Lezersinzending: Goede regeling van THAI Airways

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending, Vliegtickets
Tags: ,
28 april 2020

KITTIKUN YOKSAP / Shutterstock.com

Ik kreeg eerder bericht dat mijn vluchten BRU – BKK op 1/5/20 en terug op 16/5/20 waren gecancelled. Ik krijg nu een duidelijke en beleefde e-mail dat ik gratis mag herboeken tot 31/12/2021.

Ik had slechts 538 EUR betaald dus ik mag herboeken op de datums low season heel duidelijk aangegeven in de e-mail van Thai Airways, in totaal vanaf 1/9/20 tot 31/12/21 is dat tijdens 13 maanden in die periode van 17 maanden. Dankjewel, Thai Airways!

Ter vergelijking:

  • mijn Thaise vriendin is hier in BE sinds 14/3/2020 met Emirates en kan niet meer terug na twee weken vakantie, voorlopig enkel een voucher op hun website kunnen invullen.
  • wij hadden een vlucht geboekt met Alitalia voor een citytrip naar Rome. Nog geen antwoord van Alitalia en dat verwacht ik ook niet want die zijn wellicht failliet.

Ingezonden door Koen (BE)


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

22 reacties op “Lezersinzending: Goede regeling van THAI Airways”

  1. Dree zegt op

    Hopelijk gaan ze ondertussen niet failliet en ben je je geld kwijt, ik kreeg bericht om te annuleren en de volledige som terug te krijgen wat ik gedaan heb

    • Ger-Korat zegt op

      Welke maatschappij ? Tot nu toe is er maar 1 maatschappij welke daadwerkelijk terugbetaald, over andere hoor ik alleen maar over vouchers en verplaatsen van de vliegdata. Om Thai Airways te gaan vergelijken met Emirates lijkt mij de omgekeerde wereld want Thais Airways was al lang sterk verliesgevend en vraag me af of ze binnenkort niet failliet gaan want ook de Thaise overheid kan niet helpen want de economie van Thailand krimpt al veel door verminderde export en import en geen toeristen en dat laatste nadelig voor Thais.

      • John Chiang rai zegt op

        Beste Ger-Korat ,Dat klopt niet helemaal omdat er wel degelijk meer maatschappijen zijn die terug betalen.
        Op navraag aan Bangkok Airways en Qatar Airways kreeg ik van beiden een keurige mail,dat al het reeds betaalde voor mijn tickets terugbetaald word.
        Van Bangkok Airways heb ik het onmiddels ontvangen,en van Qatar Airways kreeg ik vanwegen de hoge opkomst van terug betalingen, een beleefde mededeling nog even geduld te hebben.

    • Erik zegt op

      Ja Dree, ik ook . Maar na 1,5 maand nog geen euro terug gekregen . Gemaild en antwoord is : Volgens ons reglement ( zie website) zullen wij terugbetalen binnen de 180 dagen . Wablieft ? Dat is dus 6 maanden . Zo “goed” vind ik hun regeling dus ook weer niet .

  2. Albert zegt op

    Thai Airways start met vluchten vanaf begin Juli.3 x per week. Bkk-Brussel-Bkk

    • Mike zegt op

      Hey Albert,

      Waar haal je deze informatie vandaan?
      Ik vlieg (hopelijk) zelf half juli vanuit Kopenhagen naar Bangkok.
      Ben benieuwd of ze ook vanaf Kopenhagen vliegen

      Dank

      Mike

  3. hugo zegt op

    Ik heb ook boeking met thai,
    het is wat moeilijk thai te bereiken in Brussel gezien het enkel met mail mogelijk is.
    kreeg wel onmiddellijk een ontvangstbewijs van mijn gezonden mail.
    een 3tal weken moeten wachten op antwoord en zij beloven mij dat ze mijn reis gaan omboeken (gratis) voor het einde van het jaar zoals ik vooropstelde en nemen datums correct over
    het neemt wel wat tijd in maar ze zijn correct

    • Marc zegt op

      Er zit wel een addertje onder het gras. Je moet in dezelfde ticketklasse blijven als de initiële boeking. Door het aantal vluchten te verminderen is dit niet evident en is er de mogelijkheid dat een upgrade aangerekend wordt.

    • pratana zegt op

      Ik had tickets voor vertek ZATERDAG 1 augustus en die zijn nu naar ZONDAG 2 augustus overgeboekt zelfde zitplaatsen (daar wacht ik toch op uitleg ) de terugreis is niet verandert dit met Thai.
      Nu heb ik dus begrepen waarom: wel ze vliegen enkel drie maal per week nu !
      Het is nog ver, maar als Thailand terug open gaat en als we niet bij aankomst verplicht in quarantaine worden geplaats in Bangkok dan reis ik af anders mag ik me nog steeds laten betalen hebben ze mij bevestigd via mail ik ben benieuwd .

