Beste lezers,

Thai Airways. Cheaptickets. Wat moet ik doen? Ben al zes maanden bezig om een voucher of vergoeding te krijgen van drie tickets Brussel – Bangkok met Thai Airways.

Geboekt bij Cheaptickets. Cheaptickets zegt, je moet bij Thai Airways zijn. Thai Airways zegt, nee bij Cheaptickets. Na tien contacten nog steeds geen idee wat ik nu nog kan doen?

In ieder geval nooit meer boeken bij Cheaptickets.

Groet,

Jos

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Rating: 2.00/5. From 4 votes.
Please wait...

25 reacties op “Maanden bezig om voucher of vergoeding te krijgen van tickets Thai Airways?”

  1. Nicolaas Jetten zegt op

    Vliegwinkel.nl hetzelfde. Al vanaf de eerste lockdown bezig. Nooit meer met een tussen persoon.

    • wim mols zegt op

      voor mij idem ditto.
      Nooit meer via tussenpersoon.
      in mijn geval was het vliegwinkel.

  2. Dirk van Loon zegt op

    Hoi Jos,
    Ben ook bezig met de refund van mijn vliegticket Brussel-Bangkok met Thai-Airways.
    Heb geboekt via Gate 1. Deze tussenpersoon staat zelf ook machteloos.
    Het geld moet toch echt komen van Thai-Airways.
    Zelf heb ik een brief in het Engels geschreven naar Thai-Airways in Brussel.
    Daar heb ik ook een antwoord op gekregen dat toch enig hoop geeft.
    Zie hier het antwoordt van Thai-Airways.

    Dear Sir,
    We are sorry to inform that all refunds remain pending and due to the chapter 11 status of our company we do not know when all refunds will be paid out.
    Please be informed that the legal consultants in Thailand decide on the procedure for refunds either through the website or via the travel-agents and our local offices
    don’t have these details and we can’t give any information on that. All clients will be paid back for their pending refunds but we have no concrete date.
    Thanks for understanding and best regards,

    Het kan dan nog wel even duren, maar geef niet op.
    Over een tijdje spreek ik ze er weer op aan.
    Hopende dat ik voor die zuur verdiende centen er uiteindelijk toch nog iets (voucher) voor terug krijg.

    Gr Dirk

    • TheoB zegt op

      Hoe verhoud de ‘Chapter 11 status’ van Thai Airways zich tot artikel 8 van EU-Verordening 261/2004? Ontslaat de ‘Chapter 11 status’ hen van de plicht te voldoen aan artikel 8 van EU-Verordening 261/2004?

      https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:439cd3a7-fd3c-4da7-8bf4-b0f60600c1d6.0004.02/DOC_1&format=PDF

      Betaal voortaan met een creditcard, want de creditcardmaatschappij heeft meer macht en zorgt dat in geval van niet nakomen van de overeenkomst het betaalde bedrag snel wordt teruggestort.

  3. TH.NL zegt op

    Wie ook de schuldige is gewoon geen Thai Airways boeken. Ga met KLM of EVA!

  4. JJ zegt op

    Zelfde ervaring met BudgetAir. Uiteindelijk teruggekregen na 9 maanden.

  5. MrM zegt op

    Beste allemaal.
    Wat mij opviel bij de landing in BKK 2weken geleden dat er zoveel vliegtuigen van Thai airways B777 A380 in lange rijen stonden, vuil smerig en de logo’s van Thai airways helemaal aan het verweren was, dus die stonden er al een hele tijd.
    Dit was wel erg verdrietig om te zien.
    Hopen iig dat het goed gaat komen met deze maatschappij, en dat iedereen weer zijn geld e/o vouchers kan terug krijgen.

    • FrankyR zegt op

      Beste MrM,

      Laat ik voorop stellen dat ik Thai Airways het best gun, maar wanneer hebben daar ooit zwarte cijfers gedraaid in de recente jaren?

      En B777 plus A380’s zijn zeker geen goedkope vliegtuigen, laat staan als ze stil staan op de grond. Het weer vliegklaar van deze machines maken zal ook al in de tonnen of miljoenen lopen.

      Helaas, TA zit in een negatieve spiraal neerwaarts. Ze hadden op z’n minst de helft van de vloot kunnen afstoten toen het nog luchtwaardig was.

      Maar da’s weer wijsheid achteraf.

      Mvg,

      FrankyR

    • Wil zegt op

      Het zelfde is mij bij terugkomst eergisteren ook opgevallen. Rijen vol vervuilde toestellen waaronder inderdaad A 380 toestellen.

