Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
- Jan Beute: Dus Thailand krijgt straks een eigen toren van Babel in Bangkok. En nu maar hopen dat hij later niet zo scheef gaat staan als die
- Henk: Beste Fred, ga naar jouw Bangkok Bank en zet jouw rekening op jullie beide namen. Vraag tevens na wat jou vriendin moet doen in ge
- Roe Maak: Beste Alain, je hebt nog geen antwoord gekregen op jouw vraag wat te doen om in Thailand getrouwd te raken. Ik ga een poging wagen
- pjotter: Oh, bij mij werkte dit zelfs bij de SCB rekening die alleen op naam staat van mijn vriendin. Ik heb dat toen gedaan omdat ik noga
- George: Ben in 2006 getrouwd in Thailand en het huwelijk in Den haag laten registreren. In 2016 gescheiden/ Trouwen was makkelijk gewoo
- คอรีน่า: Probeer het rekenen bij te houden door veel bordspelletjes met dobbelstenen te spelen. Ook het spel shut the box is geschikt om re
- andrew van schaik: Voor goede prive scholen moet je in Bangkok zijn. Net als voor een hoop andere goeie dingen. Mahidon is de beste en duurste, allee
- Peter V: Dat gebouw zou niet groot genoeg zijn om alle ‘hub’-projecten te huisvesten… Thailand, land of hubs
- Gerardus: Ze was ervan op de hoogte. Maar door geldgebrek……
- Ruud: Hallo Raf in oktober staan de waterlelies nog niet in bloei. De beste tijd is van eind november tot eind maart. Wij wonen op 2,5
- KhunTak: Moderator: graag bij het onderwerp van de posting blijven.
- Bert: Sjaak, Bedankt voor je heldere visie op het onderwijs hier, duidelijk en zoals ik al vermoedde. Ik wist echter niet zeker of d
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Kort nieuws » 30 doden door busongeluk bij Lom Sak in Phetchabun
30 doden door busongeluk bij Lom Sak in Phetchabun
Geplaatst in Kort nieuws, Nieuws uit Thailand
Tags: Busongeluk, Doden, Lom Sak, Phetchabun
In de provincie Phetchabun in het noordoosten van Thailand is een bus in de nacht van donderdag op vrijdag in een ravijn gestort, waarbij zeker 30 mensen om het leven zijn gekomen. Vier overlevenden zijn zwaargewond.
De politie liet weten dat het voertuig, met daarin veertig passagiers, in het district Lom Sak nabij een brug in een 30 meter diep ravijn is gestort. De bus was op weg naar de provincie Chiang Rai.
Reddingswerkers troffen in het verwoeste voertuig 28 doden aan, twee andere passagiers overleden later in het ziekenhuis. Op de foto klimt laat een reddingswerker zich naar het wrak zakken.
Ooggetuigen zeggen dat de bus erg hard reed voordat hij het ravijn inreed. De politie gaat er vooralsnog van uit dat de chauffeur van de bus in slaap is gevallen.
Bron: Diverse Nederlandse media, website Breaking News Bangkok Post
Voor mij is dit extra schokkend, omdat ik een paar jaar geleden in zo’n zelfde bus om dezelfde tijd deze route heb afgelegd.
Ik heb even in de Thai geschreven media gekeken; waarin ik las dat het ongeluk gebeurde op de Huay Tong brug (oude naam Por Khun Pa Muang brug). De hoogste betonnen peiler brug van Thailand. Je zou zeggen, dat de chauffeur op dit punt in de route, wel even zou opletten.
Toen ik op Google zocht met de term สะพานห้วยตอง, kwam ik al gauw dit filmpje tegen.
http://www.youtube.com/watch?v=plizPDFHK6M
Het commentaar vermeldt dat de brug het Noorden van Thailand en Isaan met elkaar verbindt. De brug is 103 meter lang en 50 meter hoog. De bouw nam 6 jaar in beslag.
Het zoveelste tragische bus ongeluk in Thailand…
Iedere maand is het wel raak.
En degenen die wel eens in een thaise bus hebben gezeten op een lange route weten hoe hard het soms kan gaan. Ik zat in bus die met 160 over de weg scheurde. Mij zie je niet in zo een bus meer ik neem wel de auto of het vliegtuig. levensgevaarlijk.
Vanmiddag reed er opeens weer zo een kamakasi idioot schauffeur in een mini busje achter mij en knipperde met groot licht zijn akku leeg. Ik had duidelijk en al heel ver van te voren knipperlicht gezet om te passeren. Dat vond hij niet goed, omdat hij daar door zijn snelheid moest reduzeren. Hij veegde met zijn voor bumper bij mij bijna het stof van mijn achter bumper. Wat jammer voor hem dat mijn auto langzamer wird en het passeren nu extra lang voor hem duurde.
Variatie van russische roulette op zijn Thais is : in Thailand in een bus of mini-bus instappen en dan vooral s’nachts. rebell
Natuurlijk is het tragisch als bij een ongeval meteen zoveel mensen om het leven komen door de schuld van één persoon. Maar zoals altijd, wordt dit gepubliceerd, maar dat op dezelfde dag waarschijnlijk in zijn totaal meer mensen om het leven gekomen zijn door andere ongelukken, wordt niet genoemd. Het aantal dodelijke brommer en auto ongelukken overtreft dit. Ik heb geen statistieken, maar als ik de hele tijd in angst moet leven, kan ik beter thuis blijven. En of rijden met de eigen auto zoveel beter is? Ik rijd zelf geen auto in Thailand, omdat ik sneller en soepeler op mijn scooter rijden kan.
