
Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Sponsor
Sponsor
Laatste reacties
- Roger_BKK: Ik heb maar 1 neef in de familie en hij heeft me al vele malen verteld dat hij een hekel heeft aan die lange schoolvakanties. H
- Frans Pattaya: De toegangsweg tot de parkeergarage(s) heeft twee ingangen. De meeste mensen nemen de eerste toegang, die garage is daarom altijd
- Kris: Iemand die zich een Chanel handtas kan permitteren kan ook wel een ritje Pattaya Bangkok betalen met de taxi.
- Dik Lenten: Ga gewoon naar de parkeergarage maar ga ruim op tijd zodat je de tijd hebt om alle alle 5 de verdiepingen naar een plekje te zoek
- Chris: “Een staatsgreep verwacht ik pas als ‘het volk’ massaal de straat op gaat en protesteert tegen…” Ik denk het
- Chris: beste GeertP, Deze verkiezingen gaan waarschijlijk wel ‘wat’ veranderen. De ene elite wordt vervangen door de andere
- Pjotter: Goh, speelt dat “NL bank gedoe” nog steeds ? Denk zoals hiervoor aangegeven een jaartje of 5 geleden idd, dat de NL IN
- ruud: Je kunt als regering natuurlijk ook helemaal geen wetten maken, of gecombineerde wetsvoorstellen maken die alleen maar in hun gehe
- Andrew van Schaik: Wat jij zegt klopt. Men wil de hygiene op gaan voeren. Een aansluiting voor stromend water wordt vereist, voor de afwas. Het blad
- haki: Na aanmelding (met een compleet overzicht van mijn persoonlijke gegevens) bij deze organisatie om vrijwillerswerk te doen, en in o
- fred: Wij deden het volgens de regels en tot onze spijt en schande hebben we inderdaad ondervonden dat iedereen die het deed met een toe
- WilChang: Frankrijk is een gewéldig land, alleen wonen er teveel Fransen. Ik woonde er 22 jaar, tot vorig jaar maart. Míjn boerderijtje,
- Eddie: Even reageren vanuit eigen ervaring , ik ben nu 76 , fit en gezond en de pech dat ik tot de “risicovolle “ O negatief bloed
- Erik: Geert P, met deze grondwet is geen staatsgreep nodig! Als de benoemde, uit jaknikkers bestaande Senaat alle wetsvoorstellen, die o
- joskeshake: Louis, Dan heb je zelfs meer geluk dan mezelf. Mijn vrouw heeft me toendertijd meegesleurd naar de Chanel shop, nog een pak
Thailandblog Twitter
Dossiers
Koers Thaise Baht
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2023. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Terugbetaling bij THAI Airways
Lezersvraag: Terugbetaling bij THAI Airways
Beste lezers,
Ik heb een vraag met betrekking tot THAI Airways. Wij hebben op 16/04 een aanvraag ingediend voor zowel:
- een terugbetaling (“Partial Refund”) voor mijn schoonouders die sinds begin maart bij ons zijn en die normaal begin april terug naar Thailand zouden gaan maar hun vlucht werd gecancelled.
- een ticket verlenging (“Extend Ticket”) voor gans ons gezin (wij zouden normaal op 31/5 afreizen naar Thailand maar ook onze vlucht werd gecancelled).
Ik had begrepen dat THAI Airways zelf contact zou opnemen. Tot nu toe hebben wij nog steeds geen enkele reactie ontvangen. Zijn er nog mensen die rond diezelfde periode een aanvraag hebben gedaan en nog steeds niets gehoord hebben van Thai Airways? Of hebben jullie allemaal al een reactie gehad?
Weet iemand trouwens hoe je THAI Airways zou kunnen bereiken in België (telefonisch niet mogelijk, email)?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Paul
Ik stuur mijn mails naar Reservations THAI
Je kan ook dit eens proberen THAI Customer Relations
Beiden zijn van Thai Airways in Brussel. Je kan beide als geadresseerde zetten en je ziet dan wel wie zal reageren.
Het is wat wachten. Meestal een week of zelfs langer, maar steeds antwoord gekregen.
Terugbetaling zou via mijn kredietkaart gebeuren maar dat gaat waarschijnlijk 3-4 maanden duren schreef ze.
Email adressen zijn weggevallen
Reservations THAI ….. reservations@thaiairways.be ……
THAI Customer Relations …. customerrelations@thaiairways.be ….
Bij mij ook gecanceld voor einde juni en mijn terugbetaling is al 3 weken ingezonden maar ook nog niets, de Thaise regering heeft juist zijn akkoord gegeven voor staatssteun anders was het failliet en konden we naar ons geld fluiten, nu zal het afwachten zijn voor terugbetaling of een bon om een andere datum te kiezen.
juist gekeken en er staat vermeld “Tickets geannuleerd, terugbetalingsverzoek verzonden naar luchtvaartmaatschappij, we verwachten het resultaat tegen MA 20 juli 10:49 te ontvangen”
Vlucht was op 28/06/2020 dat is dan 20 dagen na de datum van vertrek.
Bij mij duurde de refund ongeveer 2 maanden nadat ik telefonisch contact had gehad.
Ik heb ook contact via reservations@thaiairways.be gehad met Thai Airways.
In mijn geval wou ik reis uitstellen tot latere datum en tot regels i.v.m. corona soepeler worden (grenzen open in België en Thailand en ook quarantaine regels ..) .
