Visumservice Amsterdam, een andere ervaring

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: ,
20 oktober 2014

Toen KLM enkele maanden geleden een goede ticket aanbieding lanceerde, heb ik in mijn enthousiasme voor een ticket AMS-BKK vv, ad. € 639,= iets te ondoordacht geboekt.

Een hele maand, zoals al eerder gedaan, maar oktober heeft 31 dagen. OEPS! Dat betekent met een visum ‘upon arrival’ een overstay van één dag. Normaliter niet iets om je druk over te maken, maar met een nagelnieuw paspoort en de huidige wat strikter controlerende en handhavende overheid, wellicht geen goed idee.

Oké, ik kan mijn oude ongeldig gemaakte paspoort meenemen om mijn goede gedrag in het verleden aan te tonen, maar ja wie neemt er nu een ongeldig en geperforeerd paspoort mee op vakantie? Een duidelijker aangetoond met ‘voorbedachte rade’ is niet beschikbaar.

Vriendelijk en behulpzaam

Dus voor die ene dag dan maar een ‘single entry 60 days’ visum aanvragen, alle slechte ervaringen trotserend, zoals die eerder uitgebreid op het blog beschreven werden. Mijn verbazing was groot, een vriendelijke en behulpzame Thaise dame achter de balie aan te treffen, die iedereen in een mix van Nederlands/Engels te woord stond. Zij bevestigde bij een ieder wat voor visum zij zouden ontvangen op basis van het door hen ingevulde aanvraagformulier.

Daar waar de aanvrager een ander stempel verwachtte dan op grond van de verstrekte details mogelijk, werd het formulier gezamenlijk gecorrigeerd, zodat alsnog het gewenste visum kon worden afgegeven.

Niet altijd kommer en kwel

Ook bij het ophalen, ditmaal geassisteerd door een Thaise jongeman, werd nogmaals met de ontvanger geverifieerd of het visum klopt met de aanvraag. Een dame voor mij verwachtte bij haar 90 dagen visum, 3-entries, het stempel gaf een single entry. Terstond werd het paspoort naar achteren afgevoerd, vanwaar het na zo’n tien miniten gecorrigeerd weer bij de balie retour kwam.

Aldus, zowel bij het aanvragen als ophalen, alleen vriendelijke behulpzame service waargenomen. Of dit te danken is aan een reactie op de negatieve berichten op dit blog, of anderszins, ik vond het juist om een ander geluid te laten horen omdat het blijkbaar niet altijd kommer en kwel is op het Thaise consulaat aan de Herengracht in Amsterdam.

Paul Schiphol

Van Paul stond op 4 september het verhaal ‘De spiegel van Paul Schiphol’ op Thailandblog. Paul Schiphol is een pseudoniem; zijn echte naam is bij de redactie bekend.


Ingezonden mededeling

Siam, Sea, Sand, Sex and Stories: dat zijn de ingrediënten van het nieuwe boek van Thailandblog Charity. De titel zegt het al: ‘Exotisch, bizar en raadselachtig Thailand’. Dat belooft wat. Rode oortjes: jawel, maar ook instemmend geknik en een enkel traantje. Nieuwsgierig geworden? Bestel nu, dan vergeet je het straks niet. Klik hier voor de bestelwijze. Ook als E-book.



» Laat een reactie achter


7 reacties op “Visumservice Amsterdam, een andere ervaring”

  1. jasper zegt op

    Zo zie je maar dat ervaringen uit het verleden…
    Tot een jaar geleden werd de balie in Amsterdam bemand door een bizonder bitse oudere dame. Later een iets vriendelijker mijnheer, maar ik kon de laatste keer dit jaar merken dat hij er ook weinig zin in had en erg kortaf was.
    Hopenlijk tref ik de volgende keer ook die vriendelijke, behulpzame Thaise dame!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  2. Kees zegt op

    Die Thaise dame is inderdaad een prima kracht. Daar heb ik vorig jaar en dit jaar weer een uitstekende ervaring mee gehad bij het verkrijgen van mijn visum. De kritiek die eerder geleverd werd betrof haar zeker niet, maar wel die Nederlandse man.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +8 (obv 8 stemmen)
  3. Jan zegt op

    Blij om te horen want ook ik heb per abuis 1 maand van 31 dagen geboekt maar dan voor januari. De reis inkorten kost € 200. Ik had ook de slechte recensies gelezen en zocht al naar alternatieven. Maar nu ik dit lees ga ik ook gewoon een visum aanvragen. Trouwens ik lees op hun site dat het altijd verstandig is een visum aan te vragen, ook als het verblijf korter dan 30 dagen is.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • Japio zegt op

      Ik heb ook een reis van 31 dagen geboekt voor december/januari. Op de 31e vakantiedag vlieg ik om 2AM terug naar Nederland.

      Ik heb de Thaise ambassade in Nederland een mail gestuurd en gevraagd of ik een 60 dagen visa nodig heb indien ik de paspoort controle voor middernacht passeer. De Thaise ambassade mailde dat een visa niet nodig is indien ik de paspoort paspoort controle op de 30e dag (dus voor middernacht) passeer.

      Antwoord Thaise ambassade

      Dear Sir,

      If you leave the immigration check point on the 30th day then the visa is not required.

      Kind Regards,

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. Rene Martin zegt op

    Zelf heb ik ook alleen maar positieve ervaringen met het consulaat in Amsterdam en ik hoop dat dit zo blijft.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  5. Gé Goedhart zegt op

    .Vanochtend op het consulaat uitstekend geholpen door een vriendelijke Thaise dame, was de enige bezoeker dus ook heel snel klaar. Waarom in zo’n geval niet direct het visum verstrekt?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  6. Han zegt op

    Afgelopen vrijdag naar Amsterdam gegaan, naar de Herengracht 444 Thais ambassade,
    Was 15 minuten te vroeg,en de eerste die geholpen werd om 1000 uur ,werd door een vriendelijke Thaise dame geholpen,
    Correct geholpen en zeer vriendelijk, was in het andere pand wel anders,(niet klant vriendelijk)
    Echt dit was toppy, thai ambassade in Amsterdam ga zo door,u vertegenwoordigd uw land in Amsterdam
    Keurig niets dan lof,
    Vr Gr Han en Maria klare

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website