Lezersvraag: Vliegtickets voor Thailand omboeken

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
27 april 2020

Beste lezers,

Wij hebben tickets van EVA Air voor 2 juli aanstaande, echter willen wij deze gaan opschorten. Heeft iemand ervaring, of kan mij iemand vertellen of wij deze tickets wel kunnen omboeken, en zo ja de kosten hiervan? Of zijn wij gewoon alles kwijt?

De tickets zijn via Gate1 geboekt , daar staat nog steeds op hun site dat de tickets NIET kunnen worden om geboekt.

Lijkt mij erg vreemd met het hele gedoe wat er nu heerst.

Groet,

Eric


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

24 reacties op “Lezersvraag: Vliegtickets voor Thailand omboeken”

  1. TvdM zegt op

    Er is nog geen enkele reden voor om nu al om te boeken, er kan nog veel gebeuren in twee maanden. Tenzij je zelf niet meer wil, dan wordt het een ander verhaal maar dan zal je niet zomaar kosteloos kunnen wijzigen. Zodra EVA Air de vlucht cancelt heb je recht op een voucher, of omboeken, of onder voorwaarden geld terug.

  2. Rene zegt op

    Klopt, gate 1 heeft dat op de site staan. Ik heb tickets voor 18 juni met Lufthansa en vij hun staat op de site dat ik daar wel kan omboeken. Zou even kijken op de site van Evaair

  3. Ben Janssens zegt op

    Eva Air Amsterdam geeft aan de vluchten tot 31 mei kun je gratis omboeken. Jij hebt via tussen persoon geboekt dan gaat het altijd via die tussen persoon. Jouw vlucht is na 31 mei dus kun je er nog niets mee of je moet flink verlies nemen. Rustig afwachten is anders het enige wat je kunt doen.

  4. hugo zegt op

    Eric,
    Zolang de vlucht door de luchtvaartmaatschappij niet is opgeschort gaat uw vlucht gewoon door.
    In principe zijn de meeste vluchten in Thailand beëindigd maar sommige vluchten gaan nog door, bv een 2 a 3 vluchten per week van KLM.
    De binnenlandse vluchten in Thailand zijn opgeschort tot 31 mei en uw datum van 02 juni valt daarna.
    Indien de maatschappij, in uw geval Eva ailines, de vlucht opschort dan hebt U 2 mogelijkheden :
    De eerste is en dat gaan ze natuurlijk trachten te doen is uw vlucht verplaatsen naar een nieuwe datum later in de loop van het jaar en meestal is dit volledig kosteloos zelf als die vlucht duurder zou kosten.
    De tweede mogelijkheid is dat ge de door U betaalde vlucht terug betaald krijgt en meestal moet ge daar speciaal om vragen gezien zij liever u doorboeken naar een nieuwe vlucht later in het jaar.
    In uw geval zult ge moeten wachten op nieuws van Eva airlines vooralleer ge ook maar enige actie kunt ondernemen..

    • johank zegt op

      Waar haalt u deze info vandaan?
      Naar mijn weten gaat er geen enkele vlucht van Amsterdam naar Thailand (burger).
      Laat staan dat ze mogen landen.
      Hoe kunt u in boeddha’s naam vliegen met 1.5 meter afstand van mekaar?

    • Kees 2 zegt op

      KLM niet meer 2x per week BKK-AMS. Volgens klm.com een vlucht op 30 april en de volgende 23 mei.

    • Cornelis zegt op

      Dat is helemaal niet zeker, dat EVA weer AMS – BKK vliegt vanaf 2 juni!

  5. Rob zegt op

    Handiger is om de volgende keer rechtstreeks bij Eva air te boeken. Dan regel je zaken als omboeken ook rechtstreeks met hen. Nu zit er zo een tussenpersoon als Gate1 tussen. Want bij Eva air zijn ze momenteel heel coulant. Je kunt gewoon je tickets omboeken. Cancellen van vluchten doen zij ook tijdig. Kreeg van de week te horen dat vlucht van 12 mei niet door gaat. Ik kon gewoon mijn geld terug krijgen. Niks gehoord over voucher. Nu nog even afwachten of het gekd ook daadwerkelijk terug gestort wordt. Op Lufthansa wacht ik al weken.