Heb binnen 48 uur duidelijk antwoord gekregen en mag zelfde reis (Bru – Khon Kaen) op een latere datum, die ik zelf mag kiezen, uitvoeren.
Eerst hadden ze me wel een nieuw voorstel gedaan met vlucht en terugkeer in juli. Wel zou dan mijn terugkeervlucht van K K tot BKK vervroegd worden want geen avondvlucht met Thai Smile beschikbaar.
Kortom top service (wel correspondentie in Engels).
Vandaag heeft mijn vriendin gebeld met het reisbureau hier in Changmai.
Omtrent.dr rufund Thaiairwsy.
In April aangevraagd,zouden terugbellen,dus niet.
Werd gezegd dat bij Thaiairwsy wel 6 maanden kan duren.
Druk met de vele aanvragen door vele gecanselde.vluchten.
Hans van Mourik
Volgens de Bangkok Post heeft de Minister van Financiën, Uttama Savanayana, vandaag gesteld dat een faillissementsaanvraag van Thai Airways International een optie is. Het kabinet moet daar nog een besluit over nemen.
In dat geval mogen de reizigers achteraan aansluiten in de lange rij van schuldeisers, vrees ik……
Bij mij was de reis naar Belgie op 21 mei en terugvlucht 23 juni. Het terugbetalingsverzoek was op 26 maart. Men vertelde mij dat het zeker 3 maanden zou duren. Ben dus nog altijd wachtende.
Ik vrees dat velen hun centjes niet zullen terugzien, het faillissement van THAI is waarschijnlijk.
lees : https://www.bangkokpost.com/business/1918140/uttama-bankruptcy-an-option-for-thai
Gegroet.
Beste mensen,
Thai Airways vluchten vanaf juli 3x per week Brussel-BKK-Brussel
Mijn thaise echtgenote zit vast in Thailand sinds 13 april
Kontakt opgenomen met Thai Airways Brussel via mail
Haar terugvlucht werd aangepast naar 6 en 7 juli
Thai Smile + Thai Airways ( tickets reeds ontvangen )
Heel simpel.
Kijk eens naar volgende
https://www.thaiairways.com/en/contact_us/thai_special_assistance_form.page,
groet
Adres is:(contact@service.thaiairways.com
Succes.
Beste,
Als je denkt dat een redelijke termijn overschreden is, kan je je wenden tot het ministerie van economische zaken wenden, afdeling “customer affaires”.
Momenteel zal geen enkele luchtvaartmaatschappij binnen de normale termijn de euro’s terugbetalen. Dit rekken zij zolang mogelijk. Ik wacht op poen van twee maatschappijen. Zij gooien alles op druk hebben. Maar zij liegen maar wat raak. Zij bedoelen eigenlijk dat de kas leeg is
Zullen ze rente betalen? Zakelijk is bij het te laat voldoen een percentage van 2% gebruikelijk.
(Ik weet het antwoord wel hoor, maar zo ben je toch een soort renteloze bank terwijl de luchtvaartmaatschappij de tijd neemt om proberen voldoende geld in kas te gaan krijgen om aan de betalingsverplichtingen te voldoen).
KLM gaat 15% geven op vouchers. Netjes, een soort van rente. Dan maak je de keuze voor een voucher (115% waardeL aantrekkelijker dan geld (100%) terug. En dat geld terug kan gewoon niet, is niet voldoende in kas om iedereen te betalen.
Van de NOS “Nu het kabinet gehoor gaat geven aan de Europese wetgeving, besloot KLM het voor zijn klanten extra aantrekkelijk te maken te kiezen voor de voucher. Die stijgt nu 15 procent in waarde, met terugwerkende kracht. Van andere Nederlandse luchtvaartmaatschappijen zijn geen nieuwe maatregelen bekend.”
Bron: https://nos.nl/artikel/2334016-tegenstrijdige-uitspraken-over-voucher-reissector-leiden-tot-verwarring.html
En de prijs van de tickets gaat wellicht 40-50% omhoog…..
Als alle luchtvaart maatschappijen nu eens een eerlijke vouchers zouden geven ,welke voor identiek zelfde prijs,en zonder enige verhoging lange normale looptijd geldig zou zijn , zouden velen dit wel accpteren , maar nu opent dit verkapte mogelijke winst op, voor duurdere vluchten voor deze vouchers , of eventueel een upgrade incluis geven, moeten ze zelfs geen % opdokken.
Want nu vluchten aanvaarden (en de centen als welkom cash flow, en dan maar cancellen , opent mogelijkheid van frauduleus gedoe )
Mijn vluchten 15 Mei en terugkomst op 25 juni zijn beiden gecanceld.
Heb via het mailadres reservations@thaiairways contact op genomen met een voorstel om mijn ticket te her boeken op volgende data 15 jan 21 tot 28 Feb 21.
2 uur later had ik mijn nieuwe e-ticket in mijn postbus . ( Geen extra kosten ).
In dit geval een pluimpje voor Thai airways. Telefonisch zijn ze wel niet bereikbaar.
Van THAI zelf niets gehoord, maar op hun site staat toch duidelijk dat terugbetaling tot 180 dagen = 6 maanden = half jaar kan duren. In Brussel weten ze niet meer, maar die reageren tenminste op mails.