Gisteren herplaatste de redactie een artikel over de The Venezia in Hua Hin (of eigenlijk Cha-am). Een aantal lezers stuurde een e-mail naar ons met de mededeling dat een bezoek aan The Venezia niet (meer) de moeite waard is.

Ruud Siem: Het Venetia in Cha-am, pas 500 meter nadat je onder het viaduct door bent begint Hua Hin, is dood. Van de parkeerplaats naar de ingang is al zonde van je tijd. Dit is een herplaatst bericht, maar inmiddels zijn de meeste winkels failliet en vertrokken. Ik was er in januari, was er meerdere malen eerder en na een plas snel wegwezen.

Namphoe: U schrijft een stukje over Venezia in Hua Hin, bent u daar recent geweest? Ik ben er pas met mijn gezin geweest, een enorme leegstand en de entrée is verwaarloost. Op zich is het mooi aangelegd, maar wij gaan er niet meer naar toe.
Jan W. de Vos: Uw artikel over The Venezia in Hua Hin laat geen ruimte voor reacties. Dat is jammer! Wij zijn er begin van dit jaar eens gaan kijken, maar de conclusie is negatief. Sfeerloos, veel lege winkels en de kosten van de taxi niet waard. Potentiele bezoekers zouden een beter beeld moeten krijgen, dan hetgeen U in Uw publicatie suggereert.
Toni: Betreft het artikel Venezia in Hua Hin. Ik ben er drie weken geleden heen geweest. Toegangsprijs 100 baht. Wat is er te zien? Haast niks. Van de 300 shops waarvan je gewag maakt, staat minstens (denk veel meer) de helft leeg. Wat er te zien is, is zeer beperkt en voor vele dingen moet je nog eens extra bijbetalen. (o.a. de gondel). Toen we er waren, zagen we hooguit 50 toeristen… Dit initiatief is geen lang leven te wachten… Wil dit maar even melden…
Redactie: Mochten er meer lezers zijn met positieve of negatieve ervaringen, dan kan je nu een reactie achterlaten.

» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

19 reacties op “Lezersinzending: ‘The Venezia in Hua Hin is op sterven na dood!’”

  1. ruud zegt op

    Het ziet er op de foto best leuk uit, hoewel als ik naar dat rode huis op de foto kijk, heb ik de indruk dat het meeste van de gevel nep is.
    Dat zal voor de andere gevels niet anders zijn denk ik.
    Maar goed, het is niet meer blijkbaar.

    • wm zegt op

      Misschien moet men de entree prijs afschaffen, waardoor meer mensen even binnen zullen wandelen.
      Niemand heeft er nu 100 bath voor over om de leegstand te bewonderen.
      Als er meer mensen komen is het vast gezelliger en aantrekkelijker.
      Nu de moeite van het uitstappen uit de auto niet waard.

  2. Aroyaroy zegt op

    Niet verwonderlijk, iemand die het echte Venetië zorgvuldig heeft bezocht kan dit lachwekkend schouwspel in H.H. niet smaken.
    Venetië is niet te kopiëren !
    Mvg.

  3. antoon zegt op

    Februari bezocht en inderdaad niks te doen en heel veel leegstand
    niet de moeite waard

  4. Nadine de vijlder zegt op

    Ben er in maart 2014 geweest….enkel omdat een thaise vriendin van mij er werkte in een cafeetje
    Niets te zien…nog niet eens 20 toeristen…de moeite en de trip er naar toe nie waard

    • Jan zegt op

      Zelden zoiets “troosteloos” gezien als The Venezia…heb natuurlijk wel te doen met de personen die aldaar werkzaam zijn…!!!!

      Bij de start en opening van dit complex was er nog een redelijke opkomst….maar al snel kwam daar behoorlijk de klad in…

      Wat ik nog wel storend blijf vinden is dat bij binnenkomst van een wat grotere groep toeristen (veelal uit China afkomstig) verwoede pogingen worden gedaan om tickets te slijten voor het rondrijdend treintje en gondelvaart….zonder dat deze mensen weten wat voor een teleurstelling hen te wachten staat worden deze tickets verkocht….!!!!!!!

    • liesbeth zegt op

      Verwonderd mij niks, wij zijn er sinds de opening 2 keer geweest toen was het nog vrij entree, vorig jaar was het nog 50 bath maar toen zijn we omgedraaid. Ik verneem dat het nu 100 bath is, dat is te gek voor woorden. Je gaat in Nederland toch ook niet naar een winkelcentrum waar je entree moet betalen?
      Voor de overige accomodaties heb ik daar geen moeite mee. Dit is wel jammer want er zitten best leuke winkeltjes. Dit geldt overigens ook voor de 2 Floating Markets, daar moet je ook al entree betalen, die kunnen straks ook wel de deuren sluiten.

  5. steven zegt op

    Ik ben er een aantal maanden geleden geweest. Men wil gewoon het Hotel Venetian in Las Vegas nadoen, maar dit lukt helemaal niet in Thailand, daarvoor is het helemaal niet spectaculair genoeg.

    http://iturl.nl/sn-WYu

  6. liesbeth zegt op

    Verwonderd mij niks dat het niets geworden is. Wij zijn er sinds de opening 2 keer geweest, toen was er nog geen entree prijs, vorig jaar nog een keer geweest toen moest je 50 bath betalen, wij zijn toen omgedraaid. Ik verneem nu dat je 100 bath moet betalen, je gaat in Nederland toch ook niet naar een winkelcentrum waar je entree moet betalen!
    Inderdaad als ze de entree weglaten zullen er wel weer mensen komen. Voor de andere actracties zou ik geen problem hebben als je daar voor moet betalen. Overigens er waren best leuke winkeltjes. Dit zelfde geldt ook voor de 2 Floating Markets daar moet je tegenwoordig ook entree betalen, die kunnen binnenkort ook de deuren sluiten.

