Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- RonnyLatYa: Ja dat is zo. Maar dat krijg je als men verkeerde visa info in reacties plaatst. Dan reageer ik daar op, want voor je het weet b
- Ruud: er zijn ook al veel dissidenten spoorloos verdwenen of nadien met blok beton aan hun been terug gevonden in de Mekong of ergens an
- Erik2: Volgens mij gaat het artikel over toeristen, vervolgens wordt hier weer helemaal los gegaan op visa eisen voor expats/langverblijv
- Adriaan: Als dit door particuliere bedrijven georganiseerd gaat worden, zal het zeker leiden tot grootschalige corruptie en criminaliteit.
- Robert Kooijmans: Een uitstekend plan zou ik het niet direct willen noemen, maar als het doorgaat hoop ik dat er gepokerd kan worden, het enige spel
- Robert Kooijmans: Ik zou wel eens willen weten waar eerdere reageerders hun rotsvaste overtuiging vandaan halen dat de versie van de politie de enig
- Maltin: Deze twee kiwi’s, zijn broers en komen uit een miljonairs family dus echte verwende prinsjes. Ook in Nieuw Zeeland is het
- T: Dat gaat een lange vakantie worden wat een idioten heb je tegenwoordig ook.
- RonnyLatYa: Corr… moet zijn “Hoe een visa aanvragen en hoe je een verblijfsperiode moet verlengen probeer ik al meer dan 10 ja
- RonnyLatYa: Hoe da met met visa aanvragen en het verlengen van een verblijfsperiode probeer ik al meer dan 10 jaar hier uit te leggen. En hoe
- Rens: Beste Arno, Ik begrijp je frustratie heel goed, echter is er een HEEEEEL groot verschil tussen de non-O en de non-O-A. Hele
- Tino Kuis: Citaat: ‘Ik had op wat meer reacties gehoopt,….’ Ik ook, maar ik begrijp het wel. Er zijn twee soorten artike
- Thailandganger: Je zal in huis hebben in Kantiang Bay in die mooie groene heuvels :-) Persoonlijk vind ik de stranden nog iets zuidelijker nog mo
- Tino Kuis: Wat is er op tegen de thailandbloglezers zelf te laten nadenken? Ik noem de feiten en vraag hun mening. Misschien had ik ook nog e
- RonnyLatYa: “…toeristen (gezinnen en koppeltjes) die 1-2-3 weken blijven en dan in korte tijd relatief veel geld uitgeven.”
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Klacht en compensatie bank
Lezersvraag: Klacht en compensatie bank
Beste lezers,
Wij willen antwoord op onze klacht aan onze bank plus compensatie voor aangedane schade. Al drie maanden lang komt er geen antwoord op onze e-mails, behalve dat ze deze naar de juiste afdeling zullen zenden. Wij hebben hen gemeld dat ons geduld zo langzamerhand op is en wij de Thaise ombudsman voor Consumentenzaken, de Bank of Thailand en de Officer of The Consumer Protection Board op hun mening willen vragen over onze zaak.
Vraag:
- Heeft iemand nog overige suggesties om onze bank aan te pakken?
- Is er iemand waar een verzoek tot compensatie geslaagd is en op welke wijze is dit gelukt?
Het gaat om ca 5.000 euro.
Alvast bedankt.
Groet,
Ron
Je omschrijft niet wat je klacht is en welke schade is aangericht. Die informatie zou mogelijk helpen om goede raad te krijgen van anderen.
Ik zie dat u dezelfde vraag op het engelstalige Thaivisa forum heeft geplaatst, maar daar ook geen enkele inhoudelijke reactie heeft gekregen. Misschien toch een gebrek aan informatie?
Beste Ron,
moest je nu eens duidelijk zeggen waar de klacht over gaat, zou dat niet beter zijn denk je? Over welke bank gaat het? Wat was het probleem: een overboeking van een Europese bank naar een Thaise bank of iets totaal anders? Waar gaat het hem over? Moeilijk een antwoord te geven als niemand weet waar het hem juist over gaat. Het enige wat de lezer weet is dat het over +/- 5000EU gaat….?????
Verbazingwekkend dat U vraagt: Heeft iemand nog overige suggesties om onze bank aan te pakken etc? Terwijl U geen enkele informatie geeft waar het om gaat behalve dan 5000 Euro.
Mijn suggestie is gewoon een advocaat raadplegen en eventueel inzetten om procedure te starten. Met de summiere info en de waarschijnlijk (net als ik, zijnde nederlands jurist vroeger) onvoldoende kennis van thais bankrecht bij commentatoren op dit blog, krijg je nooit een werkbaar advies.
succes.
Beste Ron, zelf heb ik ook een keer problemen gehad met de Bangkok Bank: mijn poging om geld te pinnen resulteerde wel in een afschrijving maar niet in baht-biljetten. Via internetbankieren heb ik daar melding van gemaakt waarna ik direct een bevestiging van ontvangst kreeg en binnen een week mijn geld. Mijn ervaring is dus dat redelijke klachten probleemloos worden opgelost. Wel heb ik natuurlijk allerlei relevante gegevens vermeld zoals welke ATM het betrof, de dag, het tijdstip, welke knoppen ik had ingedrukt en welke meldingen op het scherm verschenen.
Het is maar een wilde veronderstelling maar ik vermoed dat de ontvanger van jouw klacht niet helemaal begrijpt waarom het gaat. Mijn advies: laat je klacht eens door iemand anders lezen en vraag hem of alles duidelijk en volledig is beschreven. Zo niet, dan zou je de klacht opnieuw en nu volledig kunnen indienen. Succes ermee.
Wellicht zinvol uw klacht ook mondeling voor te leggen aan een leidinggevende medewerker van de betreffende bank.Succes.
Toch wel nieuwsgierig wat er gebeurd is. Kan wellicht een waarschuwing zijn voor de lezers van dit blog.
Was er een te lage wisselkoers bij trasnfwer van euro’s? Is er opeens elders in Thailand een groot bedrag via een ATM opgenomen? (Dit meldde een echtpaar een jaar of 5 geleden… weet niet hoe het afgelopen is, maar zeker in het begin deed de bank niets.) Is er zomaar geld verdwenen?
Zelf werd bij mij een keer bij een geldopname via ATM het door mij opgenomen bedrag van 10.000 baht twee keer afgeschreven. De bank controleerde alles en boekte de 10.000 terug.
De vraagsteller heeft inmiddels op het engelstalige Thaivisa forum aanvullende informatie gegeven, maar heeft niet de moeite genomen dat hier op Thailandblog ook te doen.