Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
- Jan Beute: Dus Thailand krijgt straks een eigen toren van Babel in Bangkok. En nu maar hopen dat hij later niet zo scheef gaat staan als die
- Henk: Beste Fred, ga naar jouw Bangkok Bank en zet jouw rekening op jullie beide namen. Vraag tevens na wat jou vriendin moet doen in ge
- Roe Maak: Beste Alain, je hebt nog geen antwoord gekregen op jouw vraag wat te doen om in Thailand getrouwd te raken. Ik ga een poging wagen
- pjotter: Oh, bij mij werkte dit zelfs bij de SCB rekening die alleen op naam staat van mijn vriendin. Ik heb dat toen gedaan omdat ik noga
- George: Ben in 2006 getrouwd in Thailand en het huwelijk in Den haag laten registreren. In 2016 gescheiden/ Trouwen was makkelijk gewoo
- คอรีน่า: Probeer het rekenen bij te houden door veel bordspelletjes met dobbelstenen te spelen. Ook het spel shut the box is geschikt om re
- andrew van schaik: Voor goede prive scholen moet je in Bangkok zijn. Net als voor een hoop andere goeie dingen. Mahidon is de beste en duurste, allee
- Peter V: Dat gebouw zou niet groot genoeg zijn om alle ‘hub’-projecten te huisvesten… Thailand, land of hubs
- Gerardus: Ze was ervan op de hoogte. Maar door geldgebrek……
- Ruud: Hallo Raf in oktober staan de waterlelies nog niet in bloei. De beste tijd is van eind november tot eind maart. Wij wonen op 2,5
- KhunTak: Moderator: graag bij het onderwerp van de posting blijven.
- Bert: Sjaak, Bedankt voor je heldere visie op het onderwijs hier, duidelijk en zoals ik al vermoedde. Ik wist echter niet zeker of d
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Dubbelspoorbaan naar zuiden om toerisme naar o.a. Hua Hin en Chumphon te stimuleren
Dubbelspoorbaan naar zuiden om toerisme naar o.a. Hua Hin en Chumphon te stimuleren
Geplaatst in Nieuws uit Thailand, Verkeer en vervoer
Tags: Chumphon, Dubbelspoor, Hua Hin, Spoorwegen, SRT, Trein
De State Railway of Thailand (SRT) gaat 90 miljard baht gaat uittrekken voor het verdubbelen van de huidige enkelspoorbaan naar het Zuiden. Het project sluit aan bij de werkzaamheden die al zijn gestart in Chumphon.
Van het dubbelspoor gaan vooral treinreizigers profiteren die op weg zijn naar en van Surat Thani, Songkhla en de Maleisische grensplaats Padang Besar. De reistijd naar een aantal populaire vakantieplaatsen langs de zuidelijk kust wordt aanzienlijk bekort. Een treinreis naar Hua Hin gaat straks twee tot drie uur duren. Over de weg duurt de reis vier tot vijf uur. Een reis over het spoort van Bangkok naar Chumphon duurt nu acht tot negen uur, wanneer het dubbelspoor klaar is vijf uur.
De SRT verwacht dat meer toeristen, vooral buitenlanders, voor de trein zullen kiezen. Nu al is 90 procent van de passagiers die van Bangkok naar Chumphon reizen, buitenlander.
Naar verwachting is het project in 2022 afgerond.
Bron: Bangkok Post
citaat uit het artikel: ‘De SRT verwacht dat meer toeristen, vooral buitenlanders, voor de trein zullen kiezen. Nu al is 90 procent van de passagiers die van Bangkok naar Chumphon reizen, buitenlander.’
Vraag me wel af waar die cijfers vandaan komen. Zou het niet beter 9% zijn? De mensen die, dan nog de nachttrein nemen, zijn mensen die van Chumphon naar Koh Samui en de eilanden errond , doorreizen. Ik ben regelmatig ter plaatse als de nachttrein uit Bangkok aankomt en zie wie en wat er uitstapt en dat zijn gegarandeerd geen 90% van de reizigers. Ja, cijfers …..
Ik heb since 2014 2 x per jaar de trein genomen van Hua Hin naar Surat Thain (en terug).En af en toe neem ik de trein naar Bangkok of haal iemand op die uit Bangkok komet. Ik denk dat er nog geen 5% buitenlanders in de trein zaten. Zoals Lung Addie zegt: cijfers? En dat hele project… zoals wel vaker: weggegooid geld.
Of dit weggegooid geld is daar zou ik me niet over uitspreken. Ik woon op een 300m van de spoorweg en hoor wel degelijk of er treinen rijden of niet. Betreffende passagierstreinen is het niet al te druk maar op deze spoorlijn is er wel degelijk redelijk druk goederentransport. Het goederentransport is druk wegens het feit dat het de enige verbinding, niet over de weg, van Bangkok met het Zuiden van Thailand is. Een uitbreiding van enkel naar dubbelspoor is wel aan de orde daar men, net als in Europa, het groot aantal vrachtwagens van de weg wil houden. Een goederentrein vervangt een serieus aantal vrachtwagens.
Wat ik wel weggegooid geld vind is zijn de enorme werkzaamheden, welke momenteel aan de gang zijn, met de uitbreiding van de kustwegen van Hua Hin richting Zuiden met een, aan beide zijden van de weg, 1,5m breed fietspad. Dit dan in het kader van het ‘Rivierra project’ welke het toerisme naar het Zuiden zou moeten bevorderen. Als er, momenteel, wekelijks 10 fietsers voorbijfietsen is het veel en het autoverkeer op deze wegen is al laag te noemen. Ik vrees dat deze fietspaden door de mensen zal gebruikt worden als 2de rijvak, wat nu reeds aan het gebeuren is. De bewoners langs deze wegen dachten trouwens dat deze werkzaamheden tot doel hadden 4 vlaks- ipv een 2 vaksbaan te maken.