Voucher van Thai Airways geeft problemen bij boeken vlucht

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
13 juni 2022

Beste lezers,

Ik heb een voucher van Thai Airways en ik heb een mail gekregen dat mijn voucher verlengd is tot 31 december 2023. Op de site van Thai Airways kun je nu een vlucht boeken met uw voucher via “Thai travel voucher”. Maar er is één probleem, als men een datum ingeeft krijgt men ITINERARY NOT AVAILABLE.

Zijn er ook mensen die dit probleem hebben? Ik heb nog weinig vertrouwen in Thai Airways.

Groet,

Roger

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

10 reacties op “Voucher van Thai Airways geeft problemen bij boeken vlucht”

  1. Johan zegt op

    Als je vanuit Brussel vertrekt zou je ook kunnen proberen dit per e-mail te regelen met de TA Brussel-office. Gebruik wel de juiste website om gebruik te maken van de voucher-code. Ik heb dit begin dit jaar gedaan en ging verder prima. Voor ons kind (10 jaar) dit per e-mail geregeld (inc. voucher) daar dit niet via de website kan.

  2. Robberechts Bjorn zegt op

    Gewoon een mailtje sturen naar Thai Airways Brussel en zij brengen alles in orde voor jou. Gewoon vertrek en retourdatum doorgeven. Ik ben heel tevreden over de dienstverlening van Thai Airways.

  3. Emiel zegt op

    Inderdaad, gewoon een e-mail naar Thai Airways in Brussel. Ik heb zo ook mijn vouchers ingewisseld, geen enkel probleem.

  4. FredW zegt op

    Mijn vlucht Brussel – Bangkok werd in 2020 gecanceld wegens Covid-19.
    Toen ik dit jaar (2022) weer wilde boeken (in mei voor een vlucht in juni)) zag ik dat er een “Redeem” functie bij het boeken op de website aanwezig was was (= verrekenen oude ticket)
    Ik heb een email geschreven naar Thai Airways in Brussel met het verzoek om een voucher of andere code om de “Redeem” te kunnen gebruiken.

    Pas na 10 (!) dagen kreeg ik een antwoord, zogenaamd vanuit Brussel volgens de ondertekening, maar daar heb ik zo mijn twijfels over, het leek maar van iemand uit Bangkok die maar namens Thai Brussel probeerde schrijven, het Engelse taalgebruik was zeker niet van een Europeaan.
    Ik kreeg geen voucher code, maar ik zou mijn vorige vluchtnummer kunnen gebruiken om een nieuwe vlucht te boeken (met verrekening).
    Helaas werkte dat aan geen kant, wat ik ook probeerde, dus maar weer een email gestuurd of men mij kon boeken op die en die vlucht.

    Weer na 10 (!) dagen kreeg ik een antwoord dat men mij kon boeken op een vlucht Parijs – Bangkok of Frankfurt – Bangkok, met verrekening, maar dan moest ik een verbindende vlucht vanaf Brussel naar Parijs of Frankfurt zelf maar zien te regelen, en o ja, alle extra kosten waren voor mij.(geen opgave of specificatie welke kosten dat zouden zijn).
    Het was weer een antwoord uit Bangkok dat namens Thai Brussel was geschreven, zelfde vreemde taalgebruik.

    Ik heb hierop geantwoord dat je bij Thai Airways b.v. een vlucht van Brussel naar Bangkok kon boeken en dat die vlucht zomaar via Frankfurt of Munchen zou plaats vinden (dus inclusief verbindende vlucht, maar die is van Lufthansa).
    Ook vroeg ik de kosten van mijn vorige ticket terug, zoals ik eind 2020 had kunnen opgeven, die zouden volgens Thai Airways destijds pas eind 2022 terug worden betaald.

    Ik heb daarop gauw nog bij Qatar Airways kunnen boeken met een stop halverwege in Doha.
    Tot mijn verbazing kreeg ik 13 (!) dagen na mijn laatste bericht geheel onverwacht weer een email van Thai Brussel/Bangkok, ik kon nu een voucher code aanvragen (waar ik reeds 33 dagen geleden om had gevraagd) die dan tot eind 2023 geldig zou zijn.
    Ik heb deze email van Thai Bangkok/Brussel niet eens meer beantwoord, ik had er geen zin meer in, ik wil geld terug eind dit jaar en geen verrekening ergens in 2023.

    En zo ga ik woensdag 15 juni met Qatar Airways naar Bangkok, waar ik donderdag 16 juni aankom.
    Op beide vluchten (Brussel – Doha en Doha – Bangkok) krijg ik dan een warme maaltijd aan het begin van de vlucht en een koude maaltijd (soort ontbijt) aan het eind van de vlucht, ook is er tijd om op elke vlucht een aantal uren te slapen, zodat ik niet al te duf in Bangkok aankom.

    Dus een “gewoon” emailtje naar Brussel heeft bij mij totaal niet gewerkt, het staat ook op de website dat wegens de grote drukte het enige tijd kan duren voor je antwoord krijgt op een email.
    Verder is Thai Airways in surseance van betaling, de staat heeft alle ondersteuning weg gehaald, ze kunnen elk moment alsnog failliet gaan,
    Het is dagelijks afwachten welke vluchten wel of niet doorgaan, om de haverklap zijn er veranderingen, extra vluchten, vervallen vluchten, je moet goed opletten.
    De rechtstreekse vlucht Brussel – Bangkok die verdwenen was, zou nu in Juli en Augustus 2x per week plaats vinden en zo te zien daarna niet meer.
    Ik lees dagelijks enkel Thaise online kranten en daar saat soms wel eens wat in over Thai Airways, ze gaan b.v. zittingen uit een verouderde Boeing 737 verkopen aan het publiek om meer cash te genereren.
    Ik wens je veel succes met je voucher die je niet kunt gebruiken.

