog geen enkele keer een vertraging gehad en vlieg toch redelijk vaak heen en weer. Extra bagage kost een fractie en of je een deken wil bepaal je zelf.

    Ik heb de terug tocht nu weer niet geboekt. Ik zie wel wanneer ik even heen en weer vlieg. Misschien in april even terug naar Nederland. Waren 2 koude weken de afgelopen tijd.

    Aan de andere kant is het ook maar 10 uur vliegen en we zien ook mensen met een smart op de duitse Autobahn eten bij een raststatte…… voor lange afstanden.

    We maken de keus zelf. maar Air Berlin heeft nu i het video systeem een enquete zitten waar je o.a. de vraag krijgt over service en comfort.

    Ik ben nu al weer vergeten dat het comfort wat minder was. Ik zoek de goedkoopste vlucht. en accepteer de rest.

    Vanuit Amsterdam is het voor mij nog steeds veel duurder…. misschien vroegboek kortingen meegerekend zal het schelen.

    Ook heb ik het idee dat als ik eenmaal aan het zoeken ben de rijzen hoger worden. (bekend IP adres??)

    hoe vaak ze vliegen dus maakt niet uit voor mij. ik vindt wel een vlucht.

    voorlopig eerst weer genieten van de warmte.
    Elfstedentocht: ik ben er niet het kan zonder mij ook wel denk ik.

    • lupardi zegt op

      heb gelezen dat airasia gaat stoppen met de vluchten op london en parijs.

      • Hans Bos (redactie) zegt op

        Dat klopt. Is hier in een reactie ook gemeld. Ik meen me te herinneren ergens in maart.

  3. Sir Charles zegt op

    Vanuit mijn woonplaats is het geen optie om naar Düsseldorf te rijden om vanaf daar te vliegen naar Bangkok en met het openbaar vervoer is het zo’n gedoe dat ik daar al helemaal geen zin in heb.
    Heb het een en ander weleens uitgezocht waaronder ook vanaf Brussel waarbij ik ook rekening hield of de betreffende luchtvaartmaatschappij voor mij gunstige vertrek- en aankomsttijden had.

    Had het honderden euros gescheeld dan had ik er eventueel nog wel aan willen denken maar voor een ticket wat pakweg €100 duurder is reis ik toch liever vanaf Schiphol.

    • ton kroon zegt op

      Hoi, en als optie brussel? met quatar!! hebben de meeste beenruimte, goede aansluitingen in Doha, maar 1 1/2 uur wachten en de prijs is zeeeeeeer interessant. nl
      €520 bru-bkk-bru, vertrek op 14 september en trug op 7 okt…

      gr. Ton

      • ton kroon zegt op

        vautje…het is €560….maar is nog oedkoop he!..

        • Hans Bos (redactie) zegt op

          Vanuit BKK naar BRU echter 960 euro in september

        • Sir Charles zegt op

          Bedankt voor de suggestie Ton want is geen verkeerde prijs maar ik houd het voor het gemak toch maar op Schiphol, dan maar wat duurder.

        • cor jansen zegt op

          zit nu in Thailand gevlogen met China airline, geboekt 10/1 voor 650 euro,van 4/2 tot 5/3,van Amsterdam, vond geen betere prijs gr cor

      • gwb zegt op

        prima hoor als iemand “zijn” maatschappij aanprijst, maar wel graag de feiten erbij houden,

        qatar heeft net als bijv. KLM een pitch van 31 in economy en dat is zeeeeer krap!

        • ton kroon zegt op

          Pitch of geen pitch, op hun site staat dat ze 87 cm beenruimte hebben, is toch meer als bv. airberlin, maar ik zal eind september opnieuw reageren als ik trug ben.
          Trouwens ga 24 febr. tot 20 mrt met etihad van bru-bkk-bru voor maar €530, heeft wel ff geduurd, maar als je zoekt vind je ze nog..

          Ton

          • hans zegt op

            Gwb en Ton hullie hebben het beiden niet goed volgens bijgevoegde link
            die ik meestal raadpleeg sinds ik met AB heb gevlogen.http://www.seatguru.com/airlines/Air_Berlin/information.php

            • gwb zegt op

              ik heb het wel degelijk goed Hans!

              van AB schreef ik eerder dat het een schande is dat een goede maatschappij, want dat is AB, een 30 pitch heeft in eco
              qatar ( en niet quatar!) heeft net als KLM, die we ook wel KLeM noemen, 31 pitch in eco,

              en verder heb ik andere prioriteiten, ik kijk EERST naar de veiligheid van de betreffende maatschappij, dan naar de service eromheen, en dan naar de prijs, bovendien heb ik een hekel aan overstappen op zo’n lange route, en zit ik dus niet in eco gezien mijn lengte..

              dus simpel er komt 1 in aanmerking voor een directe vlucht Bkk-EU-Bkk en dat is voor mij EVA,

              • Hans Bos (redactie) zegt op

                Vraag: waar koop jij het ticket en voor welke prijs?