  6. Dirk van Loon zegt op

    Hoi TheoB,

    Dat wat je zegt met een creditcard.
    Dat maakt helemaal niet uit, tenzij je binnen 13 maanden een procedure opstart.
    (na aankoopdatum van je vliegticket, dat was voor mij sep 2019)
    want je aankoop blijft niet voor altijd verzekerd.
    In het begin van de pandemie was er nog altijd hoop.
    Er stond ook op de site van Thai-Airways dat degene die een ticketnummer hebben
    dat begint met 217 recht heeft op een voucher.
    Maar ja voor je het weet ben je 13 maanden verder.
    In de mail (hierboven) die ze me hebben gestuurd: is er nog altijd hoop.
    Maar ja het is inderdaad beter om voortaan rechtstreeks te boeken bij de luchtvaartmaatschappij.
    Die dat hadden gedaan, hebben allemaal al wel een voucher gehad.

  7. Gust zegt op

    Dien klacht bij ECC EUROPA. Zorg dat je alle betreffende mails met THAI AIR en CHEAPTICKETS bewaart als bewijsmateriaal. Zeker niet te snel opgeven…

  8. Marcel zegt op

    tccdis@service.thaiairways.com

  9. Emiel zegt op

    Thai airways is het probleem over het algemeen niet, als je direct bij hen geboekt hebt. Maar iedereen die via een tussenpersoon zoals vliegtickets.nl, cheaptickets, gate1 etc geboekt hebben, hebben een probleem. Het zijn officieel geen reisbureaus, dus veel rechten heeft de consument dan ook niet, maar toch wordt er vaak via hen geboekt. Ik ben er lang geleden al mee gestopt, ik heb dan ook geen probleem gehad met het inwisselen van de vouchers, ging allemaal zonder een enkel probleem. Maar familie had via een provider geboekt en niks anders dan problemen. Het ligt aan de providers naar mijn idee, die zijn laks.

    • TH.NL zegt op

      En bij wie hebt U dan geen problemen gehad met inwisselen van de vouchers?

      • Emiel zegt op

        Met het inwisselen van de vouchers heb ik geen enkel probleem gehad met Thai airways in Brussel. Alles was goed geregeld en blijkbaar bij 300 anderen ook want in juli zat het hele vliegtuig van Thai airwas vanaf Brussel gewoon vol. En alle vluchten van Thai vanaf Brussel in juli en augustus zaten vol want er was geen stoel meer te boeken. (Voor familie)

    • Koen zegt op

      Ik heb rechtstreeks bij Thai geboekt, in november 2019 voor vlucht mei 2020. Ik wacht dus al bijna drie jaar, zou ten vroegste einde 2022 worden teruggestort, heeft Thai mij gemaild…

  10. Kris vanneste zegt op

    Een refund mag je vergeten gezien het hier om overmacht gaat
    Thai airways is een arm bedrijf bekijk het als een schenking aan armen dat brengt geluk…
    De kleine lettertjes moet je altijd lezen …
    Cheaptickets is per definitie een no refund !!
    Waarom denkt u dat het cheap is ??

  11. Max zegt op

    Het kan erger….
    AIR ASIA.
    Wacht al meer dan 18 maanden op refund!!

  12. john zegt op

    Niet dat ik Thai Airways wil verdedigen, Maar deze gesubsidieerde staatsmaatschappij zal altijd blijven bestaan en komt zijn verplichting na. Maar als bij een derde zaken doet moet u bij die derde ook uw probleem oplossen. Deze derde heeft zijn activiteiten tijdens de pandemie op de been gehouden van uw geld en dat is nu op. Ik weet zeker dat Thai uw derde allang heeft terugbetaald als uw derde het al had afgedragen. Want vaak maken deze derden wel de reservering maar betalen pas op het laatste moment soms hebben ze zelfs krediet en betalen achteraf. Bijvoorbeeld: als u een product bij AH koopt bijvoorbeeld melk gaat u toch ook niet bij de boer klagen is het wel. Rechtstreeks zaken doen altijd beter en vaak goedkoper soms wat meer moeite.

  13. Rolly zegt op

    Tickets gekocht in Thailand BKK -BXL – BKK met internet gekocht in november 2019 bij Thaiairways via internet.
    Ticket beginnen ook met 217 . al veel mails geschreven laatst mail teruggekregen terugbetaling begin
    2024 . We financieren gewoon aan 0% hahaha . Laat ons hopen dat we eens onze centen terug zien voor faillissement.

