(1000 Words / Shutterstock.com)

Op 1 juli stond de EU weer toe dat inwoners uit Thailand het Schengenbied weer in mochten. Na wat rondvragen kreeg ik de bevestiging dat NL de richtlijn volgt en dat ik mijn vriendin kon laten komen.

Nu hadden we voor de periode maart-juni een ticket gekocht wat gecanceld werd na de uitbraak van het Coronavirus en kreeg ik een voucher. Zodoende bestelde ik op 1 juli een nieuw ticket voor een vlucht op maandag 6 juli, dat ik wilde afrekenen door het voucher in te leveren.

Vanwege de heenreis vanuit Bangkok en terugreis vanaf Amsterdam werd het ticket afgerekend in Thai Baht. In eerste instantie verliep de boeking goed en ontving ik in mijn mailbox een bevestiging. Echter de betaalbevestiging en ticket bleven uit. Via KLM-messenger-Facebook contact gelegd en snel werd geantwoord dat het ticket werd gecanceld, zonder opgaaf van reden.

Toen nog maar eens opnieuw een ticket geboekt, en dat verliep precies hetzelfde. Dan maar de telefoon gepakt (op zondag 5 juli) en KLM gebeld (na 25 minuten in de wacht). Daar werd mij verteld dat ze in Amsterdam niks konden doen, want de boeking verliep blijkbaar via het kantoor in Bangkok en men kon zien dat alles goed was verlopen op 1 dingetje na, dat was het afgeven van een ticket en afschrijven van de bijbetaling van mijn creditcard. Ik moest maar naar Bangkok bellen en je raad het al, die waren op zondag gesloten. Gelieve op maandagochtend vanaf 9u te bellen (4u Nederlandse tijd). Vlucht vertrekt die maandag om 23:50u van BKK, dus hebben we nog tijd om het te regelen dachten we.

Mijn vriendin belt zelf naar KLM Bangkok en krijgt te horen dat de computer in Bangkok niet in staat is om het voucher te verrekenen en daarom volgt er geen afrekening en dus wordt er geen ticket afgegeven. We moesten het maar via KLM Amsterdam regelen. OK, van het kastje naar de muur gevoel en daarom om 4:30u in de ochtend KLM Amsterdam gebeld, deze keer zonder wachttijd, het probleem nogmaals voorgelegd met de uitdrukkelijke vraag om mij onmiddellijk te helpen aan een boeking MET TICKET. Want de dame in kwestie wilde mij voor de derde keer een boeking via het internet laten doen.

Ze heeft mij inderdaad heel snel geholpen aan een ticket voor dezelfde dag zodat mijn vriendin alsnog naar BKK kon afreizen en het vliegtuig naar Nederland pakken. Dinsdag 7 juli om 6:00u landde KLM876 op Schiphol en met een vertraging van 5 maanden konden we elkaar weer in de armen sluiten.

Het vervolg, terug naar Thailand zal ook nog wel enige voeten in de aarde kunnen krijgen, want eind september heb ik het plan om met haar mee terug te vliegen (Als Thailand mij binnen laat).

Dat is dan mooi voer voor een nieuw verhaal.

Ingezonden door Ferdinand


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

3 reacties op “Lezersinzending: Ticket probleem met inwisselen van het voucher bij de KLM”

  1. Pieter zegt op

    Heerlijk die bureaucratie…:)
    Fijn dat het je toch gelukt is.
    Hopenlijk kunnen we in/medio september
    Ook naar Thailand idd.

  2. ThaiThai zegt op

    Veel plezier samen!

  3. Christiaan zegt op

    Ik heb ook een voucher van een geannuleerde reis van 5 tot 25 mei. van Bangkok-Amsterdam-Bangkok Ik krijg met hetzelfde probleem te maken, als ik daarmee een nieuwe reis wil boeken. Maar vermoedde al, dat ik dat beter via Amsterdam kan doen. Maar eerst de zekerheid, dat ik zonder te veel hindernissen terug kan naar Thailand.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website