    • Maikel zegt op

      Goedemorgen lezers/gedupeerden

      Ik heb ook sinds 2020 problemen ervaren voor een vlucht met Thai Airways geboekt via Mytrip.
      Om een lang verhaal kort te maken heb ik na ongeveer een jaar wachten mijn rechtsbijstand op de zaak gezet waarvan ik mijn vraagtekens heb. Het verhaal van hun was steeds dat Thai Airways met problemen kampte en dat zij failliet gingen. Ik kon zelf maar gaan mailen met mytrip. De zaak werd gesloten omdat er geen verhaal zou zijn desondanks de vele reacties die ik ze zichtbaar maakte van gedupeerden die wel vouchers en zelfs terugbetalingen ontvingen.
      Concreet
      Na afsluiting van mijn zaak bij de rechtsbijstand omdat er geen verhaal mogelijk zou zijn dan slechts het advies trachten vouchers aan te vragen bij Thai Airways kreeg ik na afsluiting van mijn rechtsbijstand Tot mijn grote verbazing spontaan van Mytrip een terugbetaal verzoek met excuses van Thai Airways voor de handmatige verwerking van alle aanvragen veroorzaakt door de pandemie.
      Na alle gegevens te hebben doorgegeven is mijn volledige reissom sinds 2020 teruggestort.
      Dus de wilde verhalen dat Thai Airways failliet gaat snap ik niet. Immers heb ik ook een klacht ingediend bij de rechtsbijstand waarvan ik mij afvraag hoe betrouwbaar ze zijn.
      Succes verder

      • Maikel zegt op

        Ter aanvulling de zaak is via de rechtsbijstand medio mei 2022 afgesloten. Een week later rond 26 mei kreeg ik van mytrip het terugbetaal verzoek op 32 mei jl. is het volledig bedrag teruggestort.

        • Koen zegt op

          Ik heb bij Thai een vlucht geboekt in 2019 om in mei 2020 te vliegen. Heb in 2020 gekozen voor refund. Heb hetzelfde bericht gekregen dat ik einde 2022 zou worden terugbetaald. Fingers crossed…

  5. Emiel zegt op

    De meesten die problemen hebben met het inwisselen van de vouchers komt door de service providers die men ertussen heeft. Mytrip, vliegtickets.nl, cheaptickets, etc etc. Mijn nichtje heeft met vliegtickets.nl ook ontzettende problemen gehad en die zijn pas onlangs opgelost maar niet door de hulp van de provider, die was meestal onbereikbaar of gaf pas na heel lang wachten antwoord. Ze heeft trouwens veel moeten bijbetalen door dat getreuzel van vliegtickets.nl. Ik had direct bij Thai airways geboekt en we zouden via Brussel vliegen. Tijdens de eerste maanden was het heel druk daar en kwam een antwoord misschien 5 dagen later maar eind vorig jaar en ook dit jaar is er adequaat contact, geen probleem. In mijn beleving zijn het de mensen die via een service provider hebben geboekt de pineut, maar volgens mij hebben de direct boekers minder problemen, uitzonderingen uitgezonderd natuurlijk. Verder is Thai airways een samenwerking aangegaan met PTT, de oliemaatschappij van Thailand, voor de vracht afdeling. Een beetje positief mag ook wel denk ik zo. Ik was met Thai heel tevreden en ben het vooralsnog nog steeds. Maar het is wel heel vervelend dat sommige via de provider veel problemen hebben. Mijn advies, voortaan direct boeken.

    • Cornelis zegt op

      Om die tickethandelaren ‘service providers’ te noemen lijkt mij iets te veel eer – ze verkopen tickets die je zelf ook gewoon rechtstreeks bij de bron (de luchtvaartmaatschappij) kunt kopen……..

  6. Marc Geerts zegt op

    Beste,
    Het is gewoon doffe ellende bij Thai Airways.
    Als trouwe klant in het verleden, een opsteker voor Thai Airways !!! , maar …. sinds de ondergang, gaan ze in plaats van klanten voor zich winnen en goede klanten vertroetelen, alle klanten als €€€ bezien en ze leegzuigen zonder enige scrupules.

    Wij zijn blij dat we onze tickets ( een van de twee) hebben kunnen recupereren.
    2 Tickets BKK – BRU retour.
    Al meerdere malen aan de lijn gehangen, wachttijd soms oplopend tot 0: 55 minuten.
    Dan vliegen ze weer niet meer op Brussel, dan voor Parijs extra ca 10000 bath bijbetalen, dan maar naar Frankfurt, origineel ticket 30 kg nu blijkbaar 20 kg.
    Dit is blijkbaar de policy hoe men in Thailand omgaat met een faillissement.
    Don’t loose the face.
    Voor ons een – – – – voor ons vroeger troetel luchtvaartmaatschappij Thai Airways.
    See you @ Qatar Airways.

    Groeten Marc


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website