Naar Bangkok op 29 juli met KLM (lezersinzending)

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: , , ,
3 augustus 2022

Markus Mainka / Shutterstock.com

Na alle negatieve verhalen nu iets positiefs. Voorafgaand aan mijn reis diverse keren de Schiphol-app geraadpleegd. Vrijwel iedere keer werd gemeld dat ik rekening moest houden met erg lange wachtrijen.

Zag hier behoorlijk tegenop, helemaal toen ik een dag van tevoren online had ingecheckt en een bewijs kreeg dat ik de boardingpas bij de incheckbalie kon ophalen. Dat worden dan drie hele lange rijen vreesde ik. Tot overmaat van ramp zag ik dat de incheckbalie pas om 17.45 uur zou openen terwijl het boarden al om 20.05 uur zou beginnen. Zag het eigenlijk niet meer zo zitten.

Al vroeg naar Schiphol gegaan. Bij de lift naar Vertrekhal 2 moest ik mijn boardingpass laten zien. Vertelde dat ik die moest afhalen. “Hoe laat is het vertrek?” werd er gevraagd. “20.00 uur” zei ik en ik mocht doorlopen. Veel te vroeg was ik in de vertrekhal. Keek alvast waar ik moest zijn en vroeg aan een medewerkster waar de incheckbalie was. “Oh daar” wees ze. Op goed geluk liep ik ernaartoe en daar zaten al enige medewerksters. Slechts 1 echtpaar voor me. Bij de incheckbalie kreeg ik mijn boardingpass. Naar mijn visum en Covid-injecties werd nauwelijks gekeken. Door naar de security. Misschien drie mensen voor mij.

Ik was stomverbaasd dit had ik allemaal niet verwacht. Door naar de paspoortcontrole. Daar ongeveer 4 mensen voor mij. In minder dan een half uur was ik door alles heen. De resterende uren voor het boarden heb ik doorgebracht in de Aspire-lounge. De Schiphol-app was dus beslist niet up to date.

Op de luchthaven van Bangkok was alles als vanouds. Vreemd was dat nadat ik uitgestapt was uit het vliegtuig iedereen zijn boardingpass aan een Thaise medewerkster moest laten zien. Toen naar de paspoortcontrole. De Fasttrack line (voor ouderen, monniken etc. ) werd gerenoveerd dus naar de grote hal. Daar stond een dame die me naar het immigratiehokje uiterst rechts verwees. Twee mensen voor mij. Visum, paspoort en boardingpass laten zien, naar het T6-formulier dat ik in het vliegtuig had gekregen werd niet gevraagd. Vingerafdrukken werden gemaakt en ik kon door om mijn koffer op te halen. Verder dus geen enkele extra controle. Alles ging heel vlot.

Ingezonden door Jan

13 reacties op “Naar Bangkok op 29 juli met KLM (lezersinzending)”

  1. Leo_C zegt op

    Goed verhaal, alleen jammer dat je voor andere reizigers, belangrijke informatie niet vermeld ?

    Hoe laat was je op Shiphol,”Al vroeg naar Schiphol gegaan.” ?

    Hoe laat was je schematijd van vertrek,”Veel te vroeg was ik in de vertrekhal.” ?

    Bij voorbaat dank, als je deze informatie alsnog zou willen delen.

    MVG. Leo_C

    • Jan zegt op

      Dag Leo,
      Ik was om half vier op Schiphol en ben toen meteen naar Vertrekhal 2 gelopen. Zoals ik schreef werd ik bij de lift naar boven tegengehouden en moest mijn boardingpas laten zien die ik op dat moment nog niet had. Het vliegtuig zou om kwart voor negen vertrekken.

  2. TH.NL zegt op

    Dat viel dus allemaal reuze mee.
    Ik dacht dat het T6-formulier afgeschaft was of heb ik het mis?
    Verder verbaasd het me dat ze in Bangkok wel de boardingpass wilden zien en niet de Covid-injecties certificaten.

    • Erik zegt op

      Als ik me niet vergis dan vliegt KLM na de stop in Bangkok door naar Hong Kong. Ik denk dus dat ze controleren of er geen mensen uitstappen die eigenlijk nog wat verder moeten.

