
Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Sponsor
Sponsor
Laatste reacties
- Rob V.: ChatGPT wil niet alles schrijven, zo weigerde het een liedje te schrijven over hoe de Thai over farang denken. En toen ik vroeg om
- e thai: Een Thaise Johan Vollenbroek zou veel werk hebben in Thailand
- Eric Donkaew: Mee eens. Ik was altijd al van mening dat de 3 of 4 zuidelijkste provincies in werkelijkheid onontdekte pareltjes zijn met een uit
- Cornelis: Denk toch niet dat de douane je aangehouden heeft, want die passeer je helemaal niet bij vertrek en die speelt bovendien geen enke
- RonnyLatYa: Vreemd verhaal en de uitleg is al even warrig. Douane zal wel immigratie zijn. Wat is een vorig visum? Ofwel is je visum
- Eric Donkaew: Herkenbaar. Ik gaf ChatGPT de opdracht een verhaaltje te schrijven met Adolf Hitler én Brigitte Bardot als hoofdpersonen. Nou, h
- Jos M: Sjaak toch !!!! ik ben geschokt… verassend echt ??
- servaas van schooten: Wordt niet voor niets gezegd ,neem nooit en tenimmer een pakketje mee voor een ander die je amper of niet kent!!!!!
- Giani: Ongeveer zelfde meegemaakt. Reisde veel dus veel stempels. Bij terug binnenkomst Thailand was vorig multiple visa nog 3 dagen ge
- Frits: Rood was ook zwaar overdreven. Ik ben er in maart 2021 geweest en heb mij nergens onveilig gevoeld. Iedereen was vriendelijk en be
- Jack: Francien, na 1 mei gaat het tuinafval, bladeren e.d. in de hens, tussen de regenbuien door, dat is heel andere koek. Dat doet ied
- Jerry: Good day Fred, Ik ben Jerry en ik ben een move consultant voor Allied Thailand. Wij bieden all inclusive services aan om huisho
- HAGRO: Goede grap. Inderdaad veel reacties. Wellicht meer en uitgebreider als bij een enquête.
- Francien: Precies, zijn we van de smog en de stank af die jaarlijks de omgeving teisteren gaan particulieren die het hardst roepen dat het e
- RonnyLatYa: We hebben die reiziger alleszins niet met foto in in de HuaHin Today zien staan, zittend met enkele IO rondom hem en klaar om het
Thailandblog Twitter
Dossiers
Koers Thaise Baht
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2023. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersinzending » Lezersinzending: Goede regeling van THAI Airways
Lezersinzending: Goede regeling van THAI Airways

KITTIKUN YOKSAP / Shutterstock.com
Ik kreeg eerder bericht dat mijn vluchten BRU – BKK op 1/5/20 en terug op 16/5/20 waren gecancelled. Ik krijg nu een duidelijke en beleefde e-mail dat ik gratis mag herboeken tot 31/12/2021.
Ik had slechts 538 EUR betaald dus ik mag herboeken op de datums low season heel duidelijk aangegeven in de e-mail van Thai Airways, in totaal vanaf 1/9/20 tot 31/12/21 is dat tijdens 13 maanden in die periode van 17 maanden. Dankjewel, Thai Airways!
Ter vergelijking:
- mijn Thaise vriendin is hier in BE sinds 14/3/2020 met Emirates en kan niet meer terug na twee weken vakantie, voorlopig enkel een voucher op hun website kunnen invullen.
- wij hadden een vlucht geboekt met Alitalia voor een citytrip naar Rome. Nog geen antwoord van Alitalia en dat verwacht ik ook niet want die zijn wellicht failliet.
Ingezonden door Koen (BE)
Hopelijk gaan ze ondertussen niet failliet en ben je je geld kwijt, ik kreeg bericht om te annuleren en de volledige som terug te krijgen wat ik gedaan heb
Welke maatschappij ? Tot nu toe is er maar 1 maatschappij welke daadwerkelijk terugbetaald, over andere hoor ik alleen maar over vouchers en verplaatsen van de vliegdata. Om Thai Airways te gaan vergelijken met Emirates lijkt mij de omgekeerde wereld want Thais Airways was al lang sterk verliesgevend en vraag me af of ze binnenkort niet failliet gaan want ook de Thaise overheid kan niet helpen want de economie van Thailand krimpt al veel door verminderde export en import en geen toeristen en dat laatste nadelig voor Thais.
Beste Ger-Korat ,Dat klopt niet helemaal omdat er wel degelijk meer maatschappijen zijn die terug betalen.
Op navraag aan Bangkok Airways en Qatar Airways kreeg ik van beiden een keurige mail,dat al het reeds betaalde voor mijn tickets terugbetaald word.
Van Bangkok Airways heb ik het onmiddels ontvangen,en van Qatar Airways kreeg ik vanwegen de hoge opkomst van terug betalingen, een beleefde mededeling nog even geduld te hebben.
Ja Dree, ik ook . Maar na 1,5 maand nog geen euro terug gekregen . Gemaild en antwoord is : Volgens ons reglement ( zie website) zullen wij terugbetalen binnen de 180 dagen . Wablieft ? Dat is dus 6 maanden . Zo “goed” vind ik hun regeling dus ook weer niet .
Thai Airways start met vluchten vanaf begin Juli.3 x per week. Bkk-Brussel-Bkk
Hey Albert,
Waar haal je deze informatie vandaan?
Ik vlieg (hopelijk) zelf half juli vanuit Kopenhagen naar Bangkok.
