BTS Gold Line in aanbouw in januari dit jaar (Sirichai Rattanaphanakul / Shutterstock.com)

Het is een ambitieus project en binnenkort starten de eerste proefritten op de Gold Line in Bangkok. Op deze lijn gaan drie onbemande treinen rijden. 

De proefritten starten binnenkort, op 29 oktober volgt de officiële opening van de 1,8 kilometer lange route. De monorail stopt bij drie stations – Krung Thonburi, Charoen Nakhon en Klong San. Daar kan men overstappen op de BTS Green Line.

De monorail is gebouwd op basis van een publiek-private samenwerking en de lijn moet zorgen dat inwoners van de wijk Thonburi in Bangkok gemakkelijker naar het centrum en Iconsiam kunnen reizen.

De onbemande Bombardier Innovia APM 300 treinen kunnen een maximale snelheid van 80 kilometer per uur halen.

Pendelaars kunnen tot 29 oktober gratis gebruik maken van de service, daarna kosten een rit op de Gold Line 16 baht per persoon.

Bron: The Nation


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

9 reacties op “BTS start met proefritten op de Gold Line in Bangkok”

  1. laksi zegt op

    Beste mensen,

    Weet iemand of de redline al werkt of waardeer open gaat?

    • Stan zegt op

      De SRT Light Red Line staat geplanned voor begin 2021. De SRT Dark Red Line voor ergens in 2021 of 2022.

  2. Marc Dalle zegt op

    Het is belachelijk dat alle openbaar vervoer in BKK niet naadloos op elkaar aansluiten en het bijgevolg zeer vervelend is om uit en in het andere vervoersnet te geraken. Trappen, een fiks eind te voet moeten,,, weg(en) oversteken en bovenal telkens weer een nieuw/ander vervoersbewjs moeten kopen. Al dat ondoordacht gedoe ondermijnt voor een stuk de efficiëntie van de miljarden die er, terecht overigens,, in worden geïnvesteerd

    • Stan zegt op

      Inderdaad Marc. Ik dacht afgelopen december toen ik uit Hua Hin terug kwam laat ik eens een keer vanaf busstation Sai Tai Mai met het OV naar Sukhumvit gaan. Nou, dat heb ik geweten!

    • chris zegt op

      Ach ach ach toch. We meten alles af aan hoe het thuis allemaal geregeld is en dat is natuurlijk veel beter. Ik vind die chaos in het openbaar vervoer (dat het soms is) soms wel vermakelijk. En voor die prijs. Ik reis elke dag naar mijn werk (ongeveer 30 kilometer) met de songteaw (8 Baht) en de snelboot op de Chao Phraya (20 Baht). Samen nog geen Euro. Kom daar in Nederland eens om.

      • Tino Kuis zegt op

        Ik neem aan dat die 28 baht een enkele reis is, beste Chris. Dat is dus dagelijks 56 baht, wat minder dan 1/5 van het minimumloon in Thailand. Dat is voor veel Thaise mensen best een hoop geld. Voor jou niet.

        Eerst doe je wat lacherig over een niet gemaakte vergelijking met Nederland en vervolgens geef je een onzinnige financiële vergelijking met Nederland.

        • chris zegt op

          Volgens mij is Marc Dalle geen Thaise burger met een minimum inkomen. Indien wel, dan complimenteer ik hem van harte met zijn uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.

  3. Ben zegt op

    Ben het volledig eens met Marc.
    Het is niet efficient met div kaartjes.
    Er moet een systeem komen voor alle openbaar vervoerssystemen.( bv zie in ned. De ovchipkaart)
    Ben

  4. TheoB zegt op

    Tja Marc, Stan en Ben, dat is het resultaat van het kapitalistische vrije markt-principe.
    De diverse private partijen in de OV-markt zijn niet echt geïnteresseerd in vlotte aansluitingen met de concurrent. Hun primaire doel is zoveel mogelijk winst maken.
    Al meer dan vier jaar geleden was er het plan om één kaart voor alle openbaar vervoer in Bangkok in te voeren – de Spider Card (บัตรแมงมุม) – maar voor zover ik weet is het tot op dit ogenblik nog niet gelukt om alle partijen over te halen om mee te doen met deze OV-kaart voor Bangkok.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website