  6. RobVinke zegt op

    Eva Air geeft op hun website aan, dat indien je hebt geboekt via een reisorganisatie, dan dien je je daar te vervoegen voor annulering, omboeken of andere wijzigingen, dus niet bij Eva Air rechtstreeks.

  7. KhunEli zegt op

    https://www.gate1travel.com/news/coronavirus

    Het laatste nieuws van Gate1

    • Cornelis zegt op

      Dat laatste nieuws lezend verbaas ik me nòg maar weer eens dat mensen bij de tussenhandel boeken in plaats van bij de luchtvaartmaatschappij.

  8. Peter zegt op

    De regel is namelijk dat je wel een beetje afhankelijk bent van de medewerking van het ticket bureau.
    Eva Air op zich niet zo moeilijk.
    Maar geld terug nu doen ze niet.
    Lock down voor vliegverkeer is nu eind mei.
    Daarna kijken ze weer een maand verder.
    Dus eigenlijk simpel als Thailand zegt wij zijn in Juli nog in lock dan via je ticket office proberen je geld terug te vragen.

  9. Dree zegt op

    Als je nu opzegt verlies je alle rechten op terugbetaling best wachten wat de maatschappij doet, ik heb verleden week bericht gekregen van de maatschappij om gratis te annuleren wat ik gedaan heb mijn reis was 28/06.

  10. Laurens zegt op

    Ik zou ze even bellen of mailen, misschien krijg je een voucher.

  11. Thaise stampot zegt op

    Dit soort bedrijven zijn momenteel erg raar bezig met het afhandelen van annuleringen door maatschappijen. Vriendin van mij zou onlangs met Eva Air naar BKK vliegen en had hier ook haar ticket geboekt. Je staat uren in de wacht als je belt en geven ze aan dat je ook pas mag bellen als je vlucht binnen 6 dagen vertrekt. Op het laatste moment kreeg zij zelfs een email dat ze binnen 24 u moest reageren en zelf haar vlucht moest annuleren zodat ze konden proberen het geld terug te krijgen. Extra info ontbrak en zonder enige toelichting. Omgekeerde wereld, want de vlucht was al geannuleerd door EVA. Ze wacht ook nog steeds op geld.

    Kijk ook eens op trustpilot, de reacties zijn niet mild. Heb geen goed advies maar kijk uit met deze lui en ga niet zomaar zelf annuleren mits je allerlei extra opties hebt betaald waar dit wel kan. Misschien heb je geluk en kan je ze nu wel bereiken maar ik zou nog even wachten voor je naar je geld kan fluiten.

    • Cornelis zegt op

      Voor alle duidelijkheid: met ‘hier ook haar ticket geboekt’ bedoel je dat ze NIET rechtstreeks bij EVA Air had geboekt?

      • Thaise stampot zegt op

        Correct Cornelis, met ‘hier’ bedoel ik dat Gate1.

        Ik zelf zit nu in het zelfde schuitje met Supersaver en mijn vlucht gaat niet maar er gaat er wel een paar uur eerder met ander vluchtnummer. Geen enkel bericht van Supersaver en als ik inlog op hun boekingsoverzicht programma staat er enkel ‘flight cancelled’. Mag nog niet bellen van ze met de waarschuwing ‘u staat minimaal 2 u in de wacht of langer’…..Vreemd aangezien ze wel mijn vlucht al kunnen cancelen.

        Vlieg nu 12 jaar naar Azië en ook heel Azië door en nog nooit een annulering gehad of gekke situatie. Maar dit is wel de laatste keer dat ik bij dit soort bedrijven boek haha.

  12. Tony zegt op

    Gewoon eva air bellen in Amsterdam. Ticket tijd verzetten kost ongeveer 150 a 175 euro per ticket.

    • Thaise stampot zegt op

      Dat is volgens mijn vriendin niet mogelijk want die sturen je gewoon terug naar Gate 1.