  4. Valérie zegt op

    Hoi,
    Wij hebben met Qatar geboekt BRU-BKK op 7/7/20. We hebben info aan maatschappij gevraagd maar krijgen verschillende informatie over de telefoon en Messenger. Heeft er iemand ervaring met de omboeking/travel voucher bij Qatar en meer specifiek over de geldigheid? Voucher 1 jaar geldig, betekent dit binnen het jaar boeken of binnen het jaar reizen?Alvast bedankt. Mvg Valérie Holemans

  5. Ruud zegt op

    Het kan altijd beter als je geen voucher neemt. Hieronder de regeling van Emirates.

    You can choose to keep your ticket and we’ll extend its validity to 24 months from the date of your original booking. The fare amount you paid for your original booking will be accepted for any flight to the same destination/region* at any time with no fees during this period.

    • niek zegt op

      Eenzelfde regeling heeft Etihad Airways. Heeft iemand ervaring met rebooking Bangkok-Brussel bij Etihad?

  6. rori zegt op

    Wij hadden samen (thaise vrouw en nederlandse man) een boeking met turkish airlines op 23 april.naar brussel via istanbul.
    Op 2 april al bericht dat de vlucht is gecancelled. Hebben officieel op 19 april de volgende keuzes terug gehad.
    1. geld retour,
    2. omzetten naar priority tot 22 april 2021.
    3. mogelijk andere bestemming (voor ons dusseldorf, keulen bonn of amsterdam) zonder meerkosten.

    Heb zaken op hold gezet tot einde lock down in thailand en nederland.

  7. gust feyen zegt op

    Via de site van THAI AIRWAYS kan je voor een REFUND bij een gedeeltelijk uitgevoerde vlucht een terugbetaling krijgen. Wij hadden onze vluchten (BRU-BKK/BKK-AKL/AKL-BKKen BKK-BRU) op 1 e-ticket staan.
    Als je dat online formulier invult, moet je dat per vlucht én per persoon doen. Als je dan de eerste keer invult, moet je o.a. het e-ticketnummer invullen en op SUBMIT drukken. Wil je de volgende vlucht of voor mijn partner ook het formulier versturen, dan gaat dat niet meer met dat e-ticket. Dan maar een mail gestuurd naar de reservation in Bangkok en Brussel en maar hopen dat dat nu weer opgelost geraakt. Intussen zitten we nog altijd vast in Nieuw-Zeeland. Op een terugkeer naar België hebben we totaal geen zicht.

  8. PEER zegt op

    Hoi Koen,
    Ik hoop ‘t voor jou, maar als tegen díé tijd het ticket naar € 938,= gaat, dan moet je wél € 400,= bijlappen.
    Ik zou voor de optie ‘geld terug’ gaan.
    Succes

  9. nicky zegt op

    Wij hebben tickets naar Amsterdam met singapore airlines.
    Nadat de vlucht reeds 2 maal verschoven is hebben we nu een open boeking tot volgend jaar 31 mei.
    Dus als we willen vliegen, ff een mailtje sturen
    Zal dit jaar niks meer worden

  10. joep zegt op

    ik heb een vlucht geboekt bij EVA (bkk–ams) voor 26 mei aanstaande via budget-air
    inmiddels van EVA bericht gekregen dat de vlucht is gecancelled.
    maar ik heb nog steeds geen duidelijkheid hoe of op welke wijze ik geld terug krijg of gewoon een nieuw ticket kan boeken. Ik was benieuwd of anderen ervaringen met EVA hebben hoe ze dit regelen ?

    • Cornelis zegt op

      Als het goed is kan budget-air je dat vertellen. EVA zal je naar die tussenpersoon verwijzen.

  11. Michaël zegt op

    Ook hier niks dan lof voor Thai. Toen ik in maart vroeger terug wou naar huis was dat geen enkel probleem. Telefonisch waren ze niet (of moeilijk) te bereiken. Maar toen ik naar het kantoor in Chiang Mai ging, ben ik vlot geholpen en kon ik gratis omboeken.

  12. Jipi Maung zegt op

    Volgens EU richtlijn 261/2004 is terugbetaling verplicht..

    • Cornelis zegt op

      Onder voorwaarden, natuurlijk. Joep, bij voorbeeld, zegt hierboven dat hij bij EVA een ticket van Bangkok naar Amsterdam heeft gekocht en dan is die EU Verordening – geen Richtlijn – niet van toepassing.

      • joep zegt op

        Ik ben idd band dat dat het gevall is. EVA verwijst mij terug naar budget-air en die heb ik gemaild.
        Natuurlijk zijn ze niet telefonisch bereikbaar. Maar goed er is nog tijd.
        Ik was alleen benieuwd of er nog meer EVA klanten hier waren.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website