Woordvoerder Suthep Panpeng, van de exploitant van de Airport Rail Link, beweert dat de Airport Rail Link veilig is maar voormalig adjunct-gouverneur Samart van Bangkok denkt daar anders over. Volgens hem zijn veel bouten die de rails verbinden met de stalen plaat waarop de rails rusten, los geraakt en is daardoor een onveilige situatie ontstaan.
Dat is de verklaring voor het feit dat de treinen op twee plaatsen hun snelheid moeten terugbrengen van 45 naar respectievelijk 15 en 30 km per uur om te voorkomen dat er ernstige ongelukken gebeuren. Samart beweert op Facebook dat er volgens een onderhoudsrapport 159 zwakke plekken zijn, die hoognodig gerepareerd moeten. Daarvan zouden 59 zich in ‘kritieke toestand’ bevinden.
Suthep geeft toe dat reparaties nodig zijn maar volgens hem wordt er wel inspecties en onderhoud gepleegd. Eind 2015 is 28 km gerepareerd. In april vorig jaar zijn meer technici gehuurd voor visuele inspecties elke maand.
Er zijn in het recente verleden vaker problemen geweest met de Airport Rail Link, zie hier: www.thailandblog.nl/nieuws-uit-thailand/airport-rail-link-regering-ingrijpen
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Emigreren23 oktober 2024Efficiënte verhuisoplossingen voor kleine tot grote volumes
- Huizen kijken23 oktober 2024Huizen kijken in Thailand (7)
- Huizen kijken22 oktober 2024Huizen kijken in Thailand (6)
- Eilanden22 oktober 2024Koh Mak, een ongerept eiland voor rustzoekers (video)