Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Rob V.: Ik zou haast gaan denken dat bijna alle westerse auteurs die een roman schrijven met Thailand als setting allemaal hetzelfde plot
- Rudolf: Quote: Wat zijn op dit moment de geschatte kosten van een huis bouwen per m². Dat hangt er maar net van af wat voor eisen u aa
- Johnny BG: In de jaren 50-80/90 zat ook Nederlands regulier geteelde voedsel met gif en toch zijn er 20% ouderen in NL en in TH is dat ook he
- Johnny BG: De duider baseert zich op een aantal bronnen maar er is natuurlijk veel meer aan de hand. In Isaan is sinds 50-60 jaar geleden r
- rob: Gemiddeld verblijf ik 6 tot 8 maanden per jaar in Thailand en geniet ik dagelijks van het eten daar. Men zal mij nooit en te nimme
- Erik Kuijpers: Robert, weet je hoe groot de Isaan is? Zeg drie keer NL dus het is best zinvol als je een klein beetje richting geeft zoals de pro
- RonnyLatYa: Ja dat zeg ik toch dat Kanchanaburi maar een voorbeeld is en dat je dat kan veranderen. Kan op de webpagina zelf ook en dan zie
- william-Korat: In de droge periode is de lijn onderkant Bangkok en lager en ten oosten daarvan tot vlak boven Khao Yai National Park meestal we
- Erik Kuijpers: Als je de opdrachtregel wijzigt, zoals in https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, dan krijg je een andere stad of regio. Maar je
- Cornelis: Nou, GeertP, ik ben absoluut geen ‘spruitjesaanhanger’ of DE Roodmerk-verslaafde, maar dat wil niet zeggen dat ik de Thaise ke
- Rudolf: Het hangt ervan af wat u zoekt in Thailand, maar om eerlijk te zijn hebt u niet zoveel keus lijkt mij. De grote steden vallen af
- RonnyLatYa: Kijk ook hier eens op. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi Scroll ook wat naar beneden en dan geeft men ook wat uitle
- Peter (redactie): Ik geniet ook van het Thaise eten en ja, de prijs is erg aantrekkelijk. Maar het is gewoon een feit dat Thaise boeren ongelofelijk
- Jack: Het beste kun je gaan in de periode november t/m februari. Iemand met astma moet absoluut niet in de periode maart t/m mei hier k
- GeertP: Beste Ronald, ik kan mij helemaal vinden in jouw verhaal ,ook ik geniet elke dag weer van de Thai keuken en zelfs na 45 jaar Thail
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersinzending » TV kapot, maar inmiddels zelf gerepareerd (lezersinzending)
TV kapot, maar inmiddels zelf gerepareerd (lezersinzending)
Naar aanleiding van dit topic: https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/tv-kapot-is-thailand-echt-een-wegwerpmaatschappij/ deel ik het volgende mede.
Ik heb een zelfde ventilator besteld in China, via Lazada. Kostte 1200 Thb. Mede dankzij tips op Thailandblog. Ik had eerst de oude ventilator schoongemaakt en toen deed de tv het weer, helaas maar voor even. Dus de fout zat in de ventilator! De nieuwe ventilator ingebracht, na alles rondom goed schoongemaakt te hebben de oneconnect box weer aangesloten op de tv. En het werkt!
Grote schande dat Samsung hier niks mee kon doen, op mijn vraag moet ik hem dan maar weggooien kreeg ik een bevestigend antwoord. Schande voor een bedrijf! Een tv weggooien die 170.000 Thb gekost heeft en pas 7 jaar oud is. Het lijkt erop dat Samsung Thailand een dozenschuiver is, service ho maar!
Ingezonden door Henk
Ha Henk,
Fijn dat je zelf het probleem hebt kunnen oplossen en het ook even laat weten hier.
En ik ben met je eens, erg nonchalant van Samsung hoe ze hier mee om (zijn) (ge) gaan!
Goed gedaan Henk.
an Smsung. Inderdaad hoor ik meer over slechte service en garanties van Samsung. Ook Eletrolux maakt het zo bont.
Voor ons geen nieuwe TV van Samsung.
Samsung probleem speelt niet alleen in Thailand.
Ik had in NL een kleurenlaserprinter van Samsung, op een dag werkte de papier doorvoer niet meer.
Service dienst gebeld , had nog garantie, zij zeggen is een software probleem….??
Software opnieuw geïnstalleerd, Printer doet helemaal niks meer .
Service dienst zegt eigen schuld geen garantie meer….
mijn Samsung 55inch ,gebogen scherm was ook na 3 jaar kapot, TV naar service punt (Samsung) gebracht in Nakhon Sawan en zou met 1 week gerepareerd zijn , na 2 weken gebeld en nog niet klaar, weer 2 waken later maar weer eens bellen werd mij gezegd dat ze op een onderdeel zaten te wachten en dat dat elk moment binnen kon komen, nou ja na 1 week maar weer eens bellen, nu boos,. De vriendelijk man aan de lijn zou wel even kijken en kwam met de mededeling dat het toestel al 3 weken klaar was en er een nieuwe printplaat in gezet was, kosten 5000 Baht. Toen maar het toestel opgehaald. Het was verpakt in vies plastic en het leek wel of er een regenbui overheen was gegaan, thuis alles uitgepakt en het scherm schoongemaakt, zat vol met vette vingers. Gelukkig deed het toestel het weer. Tja service noemen ze dat.
Ik heb al zoveel zaken aangeschaft in Thailand en het maakt niet uit wat het is, garantie tot aan de deur.