                • gwb zegt op

                  vraag aan mij?? ik koop ticket op de website van EVA en betaal rond de 80.000 baht
                  sorry maar ik vlieg alleen business, vlieg nu wat minder maar a/teveel in planes en b/ mijn lengte, vandaar business.

                • jogchum zegt op

                  Chine-airlinens ( CI ) is verweg de beste maatschappij om AMS-BKK-AMS tevliegen
                  ook Eva air is zeer goed.
                  Goede verzorging aan boord onbeperkt drinken oa.
                  De KLM kan er niet aan tippen.

                  Prijs bij beide maatschappijen zo rond de 650 Euro.

                • gwb zegt op

                  de safety record van EVA (behorende tot de 10 veiligste maatschappijen ter wereld) is een heel stuk beter dan CI
                  CI staat rond de 55e plaats op de lijst van 60 grootste maatschappijen (lijndienstmaatschappijen)

                  CI gaat vooruit, langzaam, maar ik hoef (nog) niet………
                  en bij mij mag veiligheid wel wat kosten!

                  en voordat er gesteld wordt dat er met iedere maatschappij wat kan gebeuren,
                  ja dat klopt, maar met een goede is de kans kleiner.

              • hans zegt op

                GWB, je hebt gelijk mijn fout meende gelezen te hebben dat je bij AB 31 bedoelde, terwijl het nog erger is, vlieg ook het liefst EVA om de door jouw genoemde redenen, ook nog goede tijden trouwens. Bij AB ben ik compleet naar de klo… , erg jammer want Dusseldorf
                vliegveld is weer stuk dichterbij voor mij en beter dan schiphol.

                • gwb zegt op

                  ja de tijden van EVA zijn gelukkig nu beter, persoonlijk vond ik de “oude” tijden een ramp!

                  heb wel eens met AB gevlogen maar dat was voorin 🙂 en wel goed, maar ik zit, als ik nog een keer in NL kom, alleen in a,dam en omstreken dus rechtstreeks is voor mij de beste optie.

  4. king zegt op

    Auto ongelukken zijn aan de orde van de dag.Vliegtuigongelukken stukken minder.
    Maar hoe is het dan toch in Godsnaam mogelijk daan een maatschappij als AB maar liefst
    50000THbt vraagt voor maart BKK=DU-BKK.Als je als je aankomt compleet naar de kl..bent en je ook nog je eigen drankje moet betalen?(dit laatste weet ik trouwens niet zeker)

    • hans zegt op

      Vliegtuigen zitten meestal toch wel aardig vol van AB, eten en service is best goed en de eerste paar drankjes zijn gratis, er zullen in duitsland wel meer thais wonen en ieder geval meer duitsers en ook nog onderdeel van TUI reizen en vroeger waren ze goedkoop.

      Ook de saaie gedeelde tv schermen geeft weinig vreugde alhoewel ik laatst op TB las dat ze die gingen aanpakken, maar die stoelen en beenruimte is met recht scheisse

  5. johan zegt op

    Ik leest de kritieken over been ruimte etc.
    Waarom hoor je iedereen mopperen?
    Autorijden met een smart of een mini of suzuki alto is eveneens een drama. zeker als je achterin zit. Hie hoor je nooit iemand over terwijl je hier dus ook over prijs kwaliteit praat.

    In principe bepaal je zelf waar je mee reist of rijdt.

    Elke klasse heeft een prijs. Wil je goedkoop dan reis je dus minder comfortabel. Maar tegen een meerprijs heb je dus gewoon ruimte. Dit geldt ook voor trein en busverkeer in Thailand.

    De discussie ging trouwens over dat er een uitbreiding kwam van het aantal vluchten.
    Iedereen bepaalt wel tegen welke prijs hij wil of kan reizen.

    Ikzelf neem het liefst de goedkoopste vlucht. beenruimte dan maar op de koop toe.
    Ik kan dan vaker heen en weer reizen. 8 weken Thailand 2 weken Nederland om en om.

    de drankjes bij Air Berlin zijn gratis behalve de sterk alcoholische… Maar dit terzijde

    Voor mij is Air Berlin een gemakkelijke maatschappij. ik kan met de NS Hghspeed vlot naar Dusseldorf voor gemiddeld 19 euro.
    Qua tijden zijn het ideale vluchten. dus howel ik de been ruimte krap vindt, is de rest zeker niet slecht.
    Terwijl ik zelf grote auto’s gewend ben…..

    • Hans Bos (redactie) zegt op

      Ik hoor via Duitse media dat AB naar Thailand van de directe vluchten af wil. AB zou dan vanaf Duitse vliegvelden naar Abu Dhabi vliegen, waarna Emirates (nu grootaandeelhouder in AB) de vluchten naar BKK zou overnemen.

      • hans zegt op

        Klopt Hans, ik ben me nu aan het orienteren op een ticket en evt. terugvlucht per 30-04 gaat al via Abu Dhabi en de prijzen zijn omhoog gevlogen.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website