Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- George: Ben in 2006 getrouwd in Thailand en het huwelijk in Den haag laten registreren. In 2016 gescheiden/ Trouwen was makkelijk gewoo
- คอรีน่า: Probeer het rekenen bij te houden door veel bordspelletjes met dobbelstenen te spelen. Ook het spel shut the box is geschikt om re
- andrew van schaik: Voor goede prive scholen moet je in Bangkok zijn. Net als voor een hoop andere goeie dingen. Mahidon is de beste en duurste, allee
- Peter V: Dat gebouw zou niet groot genoeg zijn om alle ‘hub’-projecten te huisvesten… Thailand, land of hubs
- Gerardus: Ze was ervan op de hoogte. Maar door geldgebrek……
- Ruud: Hallo Raf in oktober staan de waterlelies nog niet in bloei. De beste tijd is van eind november tot eind maart. Wij wonen op 2,5
- KhunTak: Moderator: graag bij het onderwerp van de posting blijven.
- Bert: Sjaak, Bedankt voor je heldere visie op het onderwijs hier, duidelijk en zoals ik al vermoedde. Ik wist echter niet zeker of d
- Ger-Korat: Tegenovergestelde van waanzin: sociaal want vele mensen komen er samen wonen, werken, gaan er uit en meer. Economisch gunstig wan
- Ger-Korat: Nederland ligt dan ook vol met warenhuizen: denk aan een dak boven de winkelstraat en ziedaar het lijkt op een warenhuis, en winke
- Bert: Beste Ron, Ik geef hem les in de Thaise taal, er is niet zo zeer sprake van een taalbarrière tussen ons. Ooit, een jaar of 20
- bennietpeter: https://www.thethailandlife.com/loan-mortgage-thailand Het zou dus mogelijk moeten zijn volgens schrijver en niet echt anders dan
- Ger-Korat: Ja het helpt wel immers er komt extra werkgelegenheid bij het bouwen en als het complex in bedrijf is en velen er inkomen verdiene
- bennietpeter: Heb je het al over een sinsod gehad? Zeker weten CM met zijn repeterende slechte luchtkwaliteit in bepaalde tijdstip? Verder de
- Erik Kuijpers: René, tja, als je Thailandblog niet goed leest dan wil je niet van de stijging van de zeespiegel weten. Maar voor hen die gra
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersinzending » Lezersinzending: Veiligheid mini-en midi busjes
Lezersinzending: Veiligheid mini-en midi busjes
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: Chauffeur, Midibusjes, Minibusjes, Verkeersveiligheid
Er wordt veel gesproken over de veilige midi busjes. Deze zouden de mini busjes moeten vervangen. Qua chauffeurs veranderd er niets, de busjes kunnen meer passagiers vervoeren en ruimer ingericht. Dit klopt dus. De zitplaatsen en instap zijn veel beter.
Echter de chauffeur is het probleem zoals ook in de mini busjes. Regelmatig gereisd met de mini bus en in sommige gevallen ook uitgestapt vanwege de rijstijl en telefoon gedrag. Is dit nu opgelost met de nieuwe midi bussen? Nee dus.
Een reis vandaag waarin de chauffeur gewoon druk bezig was met zijn telefoon. Geen oog had voor de passagiers. Luid toeteren in de file dat hij er langs wou. Ik heb een aantal foto’s gemaakt. Zelfs dit had hij niet in de gaten terwijl ik voorin zat.
Pas bij de laatste foto kreeg hij in de gaten dat dit gebeurde. Wist vervolgens niet hoe snel hij de telefoon moest weg leggen.
Ik heb hem bedankt voor de “veilige rit”.
Ingezonden door Kees
Vrijdag zat ik, komende vanaf het Immigratiebureau in Tha Yang in zo een minibus. De chauffeur zat ook veel te bellen en beslist niet zakelijk. Soms had hij even beide handen van het stuur.
Ik zag een Thaise dame, die voorin zat zijn naam en registratienummer van de chauffeur noteren.
Goed zo, dacht ik. Laat de Thais ook maar eens het probleem aanpakken.
Een paar maal zat ik in een minibusjes, waarin de bestuurder mogelijk door bepaalde middelen volkomen gestresst achter het stuur zat. Ik was blij, dat ik kon uitstappen.
Vroeger nam ik ook geregeld een mini busje van (Saraburi), Khokyae, naar Bangkok en vanaf Bangkok naar Pattaya. Ik stap daar niet meer in, ge hebt elke keer een grote kans dat ge niet levend aankomt met die geschifte chauffeurs.! Ik neem nu de grote bussen naar Mochit en van Mochit naar Pattaya, veel aangenamer reizen en het kost mij maar 150 Thb meer.!
Ik zou beginnen, om de verantwoording bij de werkgever te leggen.
Verantwoorde rijtijden en rustpauzes.
Geregistreerde drugscontrole voor de rit en eventueel daarna nog een keer. (drugs blijven een aantal dagen zichtbaar in de urine)
Ontslag op staande voet bij drugsgebruik.
Een snelheidsbegrenzer in het voertuig.
Regelmatig controleren waar het voertuig zich bevindt, en hoe snel het rijdt.
Beste Ruud ik ben bang dat een snelheids begrenzer hier in Thailand niet werkt , zelfs averechts gaat werken en nog meer ongevallen zal veroorzaken.
Daar men blijft roekeloos rijden en bij inhalen het gevolg zal zijn dat men niet meer instaat is om het voertuig in snelheid te laten toenemen tenopzichte van het te intehalen voertuig , waardoor de inhaal manouvre verkeerd afloopt met toenemende kans op een frontale botsing.
Tevens zul je achter deze begrenste busjes ook weer verkeers deelnemers vinden die het risico nemen om deze busjes ook met kamikaze rijgedrag in te gaan halen.
Jan Beute.
Deze week klapte een mini bus frontaal tegen een tegemoet rijdende vrachtwagen.
Alle inzittende 12 Laotianen op weg naar de immi voor hun visa zaken kwamen daarbij om het leven incl de chauffeur van de bus.
Op de Thaise tv kon je de ravage zien niet te geloven.
En het gaat maar door elke dag weer.
Jan Beute
Zoals Ruud het beschrijft ZOU het moeten gebeuren. Alleen het gebeurt niet. En ik ben bang dat het ook niet zal gebeuren op korte termijn.
Wachten dus op een paar grote klappers met die “volprezen” midibusjes, bestuurd door de kamikaze chauffeurs die voorheen op mini-busjes rondreden.
Hoe zal het toch komen dat de top van de Thaise regering en andere belangrijke personages, die laten zich toch ook rijden in van deze minibusjes.
Ik heb nog nooit gehoord dat er een mini bus verongelukt is in Thailand met hoogwaardigheids bekleeders.
Misschien kan de oorzaak zijn, daar de gehele weg en alle rijbanen zijn afgezet en op elke kruizing met een landweggetje en Soitje aan toe een lid van de lokale en provinciale gendarmerie staat.
Uiteraard met glimmende Koppel, gepoetste schoenen en een messcherpe vouw in de broek.
Jan Beute.