Woordvoerder Suthep Panpeng, van de exploitant van de Airport Rail Link, beweert dat de Airport Rail Link veilig is maar voormalig adjunct-gouverneur Samart van Bangkok denkt daar anders over. Volgens hem zijn veel bouten die de rails verbinden met de stalen plaat waarop de rails rusten, los geraakt en is daardoor een onveilige situatie ontstaan.
Dat is de verklaring voor het feit dat de treinen op twee plaatsen hun snelheid moeten terugbrengen van 45 naar respectievelijk 15 en 30 km per uur om te voorkomen dat er ernstige ongelukken gebeuren. Samart beweert op Facebook dat er volgens een onderhoudsrapport 159 zwakke plekken zijn, die hoognodig gerepareerd moeten. Daarvan zouden 59 zich in ‘kritieke toestand’ bevinden.
Suthep geeft toe dat reparaties nodig zijn maar volgens hem wordt er wel inspecties en onderhoud gepleegd. Eind 2015 is 28 km gerepareerd. In april vorig jaar zijn meer technici gehuurd voor visuele inspecties elke maand.
Er zijn in het recente verleden vaker problemen geweest met de Airport Rail Link, zie hier: www.thailandblog.nl/nieuws-uit-thailand/airport-rail-link-regering-ingrijpen
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Van de redactie13 april 2025Happy Songkran 2025!
Poll13 april 2025Songkran voor de liefhebbers en voor de haters – met poll
Achtergrond13 april 2025Waarom sommige oudere westerse mannen een relatie aangaan met Thaise vrouwen uit het barcircuit
Reistips13 april 2025Is business class vliegen naar Thailand het geld waard of betaal je vooral voor onnodige luxe?