Problemen met bankkaart voor ATM en internetbankieren

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: , ,
20 december 2018

Beste lezers,

Ik had een rekening bij Bangkokbank met Visacard voor ATM. Wegens te veel problemen met internetbanking ben ik er mee gestopt ben overgegaan naar SCB. Hier met mastercard voor ATM. Voor intetnetbanking hier dezelfde problemen, Weinig tijd, time out.

Vraag, worden dit soort bankkaarten enkel aan buitenlanders aangesmeerd? Of hebben Thai dezelfde of andere kaarten. Vorige week voor de 500 baht actie werden zelfs de ID kaarten gebruikt. De kaarten kunnen in België niet gebruikt worden in ATM. Het zelfde voor internetbanking.

Ik heb SCB gedurende een ganse maand elke dag een e-mail gestuurd, laatste zondag heeft er mij iemand geantwoord en heeft zich geëxcuseerd dat ik zo lang heb moeten wachten. Vrijdag gebeld naar het genoemde nummer daar zegt men nooit een e-mail te hebben ontvangen.

Wie heeft hier ook problemen mee?

Groet,

DanielVL (BE)

11 reacties op “Problemen met bankkaart voor ATM en internetbankieren”

  1. HarryN zegt op

    Geachte heer. waarschijnlijk bent U niet op de hoogte dat de Bangkok Bank gestopt is met VISA. Dat was inderdaad lastig want ik kon ook geen internet betalingen meer doen. Met het op de nieuwe kaart genoemde Union Pay kon ik ook al niets doen. Echter stond er kort geleden een meisje van de Bangkok Bank buiten bij de ATM om mensen te helpen en zei ik tegen haar dat ik niets meer kon doen met mijn kaart en VISA daarop.
    Toen zei zij maar we hebben nu ook Mastercard en komt U maar langs met Uw paspoort en bankboekje. Zo gezegd en gedaan en nu heb ik weer een nieuwe debit card van de Bangkok bank met het Mastercard logo erop en het werkt voor mn internetbetalingen weer als vanouds.
    Uw overgang naar de SCB was dus niet nodig maar geef toe dat de informatie van de bank gewoon onvoldoende was.

    • Bob zegt op

      Hallo HarryN, het is inderdaad zo dat de visa kaart vervangen is door een Master kaart en werkt goed… Maar nu lees ik in je bericht dat u internet betaling kunt doen. ( Met je pc en smartphone denk ik) Nu zou ik daar ook graag gebruik willen van maken en heb het vorig jaar gevraagd. Ik kreeg in de Bangkokbank te horen dat dit niet van toepassing is voor buitenlanders is!!???. Zou u mij een woordje uitleg kunnen geven.. Alvast bedankt voor de moeite.

      • HarryN zegt op

        Ik heb even moeten nadenken maar ja ik kan toch echt betalingen doen via het internet banking systeem wat ik heb gekregen van de Bangkok bank. Wil ik een betaling doen in Thailand dan moet je eerst een 3rd party account aanmaken. Dat wijst zich vanzelf en dan is het kiezen van welke rekening je wilt betalen ( ik heb er 2) en kies je de 3rd party account. Mijn vraag ( misschien overbodig) is dan ook : geeft de bank geen Internet banking aan U ?

        • Bob zegt op

          Ik ben vandaag langs geweest en nu doen ze het wel. Maar dat was niet het geval een jaar geleden. ( sorry niet voor Farang was toen het antwoord)

  2. Nicky zegt op

    Ook de nieuwe bankkaart van deze bank heeft problemen en dat komt door de ,6 cijferige pin. Vele automaten in restaurants ed zijn nog niet uitgerust voor dit nieuwe systeem.

  3. ser kokke zegt op

    Zowel met Bangkok Bank als met SCB (en ander banken) nog nooit enig probleem gehad in de 7 jaar die ik nu in Thailand woon.
    Internet werkt gewoon goed voor betalen en ontvangen en de kaarten geven nooit enig probleem, niet bij hotels of restaurants of benzinepompen en supermarkten of waar dan ook, eigenlijk nooit problemen ondervonden. Ik heb nooit veel cash geld bij me, betaal altijd met een kaart. Ik zou niet weten hoe het anders moet, ik denk dat het probleem bij de kaartgebruikers ligt.

    • Nicky zegt op

      Nee, de oude kaart van de Bangkok bank werkte prima, maar het zijn de nieuwere kaarten die ongemak geven. Heeft niks met de gebruiker te maken. Echter deze bank heeft hoge veiligheidseisen , waar niet iedere betaalautomaat voor geschikt is(nog niet)

  4. Willem zegt op

    Ik heb sinds 2 maanden een Krungsri en Bangkokbank rekening met ATM card en internet bankieren
    Totaal geen problemen. Alles werkt naar tevredenheid. Ik kon bij de Bangkokbank kiezen tussen Unionpay of Mastercard ATM card.

    • HarryN zegt op

      Ik hoop dat U voor Mastercard heeft gekozen want Union Pay is haast niet te doen. Heeft U al eens een restaurant gezien met het bord buiten dat Union pay geaccepteerd wordt? Ik nog niet wel dat Visa en/of Mastercard geaccepteerd wordt.

  5. bob zegt op

    In mijn geval heb ik tot op heden een visa bankcredit card en geen enkel probleem. Kort geleden was de kaart enigszins beschadigd, m.n. het nummer, en ik kreeg gewoon een nieuwe kaart gestuurd aftehalen op het kantoor waar de kaart werd aangeschaft.
    Voor buitenlanders geen kaart? Onzin maar u moet ten eerste een bankrekening hebben enten tweede een fixed account met het contra saldo van uw credit tegoed. Eén keer per maand het verschuldigde bedrag van uw savings account overmaken en een kind doet de was. Inderdaad met internet bankieren. Als u meer geld nodig heeft op uw credit card dan van te voren extra geld sturen werkt de credit eerst als debet card.

  6. DanielVL zegt op

    Mijn ATM gebruik is altijd goed gegaan. Geen probleem. Ik ben klant bij de twee genoemde banken met agentschap in Tesco Lotus Hangdong (airport) ze moeten normaal formulieren invullen en doorsturen naar de hoofdzetel. Dit doen ze niet en steeds er een telefoonnummer gegeven om naar te bellen. Doe ik dat dan krijg ik iemand aan de lijn die tegen 100 per uur een boodschap aframmelt waar ik niets van begrijp. Tot vorige zondag ik een man aan de lijn gekregen heb die mij goed heeft uitgelegd wat te doen. Eerste poging was al mis. Mij paswoord werd niet aangenomen was te simpel).Tweede poging ander paswoord is blijkbaar gelukt. Ik heb al 16 paswoorden en codes, Ik gebruik reeds een notaboekje om ze bij te houden. In Belgie werkt het met een soort card reader en de bankkaart


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website