Ook daar weer: het aantal dodelijke ongevallen is het hoogst onder de tweewielers. Het zal ooit ook mijn dood worden. Maar als ik zie hoe velen rijden: of te langzaam, of te risicorijk, of te vol beladen, of op geen enkel verkeer lettend, of alles tegelijkertijd. Kortom: zonder besef van veiligheid, regels en het gevoel dat er ook andere mensen aan het rijden zijn.
Een buschauffeur die met hoge snelheid rijdt en dat midden in de nacht, vraagt erom. Jammer dat 30 onschuldige mensen daarmee niet meer tot hun eindbestemming kwamen en nu honderden mensen treuren om het verlies van hun dierbaren.
Ikzelf heb 34 jaar schadevrij touringcar gereden ( met onderscheiding uit Zwitserland ) ; questie van discipline in het verkeer en respekt voor anderen .
De laatste 7 jaar rijdt ik in het openbaar vervoer en hier meer agressie van andere weggebruikers meegemaakt dan die eerste 34 jaar; questie van GEEN discipline .
Ik heb samen met mijn vrouw een paar jaar markten afgereden in Thailand. Laden in Sa Kaeo en langzaam via omwegen terug naar Mae Casa. Thais rijbewijs, 30 jaar als beroep “asfalt vreten” in eigen land, nooit een ongeluk gehad tot in Thailand. Binnen een maand vloog er een plastic helmpje gevolgd door thai en toen z’n scootert over de motorkap. Met 120 stoof die zo uit t niets een kruising over. Schijnbaar wilde die snel naar Boeddha. Dat heeft me heel wat kopzorgen (en geld) gekost. Veel thaien rijden erg roekeloos, onverantwoord. Ik had daar in het begin nogal eens woorden over met me vrouw. Hoezo kinderstoel? Gewoon de kleine voor op schoot en als het even kon zelf laten sturen.
Het is niet alleen dat thaien roekeloos rijden maar ook het materieel laat te wensen over. En als de remmen het begeven is er meestal geen houden meer aan. Degenen die wel eens door de bergen naar bijv Mae Hong Son zijn gereden en de talloze tempeltjes langs de weg zien staan weten dat.
Busschauffeurs staan onder grote druk, concurrentie is groot en er is nog al eens sprake van thaise mafia praktijken. Plus er wordt gezopen bij het leven, vaak zit er in zo een energie flesje wat anders.
Maar gelukkig wordt er ook op veel trajecten normaal gereden. Het is niet allemaal ellende.
Zelf rijden in Thailand is op zich goed te doen, ’s nacht rijden heb ik daar ook veel gedaan maar dat wilde me vrouw niet meer. Er is een tijdje in het noorden een hype geweest van halve idioten om ’s nachts met een scooter op je af te rijden en een baksteen door de ruit te gooien. Met alle gevolgen van dien. Plus veel loslopende honden. Zware regenvallen, soms zeer slecht wegdek maken het er niet makkelijker op. Het liefst rijd ik nog door Bangkok, alhoewel we er altijd om heen rijden als we naar t zuiden gaan.
Verder tuf ik ook graag op de scooter, met motorrijbewijs welteverstaan. Iets waar heel veel toeristen geen rekening mee houden. En gewoon die helm op me harses, een goeie en ook met 40+ graden.
Wellicht ten overvloede ; ik heb de Nikki Lauda’s bezig gezien op vorige reizen naar Thailand .
Beroepschauffeur vanaf mijn 21’ste , maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zelf in Thailand rond te rijden , ik ben toch niet gek .
Ger
Goed nieuws, mensen, voor de gemotoriseerde weggebruikers in Thailand. De oorzaak van de vele ongelukken met dodelijke slachtoffers is niet te wijten aan het roekeloos of dronken rijden van de Thai.
Een hoge ambtenaar in Chumpon is er van overtuigd, dat er kwade geesten in het spel zijn, die de ongelukken veroorzaken. Hij heeft daarom een aantal monniken de weg opgestuurd, die gewijd water over de weg sproeien, zodat de kwade geesten verdwijnen. Kijk, dat is nog eens een idee, dat navolging verdient.
Als de Thaise overheid daar nu een landelijke campagne van maakt, dan zul je zien, dat het aantal verkeersslachtoffers aanzienlijk daalt
Ja, toch? Of niet soms?
Ik begrijp die ambtenaar wel, Gringo. Het moet wel aan de kwade geesten liggen die de wegen onveilig maken. De voertuigen zijn allemaal ingezegend, de één nog meer dan de ander. Als bestuurder moet je daar toch op kunnen vertrouwen. Of zou het zo kunnen zijn dat die mannen achter het stuur zelf de kwade geesten zijn? Die van de weg afgehaald moeten worden.Niet door een monnik maar door de politie.
ik denk het wel Gringo maar als ze op deze manier alle ongelukken willen oplossen veroorzaakt dat wel een waterprobleem
@ Chris, maar een ander probleem is dan opgelost : Men gaat regenbanden aanschaffen en niet meer met kale banden op een nat wegdek!
Geluk bij een ongeluk, ik heb begrepen dat de lotto getallen zijn gevallen op het nummer van de bus?
Waar of niet waar?
Verder blijft het triest wat er is gebeurd.
Ik ben net zelf terug van Phuket en moet zeggen dat de chauffeurs, 2 op de bus, het heel goed hebben gedaan en zeker niet risicovol.
Ga de volgende keer weer met de bus.
Voor een scheet meer vlieg je naar de meeste bestemmingen. Ik pak regelmatig Nok Air. Wel pre booken via internet want de danes achter het loket willen nogal eens melden dat het vol zit terwijl dat niet zo is..
En als je echt haast hebt zijn er wel taxi’s te vinden die je voor 2500 baht van noord maar zuid rijden.