Tv’s van diverse merken, koelkast van Sharp, fotocamera van Nikon, magnetron van Samsung en een airco apparaat. Al inmiddels in 14 jaar drie waterpompen voor het huis vervangen. Je kunt er op wachten dat het stuk gaat en bij ons is een servicedienst van Numchai en de TV reparaties zijn allen maar van korte duur gebleken. Het is maar goed dat ik nog in de slappe was zit, want anders ziet het leven er wat dit betreft minder florissant uit.
Het maakt niet uit waar je woont. De tendens is “zo lang het werkt” en dan koop je maar nieuw.
Ook wel wegwerp maatschappij genoemd. Ik heb zelf het idee dat in de apparaten komponenten zitten , welke maar een paar jaar mee gaan, zodat een uitval gegarandeerd is.
Of komponenten, welke express zwak worden gekozen, ook weer voor uitval.
Garantie? lachertje.
Zeker ook met gerenommeerde merken zoals Sony , Sharp, Samsung ea.
Je zo denken, hebben een naam hoog te houden, maar niets is minder waar, direkte verkoop , thats it.
Mijn Samsung ging kapot na 5 jaar, dus nieuwe Sony dan maar. En tada na 4 jaar een mild defect. Een rood streepje over beeldscherm. Uit coulance boden ze me een nieuwe, mindere en weer betalen met inlevering oude. Defekt beeldscherm zeiden ze. Niet gedaan , economisch niet verantwoord en leven dan maar met (soms rode streepje over scherm, soms is ie ineens weg!) Je went eraan, valt soms niet op en soms is ie inderdaad weg. Volgende keer dan maar een Solora of een LG?
Nog steeds te spreken over mijn Dell comp, is inmiddels 10 jaar oud met eerste generatie I7. Ja ok ook hier is het een keer mis gegaan met de voeding, vervangen en draait nu alweer jaren. Afkloppen.
.
Je kan nog beter een apparaat kopen van een onbekend merk, heb je de kans dat het langer mee gaat.
Immers ze moeten een plek veroveren in de concurrentie. Worden ze te bekend, dan komt hetzelfde probleem weer om de hoek kijken en zou je weer moeten switchen. Tja , kan ook zijn dat ze zoveel mogelijk bagger produkten in korte kwijt willen verslijten, zg fast money en dan weer switchen in produktnaam. Alles is mogelijk en het maakt niet uit wat voor naam er aan hangt.
Maar ook in regeringszaken heb je dat. Geen garantie op de Freya, kostte 100 den mijloenen en is op de grote vuilnishoop gegaan.
De F-35 vliegt rond met nog maar 600 fouten in het vliegtuig.
De NH 90 (helicopter)had zoveel onderhoud (reparaties) nodig, dat er te weinig personeel was om ze te onderhouden, lopende band werk voor continu groot onderhoud.
En hoe zat het ok alweer met de Boeing 737? Je zal er maar inzitten en crashen. Garantie? Zit er voor jou niet meer.in.
Duurzaam , garantie? Niet in deze wereld meer.
.
Wij leven in een weg werp maatschappij, H&M, Primark maken kleding die je na 6 wasbeurten weg kan gooien, laptops hebben een levensduur van 3 jaar (volgens de fabrikanten), Windows 11 komt nu op de markt maar je computer moet wel geschikt zijn om het te kunnen gebruiken, mijn laptop is 5 jaar oud en is niet geschikt voor Windows 11 en kan ook niet aangepast worden, m.a.w. een nieuwe laptop kopen (onzin, dan maar geen Windows 11), mobieltjes zijn na paar jaar niet meer te gebruiken want er is geen ondersteuning meer van de fabrikant en dan niet te spreken over 2G, 3G en nu weer 5G. Zo blijven wij dus maar kopen omdat de maatschappij gericht is op geld verdienen, sneller maar beslist niet beter.
Hallo Peter, Het kopen van een nieuwe LG TV valt ten zeerste af te raden. Mijn huisbaas kocht voor een vijftal appartementen LG TVs waarvan er thans nog 1 in gebruik is.
Bij het aanbieden van de vier defekte werd steeds te kennen gegeven dat reparatie niet meer mogelijk was.
Het laat zich raden dat LG produkten in zijn zeven appartementen NOOIT meer zullen worden aangeschaft.
Mij dunkt dat een dergelijke beslissing volkomen logisch is.
Mijn eerste TV in Thailand was ook van het merk LG. Was gezien de huidige prijzen knap prijzig. Na drie jaar begon het gedonder. Viel steeds uit en diverse keren gerepareerd voor korte duur. Op het laatst na ruim vier jaar was het beeld niet meer zichtbaar. Eerst bovenin het scherm een balk alsof er licht inval was en dat trok door tot ruim halverwege. Toestel was niet meer te repareren volgens reparateur(s) en kon op de grote hoop. Nu in vier kamers Sharp smart tv’s aangeschaft, kijken hoelang die meegaan.
Inderdaad alles gaat hier snel kapot, temperatuur, stof, vocht, allemaa; niet bevordelijk voor je apperatuur,
Ga met mijn defecte apparaten altijd naar een lokaal monteurtje, pomp. wasmachine, tv, boormachine
hij fixt het allemaal, voor een paar honderd thb meestal klaar, noet wel wachten tot morgen of overmorgen of volgende week, maat hij maakt het.
Nou Tooske een TV kan je niet laten repareren voor een paar honderd baht!! Mijn vrouw heeft net een Smart TV van Panasonic achter in de koffer geladen van de auto op weg naar de Lokaal TV reparateur.
Vooraf gevraagd hoeveel het kost nou 3000 baht en vooraf gekeken had de man !!!!een TV van net 3 jaar oud ineens op zwart,