  14. Leo zegt op

    Ook ik heb veel problemen gehad met mijn gecancelde ticket gekocht bij MyTrip. Toen Thai airways weer ging vliegen heb ik kontakt opgenomen met de vestiging in Brussel. Ik kon kiezen tussen omboeken, voucher of geld terug, maar het laatste kon nog wel een paar jaar duren. Alleen het ticket was gekocht bij MyTrip en die moest het regelen. En dat werd een ramp…. Maar na inschakelen van de Rechtsbijstand kreeg ik weliswaar geen omboeking maar wel geld terug.
    TheoB heeft gelijk met zijn Europese regels, maar als Thai airways geen bahtjes heeft moet je langer wachten. Of geluk hebben zoals ik.
    Op basis van andere blogschrijvers die goede ervaringen hadden door rechtstreeks bij de vliegtuigmaatschappij te boeken, heb ik nu een ticket bij EVA gekocht

  15. PAUL VERCAMMEN zegt op

    Heb verleden jaar bij Thai in Bangkok geweest en heb daar deels vouchers (hadden 6 tickets) gekregen en kunnen omzetten naar nieuwe vlucht dit jaar. Dus enkele weken geleden terug bij Thai binnengestapt om de andere vouchers om te zetten. Lukte niet daar men stopt met vliegen vanuit Brussel en je kan dus geen ticket meer boeken. Even gekeken om dan vanuit Frankfurt te vliegen eind december, prijs 2400€ per persoon wat me een absurde prijs lijkt dus vouchers bijgehouden welke tot 2023 nu zouden verlengd zijn.
    We hadden ook nog 2 tickets via een reisbureau geboekt en daar moet inderdaad het reisbureau de vouchers opvragen, dit kon Thai BKK niet doen. Doch het probleem is inderdaad dat Thai hier in Brussel niets doet en waarschijnlijk ook zal verdwijnen nu men niet meer van Brussel vliegt.
    Succes iedereen maar ik denk dat je naar alles kan ……..
    Grtjs

  16. jean zegt op

    Volgens mij moeten de reisbureaus de onfortuinlijke passagiers terugbetalen en moeten zij het geld recupereren bij Thai Airways wat lang kan duren omdat hun rehabilitatieplan nog steeds niet is goedgekeurd. Ik weet nu niet of instellingen zoals Booking.com, e.a. daar onder vallen.

    In 2020 hebben wij niet kunnen vliegen met Thai Airways aangezien hun financiele problemen. In eerste instantie een refund gevraagd, maar op aanraden van Thai Airways Belgie laten omzetten naar een voucher welke ik een paar dagen daarna ontvangen heb en reeds gebruikt heb.

    En Paul Vercammen, wij zijn met Thai Airways op 30/7/22 rechtstreeks van Brussel naar Bangkok gevlogen.

    Beste TH.NL, wat betreft vluchten met KLM, NOOIT MEER. Vorig jaar met KLM terug naar Belgie gevlogen. We hadden de keuze niet tussen vegetarisch en vlees. Het WAS VEGETARISCH. Ik vind dat men ten minste de keuze moet laten. En de service was ook ondermaats.

  17. mike zegt op

    Ik heb altijd begrepen dat je moet zijn bij diegene aan wie je het ticket betaald hebt. Dit lijkt me ook logisch omdat je daarmee een overeenkomst hebt.

    • TheoB zegt op

      Dat is mijns inziens een heel begrijpelijke misvatting, en ik dacht dat aanvankelijk ook Mike.
      Maar kennelijk zijn die vliegticketbemiddelaars (bijna?) nergens verantwoordelijk voor en kun je ook bij de luchtvaartmaatschappij je geld terugeisen.

      De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt dat consumenten bij annulering van een losse vlucht voor terugbetaling ook altijd direct bij de luchtvaartmaatschappij terecht moeten kunnen. Dit geldt ook wanneer de vlucht is geboekt via een reisbemiddelaar.
      https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/je-moet-je-kunnen-wenden-tot-luchtvaartmaatschappij-voor-restitutie-geannuleerde-vlucht/

      In de uitzending op 29-03-2021 van het tv-programma RADAR werd gesproken met inspecteur Novita Widjaja van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Zij zei dat de luchtvaartmaatschappijen niet mogen verwijzen naar de reisbemiddelaar voor de terugbetaling.
      Terug te vinden op:
      https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/onduidelijkheid-over-wie-de-geannuleerde-vlucht-moet-terugbetalen-of-omboeken/


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website