  7. Chris van het dorpje zegt op

    Ben er ook in maart 2014 geweest , gewon uit nieuwsgier .
    Vond het hele mal niets .
    Was bijna leeg en ook meer dan de helft van de winkels was dicht .
    Mijn vrouw vond het jammer van het entree geld .
    Likt of een of ander goed koop film set van een low budget mafia movie !

  8. bert zegt op

    echtpaar, wij zijn afgelopen januari daar geweest en zo het oven beschreven word is nog netjes ik zou willen zeggen het is de moeite niet waard om er over te praten er word over 50 mensen gesproken bij ons waren het naar boven afgerond 5 jammer van de tijd .

  9. Gerardus Hartman zegt op

    Zogezegd een Thaise manier met veel beloven om de toerist geld uit zijn zak te kloppen. In afgelopen tien jaar is aantrekkelijkheid van o.a. Samet Island, Crocodile farm, 1-million year stonepark, Si Racha Zoo ook achteruit gegaan doordat nu minder wordt geboden met verhogen van de entreeprijzen. Investeren in continuïteit verliest het in Thailand van de gedachte in een jaar rijk worden.

  10. Christiaan H zegt op

    Omdat wij vlakbij The Venetia wonen, zijn wij er regelmatig geweest.met de kinderen. In het laatste 1½ jaar zag je The Venetia langzaam maar zeker achteruit gaan. Er kwam steeds meer leegstand van winkels en eetgelegenheden en de attracties voor kinderen werden minder.
    Zelfs de supermarkt op het terrein werd steeds leger. Alleen in de weekends is er soms wat meer publieke belangstelling.
    Geen aanrader voor een bezoek. Ik denk, dat het onder het huidige beleid snel afgaat op een faillisement.

  11. janbeute zegt op

    En er komen nog meer van dit soort zinloze projecten die failiet gaan in Thailand .
    Moodys krijgt dan toch nog gelijk .
    Wil je Venetie gaan zien , koop een vliegticket naar Italie , want daar ligt het echte Venetie .
    Met ook de echte Venetiaanse sfeer .

    Jan Beute .

  12. Marc Breugelmans zegt op

    Ik weet niet wat er in de hoofden van die beheerders omgaat , maar entreegeld vragen voor een shoppingcenter ? Waarom doen ze dat ? Is het omdat het water aan de lippen staat ? Zo is er eveneens de Floating Market in Hua Hin waar ze entreegeld vragen 200 Bath en alleen voor buitenlanders ! Waarom doen ze dat toch ? Ik kan echt niet anders besluiten dat het water hun aan de lippen moet staan !

    • ruud zegt op

      De Thai begrijpen de wet van de verminderde meeropbrengsten niet.
      Ze willen meer verdienen aan een product dat volgens de klanten de prijs maar net waard is.
      Dus ze verhogen de prijzen.
      Daardoor vinden minder mensen het product het geld nog waard en ontvangen ze niet meer geld.
      Dus verhogen ze de prijzen nog maar wat meer, omdat ze het toch eigenlijk maar vreemd vinden, dat ze ondanks de verhoging van de prijzen niet meer geld hebben ontvangen.
      De verhoging zal dus waarschijnlijk te laag zijn geweest.

      Enzovoort.

      PS. Als het water van de floating market in Hua Hin ze aan de lippen staat, is het waarschijnlijk een floated market.

      • Chris van het dorpje zegt op

        Zo veel ik weet , is er al een van de floating markets dicht !

  13. Soi zegt op

    De wet op de afnemende meeropbrengst wordt in TH al overtreden door het voortdurend bouwen van de een na de andere winkelcomplex. Venezia Hua Hin is er een voorbeeld van, maar ook Promenada Chiangmai. Kijk in BKK zelf maar eens wat rond.

    In het klein is dat ook te zien: bij ons in de straat was een goeddraaiende kapsalon, één van de vele in de buurtr. Dat bracht iemand op het idee om 2 huizen verder ook een kapsalonnetje te beginnen. Beiden krgen last van het overaanbod, brouwen er nu niks van en hebben bijna daags ruzie, waardoor klandizie helemaal wegblijft. Meer van hetzelfde is ook te zien bij het alsmaar openen en sluiten van restaurantjes.
    Op den duur pure kapitaalvernietiging, en wat over blijft zijn schulden aan bank en familie, (een toenemende minderopbrengst vanwege de wanbetalingen.)

    Een ander met voeten getreden principe is hoe de betalingsbereidheid van de klant wordt ingeschat, als er al over nagedacht wordt. Maar bij meer van hetzelfde zal de consument uitwijken naar wat hem kwa budget het meest aanstaat. En dat zijn toegangsprijzen voor shoppingmalls bij een overdaad aan aanbod per defintie niet.

  14. ruud zegt op

    Ik kan aan de foto niet zien hoe groot het is.
    Toch moet je constateren dat er bij het ontwerp veel aandacht aan is besteed en geld aan is uitgegeven.
    Op zich zou het zich moeten kunnen ontwikkelen tot een eerste klas uitgaans gelegenheid met restaurants winkeltjes en bars (zonder prostitutie met terrasjes).
    En eventueel wat pensions.

    Als ik het zo bekijk, geloof ik eigenlijk niet dat het door eenThai is opgezet.
    Er is veel aandacht aan details besteed.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website