Lezersinzending: Over service gesproken…

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: ,
23 oktober 2017

Omdat het toetsenbord van mijn pas aangeschafte nieuwe Asus computer niet goed werkte. Sommige letters konden niet worden geprint. Ging ik terug naar de zaak waar ik hem had gekocht. Geen probleem de storing viel ruim binnen de garantie periode.

Vervelend was wel dat de Service Shop van Asus zich in Nong Khai bevond en reparatie in Udon Thani niet mogelijk was en dat ik rekening moest houden met een reparatieduur van vijftig dagen minimaal. Dat vond ik een probleem omdat ik mijn computer moeilijk zolang kan missen. Dus besloot ik de computer zelf naar Nong Khai te brengen in de hoop de reparatieduur te bekorten.

De computer werd daar gerepareerd hetgeen drie weken duurde. Bij terugkeer in Udon Thani bleek echter dat er in Udon toch een Asus Computer Service Center te zijn. De reden dat de BANANA SHOP mij naar Nong Khai stuurde en niet naar de zaak in Udon Thani is dat de Banana Shop het Service Center in Udon boycot. Het gevolg is dat de Asus klanten hun kapotte apparatuur veel langer kwijt zijn. Over service gesproken!

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

13 reacties op “Lezersinzending: Over service gesproken…”

  1. Sjaak S zegt op

    Tja dat kan gebeuren. Het tegendeel kan ook gebeuren. Ik had een paar weken geleden plotseling vreemde vlekken op mijn Samsung Tablet. Een week later kwam er plotseling helemaal geen beeld meer.
    Ik had het apparaat ongeveer een jaar (iets minder dan dat) in BlúPort Hua Hin gekocht en men vertelde mij daar dat ik het apparaat naar het Samsung Service Center naast Index Mall kon brengen.
    Thuis zocht ik alles af naar een rekening. Nergens te vinden. Ik ben toen toch naar het Service Center gegaan. Aan de hand van het plakkertje kon men zien hoe oud het apparaat was.
    Papieren werden ingevuld, helaas zouden wel alle gegevens gewist worden (en daarmee ook zo’n driehonderd foto’s), maar men zou me drie dagen later bellen.
    En inderdaad, kon ik even later het apparaat weer afhalen. Prijs? Gratis, het viel binnen de garantie periode.

  2. André Deschuyten zegt op

    Ik heb vorig jaar een Apple Ipad gekocht in Chiang Mai.(de naam van de zaak kan ik niet uitspreken maar ik weet dat het een zaak was waar enkel computer materiaal wordt verkocht, nieuw en tweedehands) Ik had deze laten vallen tijdens een excursie. Ik terug naar de winkel, ben eerlijk geweest en gezegd dat deze uit m’n handen was gevallen. Geen enkel probleem, ik heb onmiddellijk een nieuwe Ipad – GRATIS – gekregen enkel sommige foto’s was ik verloren, de meeste foto’s hebben ze gratis overgeheveld net als de bestanden.

    Eerlijk zijn en zeggen wat er gebeurt is, niet rond de pot draaien : Thaise mensen tonen veelal begrip voor de farangs.

    André

    • johannes zegt op

      Verblijf al vele jaren in het “hemels” koninkrijk, en heb al veel goede service ervaren……maar ik heb ook geleerd dat je dan op “geluk” moet kunnen rekenen. Want ik heb ervaren dat je bij producten, gekocht in grote “shops ” met naam, je leert dat in ons “paradise” garantie niet zeker garantie hoeft te zijn……..

      M VR GR Johannes

  3. Henk zegt op

    Service is iets wat niet hoog aangeschreven staat.
    Het asus service centre in Bangkok geeft op de website aan dat er snel service is.
    Echter indien je er iets naar toe brengt wordt er al gezegd van 14 dagen in plaats van dezelfde dag.
    Maar op aandringen is het dus dezelfde dag klaar.
    Meerdere malen geweest en steeds dezelfde situatie.
    Inderdaad zitten klanten gewoon meer als een maand zonder laptop.
    Het Samsung service centre in MBK geeft meestal binnen een uur of 6 de telefoon of tablet gerepareerd terug.
    Indien dit binnen de garantie valt is het aantrekkelijk om te doen. Zo gauw de garantie voorbij is kun je beter naar een reparateur gaan die zelfstandig is.
    Iphones kunnen vlot gerepareerd worden.
    Echter koop je bij de bigC etc dan wordt de garantie cq reparatie wel uitgevoerd maar duurt extreem lang.
    Is het product bij aankoop defect dan duurt het oom een eeuwigheid en heb je betaald met een bankkaart en is het ondeugdelijk dan krijg je je geld terug op de rekening van het account waar je mee betaald hebt. Duurt dan ongeveer 3 week voordat het bijgeschreven is.