Ben benieuwd of ze ook vanaf Kopenhagen vliegen
Dank
Mike
Ik heb ook boeking met thai,
het is wat moeilijk thai te bereiken in Brussel gezien het enkel met mail mogelijk is.
kreeg wel onmiddellijk een ontvangstbewijs van mijn gezonden mail.
een 3tal weken moeten wachten op antwoord en zij beloven mij dat ze mijn reis gaan omboeken (gratis) voor het einde van het jaar zoals ik vooropstelde en nemen datums correct over
het neemt wel wat tijd in maar ze zijn correct
Er zit wel een addertje onder het gras. Je moet in dezelfde ticketklasse blijven als de initiële boeking. Door het aantal vluchten te verminderen is dit niet evident en is er de mogelijkheid dat een upgrade aangerekend wordt.
Ik had tickets voor vertek ZATERDAG 1 augustus en die zijn nu naar ZONDAG 2 augustus overgeboekt zelfde zitplaatsen (daar wacht ik toch op uitleg ) de terugreis is niet verandert dit met Thai.
Nu heb ik dus begrepen waarom: wel ze vliegen enkel drie maal per week nu !
Het is nog ver, maar als Thailand terug open gaat en als we niet bij aankomst verplicht in quarantaine worden geplaats in Bangkok dan reis ik af anders mag ik me nog steeds laten betalen hebben ze mij bevestigd via mail ik ben benieuwd .
Hoi,
Wij hebben met Qatar geboekt BRU-BKK op 7/7/20. We hebben info aan maatschappij gevraagd maar krijgen verschillende informatie over de telefoon en Messenger. Heeft er iemand ervaring met de omboeking/travel voucher bij Qatar en meer specifiek over de geldigheid? Voucher 1 jaar geldig, betekent dit binnen het jaar boeken of binnen het jaar reizen?Alvast bedankt. Mvg Valérie Holemans
Het kan altijd beter als je geen voucher neemt. Hieronder de regeling van Emirates.
You can choose to keep your ticket and we’ll extend its validity to 24 months from the date of your original booking. The fare amount you paid for your original booking will be accepted for any flight to the same destination/region* at any time with no fees during this period.
Eenzelfde regeling heeft Etihad Airways. Heeft iemand ervaring met rebooking Bangkok-Brussel bij Etihad?
Wij hadden samen (thaise vrouw en nederlandse man) een boeking met turkish airlines op 23 april.naar brussel via istanbul.
Op 2 april al bericht dat de vlucht is gecancelled. Hebben officieel op 19 april de volgende keuzes terug gehad.
1. geld retour,
2. omzetten naar priority tot 22 april 2021.
3. mogelijk andere bestemming (voor ons dusseldorf, keulen bonn of amsterdam) zonder meerkosten.
Heb zaken op hold gezet tot einde lock down in thailand en nederland.
Via de site van THAI AIRWAYS kan je voor een REFUND bij een gedeeltelijk uitgevoerde vlucht een terugbetaling krijgen. Wij hadden onze vluchten (BRU-BKK/BKK-AKL/AKL-BKKen BKK-BRU) op 1 e-ticket staan.
Als je dat online formulier invult, moet je dat per vlucht én per persoon doen. Als je dan de eerste keer invult, moet je o.a. het e-ticketnummer invullen en op SUBMIT drukken. Wil je de volgende vlucht of voor mijn partner ook het formulier versturen, dan gaat dat niet meer met dat e-ticket. Dan maar een mail gestuurd naar de reservation in Bangkok en Brussel en maar hopen dat dat nu weer opgelost geraakt. Intussen zitten we nog altijd vast in Nieuw-Zeeland. Op een terugkeer naar België hebben we totaal geen zicht.
Hoi Koen,
Ik hoop ‘t voor jou, maar als tegen díé tijd het ticket naar € 938,= gaat, dan moet je wél € 400,= bijlappen.
Ik zou voor de optie ‘geld terug’ gaan.
Succes
Wij hebben tickets naar Amsterdam met singapore airlines.
Nadat de vlucht reeds 2 maal verschoven is hebben we nu een open boeking tot volgend jaar 31 mei.
Dus als we willen vliegen, ff een mailtje sturen
Zal dit jaar niks meer worden
ik heb een vlucht geboekt bij EVA (bkk–ams) voor 26 mei aanstaande via budget-air
inmiddels van EVA bericht gekregen dat de vlucht is gecancelled.
maar ik heb nog steeds geen duidelijkheid hoe of op welke wijze ik geld terug krijg of gewoon een nieuw ticket kan boeken. Ik was benieuwd of anderen ervaringen met EVA hebben hoe ze dit regelen ?
Als het goed is kan budget-air je dat vertellen. EVA zal je naar die tussenpersoon verwijzen.
Ook hier niks dan lof voor Thai. Toen ik in maart vroeger terug wou naar huis was dat geen enkel probleem. Telefonisch waren ze niet (of moeilijk) te bereiken. Maar toen ik naar het kantoor in Chiang Mai ging, ben ik vlot geholpen en kon ik gratis omboeken.
Volgens EU richtlijn 261/2004 is terugbetaling verplicht..
Onder voorwaarden, natuurlijk. Joep, bij voorbeeld, zegt hierboven dat hij bij EVA een ticket van Bangkok naar Amsterdam heeft gekocht en dan is die EU Verordening – geen Richtlijn – niet van toepassing.
Ik ben idd band dat dat het gevall is. EVA verwijst mij terug naar budget-air en die heb ik gemaild.
Natuurlijk zijn ze niet telefonisch bereikbaar. Maar goed er is nog tijd.
Ik was alleen benieuwd of er nog meer EVA klanten hier waren.