Wise vraagt om aanvullend informatie?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
13 april 2022

Beste lezers,

Nogmaals een vraag over Wise. Voor de derde keer in 3 maanden kreeg ik het verzoek om Wise nadere info te geven over mijzelf…. een selfie of ID uploaden. Ik heb de vorige 2x braaf aan het verzoek voldaan. Nu voelt dat anders. In de app zou het verzoek ook staan in de inbox. Niet dus! Vanaf 11 april zou ik dus mijn Wise app niet meer kunnen gebruiken.

Zijn er lezers die met hetzelfde te maken hebben gehad?

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Groet,

Adri

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

16 reacties op “Wise vraagt om aanvullend informatie?”

  1. Richard T zegt op

    Ik heb dat ooit 1 keer gehad en daarna nooit meer.
    Waarom stuur je geen mail naar Wise en vraag je aan hun hoe het zit?

  2. Didier Batsleer zegt op

    Mijn wise account werd zelfs gesloten alhoewel ik alle juiste informatie heb doorgegeven. Heb zelfs nog een mail gestuurd waarom mijn account werd gesloten en nooit geen antwoord gekregen

  3. Eddy Vannuffelen zegt op

    Moet phising mail zijn.

  4. Hans zegt op

    Hoi

    Ik log in met AppleID in de app , daarna 2 steps Authenticator
    Nog nooit verzoek voor extra authenticatie gekregen .

    Misschien de oplossing

  5. pieter zegt op

    Ben druk aan het mailen met hun, mijn gestorte geld dus niet aangekomen op Thaise rekening; word heel gezeur ,voor mij geen wise meer dat weet ik nu al

    • Karel Sriracha zegt op

      Spijtig Pieter maar problemen zijn er om opgelost te worden. Voor die ene ontevreden klant zijn er 99 die wel tevreden zijn. Is Wise daarvoor slecht?

      • pieter zegt op

        Probleem opgelost,ik zeg niet dat ze slecht zijn,maar maak er geen gebruik meer van mede doordat grote bedragen niet meer gaat en bij probleem erg omslachtig

  6. Francois zegt op

    Gebruik Wise nu al ongeveer 2 jaar.
    Nog nooit enige vraag ontvangen !
    Alles werkt tot in de perfectie !

  7. Paul Van Itterbeeck zegt op

    De enige vraag die ik van Wise kreeg was om
    aan te geven waar het geld dat ik naar de Filippijnen stuurde vandaan kwam. Ik deed dit en alle transacties verliepen verder normaal.

  8. Lung addie zegt op

    Indien je binnen de 3 maand driemaal deze vraag gekregen hebt van Wise, dan vraag ik me af welke transacties je gedurende deze drie maanden gedaan heb. Zonder transacties komt er trouwens geen vraag. Ben zelf reeds jaren gebruiker van Wise en heb dar nooit enige onregelmatigheid ondervonden. Heb zelf al contact, langs de helpdesk, met Wise gehad en kreeg steeds heel snel antwoord. Ben je wel zeker dat die vragen van Wise afkomstig zijn?

  9. Erik zegt op

    Ik gebruik Wise al jaren en heb welgeteld EEN keer een vraag gehad om mijn ID op te sturen. Verder nooit enig probleem. Ik ben uiterst voorzichtig met bankzaken want er zitten ‘deugnieten’ op het internet die naar mijn gegevens en centen vissen…

  10. Frank B. zegt op

    wellicht komt dit door het bedrag dat je overmaakt.

    Ik had van de week nog wat geld overgemaakt via Wise. Ik kreeg van te voren een waarschuwing, dat je alleen bedragen van 50,000 Bath en hoger kan over maken naar de Bangkok Bank en nog twee anderen. Dit zou te maken hebben met de controle op witwassen.

    Zelf heb ik mijn rekening bij de Bangkok Bank en nog geen last gehad hiervan. Begin dit jaar een paar keer bedragen van 50+K Bath overgemaakt zonder problemen. Wij zijn echt tevreden over Wise.

  11. Han zegt op

    Wise heeft een eigen chatgroep op facebook waar je met alle vragen terecht kunt.

  12. janbeute zegt op

    Ik vraag mij wel eens af waarom die plus 50k bath transacties alleen kan bij die 3 Thaise banken, de BKK bank de Siam comm en de Krungthai volgens Wise.
    Was de Bangkok bank afgelopen week niet in het nieuws met het uitvoeren van verboden transakties met Russischebanken ?

    Jan Beute.

    • TheoB zegt op

      Voor de goede orde:
      De 3 banken waarnaar je ฿50.000 en meer per internationale transactie kunt overmaken zijn:
      – Bangkok Bank Public Company Limited (BKB) (ธนาคารกรุงเทพ)
      – Kasikorn Bank (KBank) (ธนาคารกสิกรไทย), dus niet de Krungthai Bank Public Company Limited (ธนาคารกรุงไทย)
      – The Siam Commercial Bank Public Company Limited (SCB) (ธนาคารไทยพาณิชย์)

      Ik vraag mij ook af waarom alleen die drie banken. Wat hebben zij wel dat de andere banken niet hebben?

  13. Francois zegt op

    50k is geen probleem bij Kasikorn Bank (green k bank).
    Krungsri werkt niet !


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website