Beste lezers,

Ik zou graag aan jullie Thailand reizigers willen vragen of er ‘ervaringsdeskundigen’ zijn die reizen business class of first class naar Thailand en wat zijn uw ervaringen? Verschil business class en first class en is het prijsverschil een meerwaarde? Wat is ‘goedkoper’…een economy ticket boeken en upgraden naar business of first class? (of van business upgrade first) en wat is uw prijs ervaring?

En wat neemt u mee uit het vliegtuig? Bijvoorbeeld headset deken/kussen, amenity kit en doen ze er moeilijk over?

Ik zit te denken aan te gaan vliegen met 2 verschillende airlines hij denkt aan Etihad business class/first apartment of zelfs de residence of Emirates of Qatar. Ik ga met een goede vriend van mij meereizen (ook lezer van Thailandblog) en die gaat business class of first class reizen en blijft ca 6 maanden in Azie. Hij is ook Thaise afkomst.

Graag uwe airline vermelden bij uw ervaring. Ik lees dat er ook limousine service is? en hoe is uw ervaring met de lounges vliegen vanaf Amsterdam Schiphol en Bangkok lounges? Uik lees dat de lounges in Dubai zeg maar Qatar, Emirates en Etihad de meest luxe zijn? Zijn idee is om 1-2 dagen in Dubai (of in die area) te gaan rondkijken en daarna verder reizen naar Bangkok. Dus een overstap.
ik ben deze luxe totaal niet gewend maar mijn vriend betaald zelfs voor mij.

Groet,

Marcel


» Laat een reactie achter


17 reacties op “Lezersvraag: Business class of First class naar Thailand en wat zijn de ervaringen?”

  1. Staf zegt op

    Ik vloog met Etihad maar nu met Qatar. Ik ben bij beide gold member. Maar ik vlieg enkel nog met Qatar wegens betere service. Als je wil betalen voor een upgrade van economyclass naar business of van business naar firsr is dat altijd veel duurder als je betaald. Beste oplossing : wordt lid en spaar je Miles en betaal dan je upgrades met Miles. Dit vraagt wel een tijdje sparen en meerdere vluchten. Maar als je eenmaal gold member bent, tikken die Miles aardig aan. Wil je business vliegen en je kan niet met Miles upgraden : boek en betaal meteen business. Is goedkoper. Vliegen in first is natuurlijk de max maar niet elke vlucht heeft deze klasse. Met Qatar heeft enkel de vlucht met een A380 first Classic. En voor die enorme meerprijs moet je het niet doen. Let wel : upgrades zijn enkel beperkt beschikbaar en de mogelijkheid is er dus dar je niet kan upgraden. Een upgrade bij Qatar kost 35.000 airmiles per traject. Brussel Bangkok retour zijn dus wegens de tussenlanding in Doha 4 trajecten. Ik vlieg nu eind januari met Qatar in business naar Bali voor 145.000 airmiles en 57 eur luchthaventaks. Een koopje Hehe. Succes

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  2. Staf zegt op

    Nog vergeten te vermelden : maak jezelf lid en vraag de nieuwslezer aan. Dan krijg je automatisch elke aanbieding in je mailbox. Zo geeft Qatar soms promoties aan die maar gelden voor enkele dagen. Bvb : business Brussel Bangkok retour voor 1.600 eur.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  3. l.lagemaat zegt op

    Een vergelijk met deze 2 klasses kan ik niet geven. Wat mij wel verbijstert, is dat iemand die in deze klasse wil gaan reizen, praat over het meenemen van een headset, kussen of iets dergelijks.

