Thailand vraag: Probleem met EVA Air

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
27 januari 2023

Beste lezers,

Als Belg heb ik voor mij en mijn echtgenote op 8 januari een vlucht geboekt bij EVA Air: Brussel-Wenen-Bangkok-Hat Yai en retour. Vandaag kreeg ik 3 mails van Brussels Airlines en 1 van EVA Air.

EVA Air: “We are sorry, your flight is cancelled and schedule changed. Please call EVA Air at Brussel to reschedule or to refund your ticket.” Gestuurd door EVA Air France met de uitdrukkelijke melding dat je geen reactie kan terugsturen naar het emailadres. EVA Air heeft volgens mij geen kantoor in Brussel omdat ze niet vliegen op Brussel.

Het vluchtschema toont dat beide vluchten naar en uit Hat Yai gewijzigd zijn, niet echt een probleem. Voor de vlucht Wenen-Brussel staan twee vluchten in het rood. Aan de hand van de emails van Brussel Airlines kan ik opmaken dat de vlucht is gecanceld en vervangen door een vroegere vlucht. Die ene rode vlucht is dus een gecancelde vlucht. Die tweede rode is een (onhaalbare) vervroegde vlucht. Met onhaalbaar bedoel ik dat de vlucht vertrekt voordat wij in Vienna aankomen.

Dit zijn de 2 vluchten:

  • SN6002 S 3 VIEBRU TK2 0720 0905 E*. (de onhaalbare vlucht)
  • SN2902 S 1 VIEBRU UN2 0925 1105 *1A/E*. (de oorspronkelijke maar gecancelde vlucht)

Als ik inlog bij EVA Air staan ook deze 2 vluchten vermeld, zonder verdere mededeling. Geen contactmogelijkheid dus. Bij het inloggen bij EVA Air wordt nergens melding gemaakt van een probleem, noch van een suggestie. En ik had net EVA Air gekozen omdat ik hier al vaak las van hun uitstekende service. Je zou toch minstens verwachten dat ze een haalbaar alternatief voorstellen.

Graag suggesties wat ik kan aanvangen? Een refund zal wellicht niet kosteloos zijn?

Groet,

Stefan

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

13 reacties op “Thailand vraag: Probleem met EVA Air”

  1. Ger-Korat zegt op

    Ja waarom dan niet even op de site van EVA Air gekeken, staat mogelijkheid tot contact, dan kies je Brussel en dan krijg je het volgende nummer:

    Bruxelles
    Reservation/Ticketing Hotline:
    +32 2 712 05 54

    • Ger-Korat zegt op

      Nou hebben ze misschien geen kantoor I Brussel maar de telefoon kan doorschakelen naar een helpdesk elders op de wereld, misschien zit daar wel een Belg woonachtig in Taiwan die de zaken voor België regelt. Wie weet, of misschien is er een thuiswerker in België die hetzelfde doet, hoeft er ook geen kantoor te zijn.

  2. Robbert zegt op

    Dit is het nummer van Eva Air in Amsterdam welke je kan bellen voor info 0031205759166.
    Succes!

  3. Gust zegt op

    Als je mij PB laat geworden, kan ik je het mailadres geven van een EVA-contact in BKK…Of ze jou gaat kunnen helpen, weet ik niet…
    PS: je spreekt in je mail van 8 JANUARI ?!!!

  4. Eric zegt op

    En wat betreft een eventuele refund, deze krijg je geheel kosteloos terug mits je alle vluchten bij Eva hebt geboekt, jij kunt immers er niets aan doen als er een wijziging plaats vind

  5. Walter zegt op

    Beste Stefan,
    Ik denk dat het probleem bij brussel airlines ligt.
    Eva air vliegt tussen bkk en wenen maar alle andere verbindingen gebeuren via andere maatschappijen (weliswaar aangeboden door eva air vr gecombineerde vlucht).
    Als die andere maatschappij hun vluchten verandert, dan kan eva air jou enkel iets voorstellen wat die maatschappij aanbiedt.
    Om die reden boek ik altyd een “direct flight” ofwel aparte boekingen van de verschillende maatschappijen met verschillende bestemmingen.
    In jouw geval zou ik contact nemen met Eva air (helpcenter) en je kan zien op je ticketvoorwaarden wat je geniet (of hoeveel je moet betalen) in geval van refund, ticket verandering, etc.
    Eva air is naar mijn ervaring zeer correct in zulke zaken, zeker naar refund toe.
    Suggestie misschien mogelijk. Cancel je “gecombineerde ticket eva air/brussel airlines” (of cancel gedeeltelijk wenen-brussel indien mogelijk). Boek een nieuw ticket (of vervang via contact eva air of via refund) .
    In geval brussel airlines zal het moeilijker zijn om hier refund te verkrijgen.
    Heb je geboekt met visacard dan kan je ook via visa refund vragen van je betaling.
    Ik heb recent ticket geboekt met eva air direct flight bkk-amsterdam, en neem van amsterdam een aparte verbinding nr belgie (mogelijk met trein, vliegtuig nr antwerpen of brussel, etc).
    Succes!