  3. Peter zegt op

    Mooi verhaal, maar wanneer was dat, het TM6 formulier is namelijk sinds juni (tijdelijk?) afgeschaft door de Thaise immigratiedienst en werd tijdens mijn EVA vlucht AMS-BKK op 2 juli ook niet verstrekt. Bij aankomst in BKK werd er alleen gestempeld met de visa-on-arrival geldigheidsduur en vluchtnummer werd er met pen bij vermeld.
    Op zaterdag 2 juli was het ook in de avond druk op Schiphol en de vlucht, die normaal ongeveer een uur later vertrekt dan die van KLM, is uiteindelijk met bijna 3 uur vertraging vertrokken door alle incheck en security wachtrijen. Tijdens het inchecken moesten we overigens ook onze covid vaccinaties laten zien.

    • Jan zegt op

      Dag Peter,
      Dat was vorige week zaterdag 29 juli zoals ik schreef. Het TM6 formulier kreeg ik tijdens de KLM vlucht.
      Hoewel ik enige tijd geleden gelezen had dat het niet meer werd gebruikt heb ik het voor de zekerheid toch ingevuld met de gedachte “Als er toch naar gevraagd wordt heb ik het “. Er werd niet naar gevraagd, dus heb ik het ook niet gegeven. Ik begrijp niet dat het nog steeds door KLM uitgereikt wordt.

    • Cornelis zegt op

      Daar is-ie weer: als Nederlander of Belg heb je géén ‘visa-on-arrival’ gekregen, je hebt juist een visumvrijstelling gekregen…….

    • RonnyLatYa zegt op

      “…in BKK werd er alleen gestempeld met de visa-on-arrival geldigheidsduur “….
      Visa Exemption, niet visa-on arrival ….(zucht)

    • Jos zegt op

      Ik ben op zondag 17 Juli (met KLM)naar Bangkok gevlogen en kreeg daar ook het het TM6 formulier.
      Ik vroeg nog aan de stewardess dat het formulier toch niet meer nodig was ?
      Wist ze niet. Wel apart overigens voor een maatschappij als KLM.
      En inderdaad, er werd niet meer om gevraagd.
      Overigens was het toen ook rustig op Schiphol. Ik denk vanwege het latere vliegen op de dag (vertrek rond 21.00 uur)

  4. martin zegt op

    Mijn zoon had eenzeflde ervaring op 18 juli. 4 uurtjes vooraf op schiphol en binnen 2 uurtjes voor de gate
    Uiteraard wat trager als normaal, maar geen ellenlange wachttijden

    Vloog om 15.50 met KLM/Saudia combinatie naar Bangkok

    Hier alles als vanouds, en dit keer geen TM6
    Grappig genoeg vroeg de apartement verhuurder om de de TM6 tbv de TM30 aanvraag….

  5. Harm zegt op

    OP 1 juli bij aankomst Bangkok werd mij het TM6 formulier nog steeds gevraagd door immigratie
    Heb zelfs een tijdje moeten wachten bij die beambte omdat ik een aantal vragen niet had beantwoord omdat de lettertjes te klein zijn, ondanks splinternieuwe bril die ik 2 dagen voor mijn vlucht geleverd kreeg. Ook de (vrouwelijke) beambte had moeite met het lezen van het TM6 formulier en moest aan haar collega vragen wat er stond.

  6. Coco zegt op

    Grappig om te zien dat als er een positief verhaal over de KLM of Schiphol geschreven er dan sceptisch gereageerd wordt en meer informatie nodig is om de bewering te staven terwijl een negatief verhaal er in gaat als koek.

  7. Sacri zegt op

    De grootste problemen op Schiphol zijn bij vluchten naar een Europese bestemming en dan vooral overdag. Althans, dat is wat een medewerker op Schiphol mij vertelde in juni.

    Ik was 5 uur van te voren aanwezig voor mijn vlucht van 21:15, omdat het letterlijk middenin de chaos periode in juni was. Toch kon ik 4 uur wachten in de vertrekhal. Was blij dat ik mijn e-reader had opgeladen. Eigenlijk nog nooit zo snel door check-in + security gegaan voor een vlucht naar Bangkok.

    Uiteindelijk wel een half uur in het vliegtuig moeten wachten, omdat er nog koffers ingeladen moesten worden door personeelstekort. Maar dat is geen ramp en ik ga de mensen die de bagage behandelen echt niet schofferen, want het is loodzwaar werk en er was/is gewoon personeelstekort.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website