  4. JoWe zegt op

    Ook eens een Asus gekocht bij een officiele dealer.
    Na 8 maanden al kapot.
    Terug gebracht voor reparatie, daarna weer snel kapot.
    Terug gebracht voor reparatie, daarna weer snel kapot.
    Terug gebracht voor reparatie, daarna weer snel kapot.

    Daarna naar een hobby beunhaas gegaan, deze heeft hem redelijk aan de praat gekregen.
    Deze vertelde dat er gebruikte onderdelen in waren gezet………

    Sindsdien koop ik dat soort elektronica gewoon in Nederland bij de mediamarkt.

    M.vr.gr.

  5. niek zegt op

    Ja, beter je computer of iPad enz. te kopen in Nederland of België en het is daar niet duurder als in Thailand. Alleen heb je een probleem als de computer defect is, zoals met mijn ASUS het geval was.
    Hoewel mijn computer nog binnen de garantieperopde viel, werd ik door het servicecenter van ASUS in Chiangmai verwezen naar de plek van aankoop en dat was in Gent bij Mediamarkt.
    Nu ga ik twee keer per jaar terug naar Gent dus ik heb hem toen daar binnen gebracht en kreeg hem na 2 weken hersteld terug maar mijn bestanden waren wel gewist, hoewel dat niet zou gebeuren op mijn verzoek.

    • Cornelis zegt op

      ‘Niet duurder’ klopt niet. De iPad 9.7 inch 128GB kost in NL € 509, in TH 15.900 baht – 100 euro goedkoper.

  6. Rori zegt op

    Mijn acer laptop gevallen 2 jaar oud. Scherm stuk. In pattaya naar TUKCOM . Daar op de derde vloer als je de trap naar beneden neemt rechts. Ben de naam kwijt. Zaterdag om 6 uur gebracht. Vandaag om 4 uur gebeld. Is klaar. Sorry maar we hadden de onderdelen niet. Hebben er een nieuw beeldscherm op gezet. Kosten 800 bath want dat was zaterdag afgesproken.
    Bij her ophalen kreeg ik een usb stick met alle bestanden.
    Ja staan ook op de computer maar we hebben alles software ook maar opnieuw geinstalleerd.

    Waar gebeurt dit in nederland?? Niet bij paradigit en ook niet bij de mediamarkt6

  7. Pascal zegt op

    Beste Corretje,

    Je slaat de nagel op de kop, van welke bescherming geniet men in Thailand?
    Alles wordt aan de gekende laars gelapt zoals je het vermeld.
    Daarom heb ik verkozen om te vliegen in eigen land als een vrije vogel ipv als een pechvogel ginder, zoals het hen uitkomt, wat niet belet dat ik er graag op vakantie verblijf maar niet meer dan dat.
    Iedere dag geniet ik op deze 5 sterren site van alle items die besproken worden.
    Items die iets bijbrengen, wat je van andere forums niet kan zeggen, de meeste van hen halen niet eens 1 ster vanwege sommige van hun beheerders, als je ze zo kan formuleren…..

    Mvg
    Pascal

    • Bert zegt op

      Garantie is goed in TH, als je er om durft te vragen en daar schort het bij veel Thai aan.
      Ik heb al een paar keer de pech gehad dat een apparaat binnen de garantie termijn kapot was en altijd netjes opgelost. Moest wel aandringen bij mijn vrouw, de winkel was gewillig.

  8. chris zegt op

    Er bestaat in Thailand wel degelijk een wet die consumenten beschermt. Een hele goede wet zelfs. En er zijn ook rechtzaken en het merendeel wordt door decosumenten gewonnen.Dit land gaat vooruit.
    http://www.thailawforum.com/database1/ConsumerProtecting-law.html

    • Tino Kuis zegt op

      Dat is helemaal waar, Chris. Maar het probleem (en dat is in Nederland niet anders) zit ‘m in het feit dat een rechtsgang kostbaar is wat tijd en geld betreft. Als er miljoenen baht op het spel staan is dat te doen maar niet voor kleine consumentenproducten zeg onder de 100.000 baht. Dokters en advocaten zijn duur.

  9. chris zegt op

    Beste Corretje..
    Het is gewoon niet waar wat je schrijft. Het probleem schuilt in het feit dat de Thaise consument niet (zo) bekend is met deze wet en indien al, geen zin/lef heeft om de verkoper of de fabrikant aan te klagen.
    Voorzover mij bekend heeft de rechter heel vaak uitspraken gedaan in het voordeel van de consument. Een familie die hun zoon verloor door een brommer-ongeluk ten gevolge van en groot gapend gat in het wegdek is door de rechter in het gelijk gesteld. De lokale overheid, de eigenaar van de weg, moest miljoenen bahts schadevergoeding betalen aan de familie wegens nalatigheid.
    Volgens mij loopt er een aantal rechtzaken van buitenlanders en Thais tegen de verkopers van condominiums in Pattaya die na 5 jaar nog steeds niet geleverd zijn omdat het gebouw niet volgens de plannen is gebouwd; met een goede kans dat de kopers hun geld terugkrijgen.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website