    Dat is op zijn minst: “NOT DONE!” zelfs niet in de economy class.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +25 (obv 25 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Wat je mee kunt en mag nemen uit de business- of first class – en wat ook vrijwel iedereen doet – is de ‘amenity kit’, het toilettasje met wat persoonlijke verzorgingsspullen dat je krijgt uitgereikt. Meestal is die uitreiking nog beperkt tot nachtvluchten. Al het overige is diefstal.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
  4. eugeen zegt op

    Ik heb intussen een 15-tal keer business gevolgen van Thailand naar Belgie en terug met Etihad Airways en dat is echt aan te bevelen. Niet aanschuiven bij het inchecken, bij de paspoortcontrole, bij de douane en bij het instappen. Je kunt in elke luchthaven in de lounge en die in Abu Dhabi is enorm groot. Aan boord krijg je onmiddellijk drank en je kunt a la carte eten wanneer je wenst. De zitstoel in het vliegtuig kan je gebruiken als massagestoel en je kunt hem uitschuiven tot hij volledig in de stand horizontaal een bed wordt. Ontzettend veel keuze in films – tv-series – games. Elke zitplaats heeft een elektriciteitscontact. Wat Ethad business class noemt, komt bij sommige maatschappijen overeen met first class. Afhankelijk van de prijs van het ticket is er ook een limousine, die je naar het hotel of huis brengt. Met first class bij Etihad (eigen kamer, douche…) heb ik geen ervaring. Ik weet alleen dat dat onbetaalbaar is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • ann zegt op

      helemaal mee eens, 1stclass kost rond de 20k dollar

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  5. japiekhonkaen zegt op

    Ik vlieg altijd BClass met Emirates. Prima service wordt thuis opgehaald , probeer altijd de A380 vluchtten te boeken met overstap in Dubai. Man wat een vliegtuig ruime stoel slechts 4 op een rij , kan plat liggen en een heuse bar aan boord. Ja duurt langer als rechtstreeks maar Lounge in Dubai prima. Kom zo relaxed aan in Bangkok. Ook nog pass om door VIP Immigratie te gaan in 5 minuten erdoorheen. Alleszins het prijsverschil waard. Boek altijd via Emirates zelf.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  6. Fransamsterdam zegt op

    Als geld geen rol speelt kun je vaak het best het duurste nemen.
    Of het de meerprijs waard is? Als je daarover na moet denken speelt geld wel een rol en is mijn antwoord nee.
    In feite zijn die lounges de duurste zelfbedieningsrestaurants op aarde (en er vlak boven) en de first class heeft de duurste hotelbedden.
    Business class rechtstreeks naar BKK kan zinvol / prettig zijn met een nachtvlucht, dan kun je lekker slapen (vanaf ongeveer 2000 euro retour). Als je toch in de zandbak wilt spelen is dat minder belangrijk en wil je meer van de luxe ervaren, dan maar first class, vanaf 5000, the sky is the limit.
    Hier een vluchtje Emirates.
    https://youtu.be/jAMfMbOV-bU
    Beetje zoeken op YouTube en je komt vast wel iets leuks tegen. Pas wel op, je privacy is vaak groot, dat wil zeggen dat je eenzaam en alleen zit. Een suite voor jou en je vriend is gezelliger! Horen we nog wat het wordt en krijgen we een verslag?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • Fransamsterdam zegt op

      The Residence van Etihad is wel netjes. Ik weet niet of die op de route naar AMS of BKK vliegt, maar een enkeltje New York Dubai komt op ongeveer $ 23.000.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Fransamsterdam zegt op

      Die Residence van Etihad is wel okay, maar een enkeltje New York – Abu Dhabi is 23.000 dollar.
      Persoonlijk zou ik Business Class wel mooi genoeg vinden en dan in Thailand een keer met de trein naar Singapore gaan, met z’n tweeën on de Presidential Suite, een kleine 10.000 euro voor 2 personen. 4 dagen, 3 nachten
      https://www.seat61.com/Eastern-and-Oriental-Express.htm

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  7. Walter en Ria Schrijn zegt op

