Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
- Bert: Tja, Bangkok of dure privé hoeft wat mij betreft niet, zou ook niet praktisch zijn aangezien het een goeie 500km ver is vanaf hie
- Frans: PS Rob, je emailadres staat niet in je artikel dus ik kan je niet mijn bestelling mailen. Op de website van boekscout zie ik niet
- Frans: Goeie verteller! Ik ga bestellen.
- Rene Mulder: Hoi Rob. Lijk me mooi boek. Maar wat kost het boek en waar vandaan stuur je het boek want ik woon in pattaya.
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » BTS start met proefritten op de Gold Line in Bangkok
BTS start met proefritten op de Gold Line in Bangkok
Het is een ambitieus project en binnenkort starten de eerste proefritten op de Gold Line in Bangkok. Op deze lijn gaan drie onbemande treinen rijden.
De proefritten starten binnenkort, op 29 oktober volgt de officiële opening van de 1,8 kilometer lange route. De monorail stopt bij drie stations – Krung Thonburi, Charoen Nakhon en Klong San. Daar kan men overstappen op de BTS Green Line.
De monorail is gebouwd op basis van een publiek-private samenwerking en de lijn moet zorgen dat inwoners van de wijk Thonburi in Bangkok gemakkelijker naar het centrum en Iconsiam kunnen reizen.
De onbemande Bombardier Innovia APM 300 treinen kunnen een maximale snelheid van 80 kilometer per uur halen.
Pendelaars kunnen tot 29 oktober gratis gebruik maken van de service, daarna kosten een rit op de Gold Line 16 baht per persoon.
Bron: The Nation
Beste mensen,
Weet iemand of de redline al werkt of waardeer open gaat?
De SRT Light Red Line staat geplanned voor begin 2021. De SRT Dark Red Line voor ergens in 2021 of 2022.
Het is belachelijk dat alle openbaar vervoer in BKK niet naadloos op elkaar aansluiten en het bijgevolg zeer vervelend is om uit en in het andere vervoersnet te geraken. Trappen, een fiks eind te voet moeten,,, weg(en) oversteken en bovenal telkens weer een nieuw/ander vervoersbewjs moeten kopen. Al dat ondoordacht gedoe ondermijnt voor een stuk de efficiëntie van de miljarden die er, terecht overigens,, in worden geïnvesteerd
Inderdaad Marc. Ik dacht afgelopen december toen ik uit Hua Hin terug kwam laat ik eens een keer vanaf busstation Sai Tai Mai met het OV naar Sukhumvit gaan. Nou, dat heb ik geweten!
Ach ach ach toch. We meten alles af aan hoe het thuis allemaal geregeld is en dat is natuurlijk veel beter. Ik vind die chaos in het openbaar vervoer (dat het soms is) soms wel vermakelijk. En voor die prijs. Ik reis elke dag naar mijn werk (ongeveer 30 kilometer) met de songteaw (8 Baht) en de snelboot op de Chao Phraya (20 Baht). Samen nog geen Euro. Kom daar in Nederland eens om.
Ik neem aan dat die 28 baht een enkele reis is, beste Chris. Dat is dus dagelijks 56 baht, wat minder dan 1/5 van het minimumloon in Thailand. Dat is voor veel Thaise mensen best een hoop geld. Voor jou niet.
Eerst doe je wat lacherig over een niet gemaakte vergelijking met Nederland en vervolgens geef je een onzinnige financiële vergelijking met Nederland.
Volgens mij is Marc Dalle geen Thaise burger met een minimum inkomen. Indien wel, dan complimenteer ik hem van harte met zijn uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
Ben het volledig eens met Marc.
Het is niet efficient met div kaartjes.
Er moet een systeem komen voor alle openbaar vervoerssystemen.( bv zie in ned. De ovchipkaart)
Ben
Tja Marc, Stan en Ben, dat is het resultaat van het kapitalistische vrije markt-principe.
De diverse private partijen in de OV-markt zijn niet echt geïnteresseerd in vlotte aansluitingen met de concurrent. Hun primaire doel is zoveel mogelijk winst maken.
Al meer dan vier jaar geleden was er het plan om één kaart voor alle openbaar vervoer in Bangkok in te voeren – de Spider Card (บัตรแมงมุม) – maar voor zover ik weet is het tot op dit ogenblik nog niet gelukt om alle partijen over te halen om mee te doen met deze OV-kaart voor Bangkok.