Beste lezers,

Is er een instantie, zoals bij ons de Consumentenbond, voor als jij als consument een probleem hebt met een leverancier? Zaken zoals afspraken niet nakomen, niet leveren, aanbetaling niet teruggeven, etc.

Groet,

Simon

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

6 reacties op “Waar moet je in Thailand naar toe bij consumenten problemen?”

  1. henny zegt op

    Misschien kan je de klacht hier kwijt:
    Bangkok :
    Office of the Consumer Protection Board
    The Government Complex Building B, Floor 5 Chaengwattana Road, Thung Song Hong, Laksi, Bangkok 10210, THAILAND Office of the Consumer Protection Board

  2. Kees 2 zegt op

    Google: consumer protection Thailand

    https://www.juslaws.com/civil-litigation/consumer-protection

    https://www.thailandlawonline.com/translations/thailand-consumer-protection-1979-law

    120 Changwattana Road Ratthaprasasanabhakti Building
    The Government Complex Commemorat, Lak Si ·
    02 143 9770

    • TheoB zegt op

      En om de communicatie met de Thaise verkoper wat vlotter te laten verlopen zijn hier de Engelse en Thaise tekst van de Consumer Protection Act B.E. 2522 (1979) in pdf formaat. Sla beide bestanden op, want je weet nooit wanneer het in de toekomst van pas komt.

      https://www.ocpb.go.th/ewtadmin/ewt/ocpb_en/download/consumer%20protection%20act.pdf
      https://www.ocpb.go.th/download/article/article_20200221144401.pdf

  3. Dick41 zegt op

    Er is een Consumer Protection Act welke ik 3 maal bij defecte apparutuur met succes gebruikt heb in correspondence met bedrijven. De winkels kennen het bestaan er NIET van maar Als je een klacht maar de president van de company stuurt, bijv. Samsung of Central Retail wordt er gereageerd en de zaak wordt afgehandeld door Engels sprekend personeel.
    Thai doen dit NIET .Ik Zou overigens NIET weten hoe die organisation te bereiken.
    Maar het noemen is voldoende gebleken

  4. tooske zegt op

    Simon,
    Er bestaat zoiets als de voedsel en waren autoriteit vppr voedsel dat niet meer fris is of over de datum. worden regelmatig controles gedaan bij winkelster controle.

    Voor andere producten, zou ik het niet weten, de meest eenvoudige oplossing als farang is on maar een andere winkel te gaan en je verlies te nemen. Vechten tegen de bierkaai is slecht voor gezondgeid.

  5. Gert zegt op

    Simon, je kunt contact opnemen met het Office of the Thai Consumer Board.
    Website: https://www.ocpb.go.th/ewtadmin/ewt/ocpb_en/main.php?filename=index___EN
    Ik heb zelf een erg goede ervaring met deze organisatie na problemen met een levenacier.
    Succes!


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website