  6. Kees zegt op

    EVA Amsterdam +31-20-575 9166, maandag weer bereikbaar. Die kunnen je vast wel verder helpen.

  7. Eddy zegt op

    In Bangkok is een kantoor. +6623027300 succes

  8. FONS zegt op

    SN6002 & SN2902 zijn inderdaad vluchten van Wenen naar Brussel. Er staat in de twee vluchtnummers SN. Maar de ene is in feite OS 351 (Austrian) de andere is SN zelf (Brussels Airlines) Maar het zou nuttig zijn 1) moest de datum van de vlucht Wenen medegedeeld worden… 2) de naam van de airline die het ticket uitgaf. Want met die airline heeft u een contract. Deze airline heeft de airfare geïnd. De andere airline is in feite een onderaannemer in het contract.

    • Stefan zegt op

      Ik heb geboekt op de website van EVA AIR. Als ERA correct handelt, dan heb ik inderdaad enkel een contract bij EVA. Brussels Airlines contacteer ik zeker niet. Ik heb het goedkoopste ticket geboekt.

      Vreemd dat een onhaalbare vlucht vroeger wordt voorgesteld terwijl er een vlucht 3 uur later bestaat (een vlucht uitgevoerd door Austrian).

  9. Stefan zegt op

    Dank voor de tips.

    Ik zal volgend stappenplan volgen :

    Eerst zie ik of er alternatieve kortere tickets zijn bij andere airlines tegen een redelijke prijs.
    Maandag probeer ik eerst het service nummer te bellen in Brussel om te horen wat mijn opties zijn en tegen welke meerprijs. Ik overweeg Refund, latere vlucht, een BRU-AMS-BKK-Hat Yai of een AMS-BKK-Hat Yai.
    Lukt het niet in Brussel, dan bel ik EVA Amsterdam.

  10. C J H. Pointl zegt op

    Even over EVA air.
    Mijn ervaring van vele jaren met EVA.
    Voor mij absoluut, Eén van de beste ter wereld, met name de service van het boordpersoneel, kan mi. niet beter, plus veel beenruimte in de Boeing 777- 300 ER.
    Mijn dochter vliegt bij de KLM, ik plaag haar wel is met die ruimte..
    Half November de heenreis Ams – BKK in de Boeing 787 dreamliner, tot mijn verbazing, zeer weinig beenruimte, om niet te zeggen, zeer krap, op rij 21, echter ik had geluk rij 20, met heel veel beenruimte, (je keek oa tegen de pantry aan), 2 lege stoelen.
    Ff overleggen met een stewardess en ik zat op 20B zeer ruim, benen strekken enz.
    De terugvlucht BKK-AMS was voor mij en anderen een ware marteling, ik zat nu op rij 28C, al snel hier en daar wat irritatie en soms ruzie, met name als iemand zijn stoel wat naar achteren deed (by the way een stoel als C is ook niet echt lekker constant botsen mensen tegen je aan incl. personeel)
    De passagier voor mij deed zijn stoel wat naar achter, waardoor ik mijn monitor op ong.10 cm afstand kwam. Dus ik ook maar iets naar achter, waarop een passagier achter mij begon te mopperen, ik wilde geen problemen, dus ben gaan staan en de man geduldig uitgelegd; ga niet bij mij klagen maar doe dat bij EVA, of vlieg premium, ok dat probleem snel opgelost. Mijn gedachte, blijkbaar door de nieuwe stoelen configuratie wilde EVA nog ff cashen ?
    Ik heb nog ff gekeken de ranking van alle airliners door Skytrax.
    EVA stond in 2021 op plaats 7, vandaag op plaats 18 ….(!)
    Jammer, volgende keer denk ik aan een andere vlieg maatschappij.

    • Cornelis zegt op

      Wat die beenruimte – c.q. het gebrek daaraan – betreft helemaal met je eens. Ik vloog eind november naar Bangkok en vond het een claustrofobische ervaring. Mijn ‘voorzitter’ klapte zijn rugleuning ineens volledig naar achteren, waardoor mijn knieën klem zaten en ik alleen maar ruimte kon scheppen door ook zelf de rugleuning naar achteren te stellen (maar dan wat voorzichtiger….). Inderdaad, doe je dat niet dan zit het beelschermpje bijna tegen je gezicht aan. Ik zie op tegen de terugreis, en zal de vergissing om op deze EVA 787 te boeken beslist niet meer maken. Dan liever de ruimer zittende Emirates A380, en het nadeel van de overstap op de koop toenemen…..


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website