    Wij hebben een zeer goede ervaring met EVA Air in de Royal Laurel Class, Prijs kwaliteit, gastvrijheid, service en vooral persoonlijke veiligheid aan boord van Air Marshallers staan in een uitstekende verhouding.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  8. Henk zegt op

    De meeste reizigers vliegen in de economy class. Het grote voordeel is misschien dat de business class etc iets eerder de grond raken daar ze voorin zitten.
    Voor een vliegreis van een uur of 13 zoveel exra betalen is voor een normale reiziger niet haalbaar.
    Wij reizen altijd economy class en hebben geen probleem. Lange wachtrijen etc zijn ons niet bekend.
    De diverse maatschappijen waarmee we gevlogen hebben iets niets mis mee.
    Wat mij verbaasd is de enorme troep op de grond die achtergelaten wordt in de business class.
    Maar misschien is dat dan de meerprijs waard dat een ander de zooi opruimt.
    Voor ons is vliegen gelijk aan een bus of treinreis en is het de meerprijs niet waard.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
    • chris zegt op

      Ik heb al 1,5 jaar niet meer gevlogen maar sinds wanneer landt een vliegtuig op de voorwielen om de passagiers in de business class een plezier te doen?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +14 (obv 14 stemmen)
  9. Nicky zegt op

    Het verschil tussen B class en F class is tegenwoordig veel minder groot dan vroeger. Pakweg 20 jaar geleden waren de B class gewoon relaxte stoelen met veel beenruimte, en soms half liggende zetels.
    F class kon je gewoon slapen. Daar Tegenwoordig bijna alle B class slaapstoelen hebben, zijn er veel maatschappijen die geen F class meer aanbieden. En als ze aangeboden worden, zijn ze inderdaad verschrikkelijk duur. Als wij een vlucht in B class of F class nemen, zouden we beslist geen spullen willen meenemen uit het vliegtuig. Behalve dan de Pyama als je hem hebt aangehad

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  10. Sjaak S zegt op

    Mocht je kunnen kiezen, dan ga voor First Class. Ik heb tot vijf jaar geleden 30 jaar lang als Steward bij Lufthansa gewerkt. Daarbij heb ik in de laatste tien tot 15 jaar vrijwel alleen in de businessklasse gewerkt. Maar ook in economy en first class. Ik werkte graag in de businessklasse, omdat er gewoonweg meer te doen was. Over economy gaan we even niet praten.
    First Class is geweldig. Daar kun je vanuit gaan. Super goed eten en een goede keus aan dranken en vooral: veel rust. En dat was voor mij minder prettig om te werken. We waren vaak snel klaar met de service en dat betekende dat je dan als steward naar de economy ging om daar te helpen. Dat deed ik ook met plezier, maar uiteindelijk voelde ik me toch prettiger om business te werken.
    Ik ben ook een paar keer in business als passagier gevlogen. Natuurlijk is dat niet slecht, maar First is dan toch vele malen beter. Het verschil tussen business en economy is minder groot dan het verschil tussen business en first class.
    Het prijsverschil is natuurlijk ook enorm. Je betaalt voor first gemakkelijk vijf keer zoveel als voor business. De gasten die daar bij ons zaten, waren óf rijk, of ze kregen de vlucht op kosten van de zaak, of het was dan een soort van upgrade door de miles die ze verzameld hadden.

    Ja: iets meenemen uit het vliegtuig. Je krijgt een amenitykit en een piyama of iets dergelijks, die je zeker mee kunt nemen. De andere dingen, zoals koptelefoon, nee, niet meenemen. Ook geen dekens of bestek. Met de prijs wordt de reis betaald, niet het vliegtuig 😉

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  11. Gerd zegt op

    Gewoon residence class vliegen bij Etihad, letterlijk een onbetaalbare ervaring:)

    Om er een idee van te krijgen kun je op youtube Sam Chui opzoeken die een vlog heeft over vliegen in deze klasse bij Etihad, dan heb je een in ieder geval een duidelijk beeld..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website