  13. Paulie zegt op

    Vrienden van mij hebben via gate 1 hun ticket omgeboekt. Vertrek in mei. Thailand is afhangkelijk van toerisme, er gaan geruchten dat er weer gevlogen word vanaf juli, mischien zelfs al vanaf juni. Dit natuurlijk onder alle voorwaarden voor een veilige situatie in het vliegtuig. Ik heb gehoord dat hier hart aan gewerkt, iedereen kan zich wel indenken waarom. Dit is dus de reden waarom er op dit moment niets word gedaan voor de tickets in die periode.

  14. Janinne zegt op

    Maak een account aan bij Eva air, dan kun je altijd zelf je ticket beheren.
    Ook als je via een agent hebt geboekt.
    Dan inloggen met boekingsnummer en achternaam.

  15. Ben Hogezand zegt op

    Heb zelf bijb tui omgeboekt van 6 junie naar augustus koste wel wat extra maar kan wel

  16. Jacqueline zegt op

    Wij hadden tickets geboekt via Kilroy ,met Thai airways via Brussel
    Ik heb hun 18maart een email gestuurd omdat ze per telefoon niet te bereiken waren .
    maar zoals alle ticketbrokers reageerde die met een standaard mail , dat ze het druk hadden en dat degene die binnen 72 uur vertrokken voorrang kregen .
    Daarna tot 2 x toe een mail naar Thai airways gestuurd , ook daar ongeveer hetzelfde standaard bericht . Dus ook rechtstreeks bij Thai airways hadden ze geen tijd om mijn bericht te lezen , anders hadden ze me wel een mail teruggestuurd met : Uw heb niet rechtstreeks bij ons geboekt , dus ga maar naar uw ticketbrooker.
    In Pattaya zit een kantoor van Thai airways , en ik ben daar 24 maart om 0700. U voor de deur gaan zitten en was niet de eerste, terwijl die om 08.30 pas open ging . Gelukkig heb ik met een Thaise medewerkster mijn situatie uitgelegd en desondanks dat ik niet rechtstreeks bij hun had geboekt werd onze terugreis datum van 2 april gratis omgeboekt naar 28 maart . Toen ik rond 09.00 u buiten kwam stonden er zeker 300 mensen van alle nationaliteiten te wachten .
    Dus geluk dat er een kantoor van Thai airways in Pattaya zit , anders was het me nooit gelukt .
    Vrienden van ons hadden rechtstreeks bij KLM geboekt met terugvliegdatum 5 april en zijn op hun verzoek 2 x omgeboekt en die vluchten zijn 2 x geannuleerd.
    Die mensen zijn met een repatriëringsvlucht met KLM op dezelfde dag teruggevlogen als hun oorspronkelijke retour datum , alleen moesten ze daar wel voor betalen .
    Ik denk dat je nu op niet een maatschappij of ticketbroker kunt oordelen of niemand kan veroordelen , dit is voor iedereen nieuw .
    Ps . Ik ben goed verzekerd bij Allianz , met extra ziektekosten . Op voorhand had Ik hun gevraagd of zij en wat zij vergoeden indien je langer daar moest blijven of eventueel in quarantaine moest : helemaal niets zolang je niet ziek was . Ik vroeg waar staat dat in jullie polis : nergens maar er staat ook nergens dat deze gebeurtenis wel onder je verzekering valt .
    Jacqueline

  17. Herman van Rossum zegt op

    Na 1 maand Thailand. 24/10/19 – 19/11/19. 1 maand Malaysia: 19/11/19 – 20/12/19. 3 maanden vietnam: 20/12/19 – 16/03 20 ben ik nu aan het wachten op de eerstvolgende vlucht met Finnar BKK – AMS op 03/07/20. Nu wil ik nog een maand terug naar Vietnam, niemand, ook BZ niet, kan mij inlichten over het feit of ik bv 12/05/20, Vietnam binnenkom zonder in quarantaine te gaan. Ik kom al 15 jaar, een paar maanden in Vietnam. Ik hoop dat iemand beter op de hoogte is. Bij voorbaat mijn dank. Herman van Rossum


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website