Goede ervaring met immigratie Chiang Mai

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: ,
30 januari 2019

Vandaag waren we weer bij de immigratie in Chiang Mai voor de 90 dagen melding. Twee maanden geleden waren we ook al in het nieuwe gebouw voor de jaarverlenging.

Wij staan nog steeds verbaasd over de grote verandering die de verhuizing naar het vernieuwde gebouw teweeg heeft gebracht. Zo snel en efficiënt er nu gewerkt word. Werkelijk ongelooflijk. En supervriendelijk.

Wij kwamen rond 11 uur aan, 2 minuutjes wachten voor een nummertje, mijn man ging ondertussen even naar het toilet en toen hij terugkwam na enkele minuten was alles al gepiept. In totaal nog geen 5 minuten binnen geweest. En toch was het er echt wel druk.

Er werd wel gevraagd om een tevredenheidsrapport in te vullen. Dit heb ik ook met veel plezier ingevuld. We gaan nu gewoon gezellig even langs het migratiekantoor, in plaats van ‘we moeten er weer heen’. Wij werden voorheen ook altijd wel correct behandeld, maar het voelt nu toch anders.

Als iets positief veranderd is mag dit ook wel gezegd worden.

Ingezonden door Nicole


» Laat een reactie achter


20 reacties op “Goede ervaring met immigratie Chiang Mai”

  1. RonnyLatYa (voorheen RonnyLatPhrao) zegt op

    Nicole,

    Inderdaad, als het positief is mag het ook eens gezegd worden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  2. chris zegt op

    90 dagen melding is natuurlijk een fluitje van een cent. Zelf ga ik al in geen jaren zelf maar huur een brommertaxi-chauffeur die voor mij naar Chaeng Wattana rijdt. Nooit een probleem, en ik kan gewoon naar mijn werk.
    In Immigration Salanya (waar mijn Engelse collega zelf naar toe moet) legt hij zijn paspoort met het nieuwe formulier in een bakje. Dat wordt elke 5 minuten gelegd en na een paar minuten wordt het paspoort teruggelegd. Hij ziet de ambtenaren maar niemand praat met hem. In een paar minuten staat hij weer buiten.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • RonnyLatYa (voorheen RonnyLatPhrao) zegt op

      Wat ze hiermee vooral wil zeggen is dat de dienstverlening in CM erg verbeterd is tegenover vroeger.

      Als je iets niet zelf doet maar een ander het voor jou laat doen, is bijna alles een fluitje van een cent.
      Zo zei iemand me eens dat hij 20 000 Baht betaalde aan een visakantoortje.
      In de namiddag kreeg hij dan zijn paspoort terug met zijn jaarverlenging in.
      “A piece of cake” zei hij 😉

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +7 (obv 7 stemmen)
  3. Tino Kuis zegt op

    Ik ging 7 jaar geleden voor het eerst naar Chiang Mai Immigration. Verschrikkelijk, heel lang wachten en dan 4 keer per jaar…
    Daarom ging ik eens per jaar naar Mae Sai, wel een lange maar heel mooie rit, snel klaar, slechts eenmaal per jaar want de 90 dagen per post…

    Ik hoor inderdaad dat het nu in Chiang Mai veel beter is….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  4. Daniël M. zegt op

    Met dank aan het tevredenheidsrapport?

    Volgens mij worden ze geëvolueerd. Hoe zou het zijn als de klanten geen tevredenheidsrapport moeten invullen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  5. Daniel VL zegt op

    Ik had het reeds begin deze maand gemeld na ik er was voor een extension of stay. Mijn 90 dagen zal half maart zijn.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  6. Dick41 zegt op

    Moest eind november retirement en multi-entry vernieuwen. Kwam om 8.00 u aan en stond 10.00 u weer buiten. Zo hoort het, petje af voor deze service. Ik vond zelfs een parkeerplek.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  7. janbeute zegt op

    Wat ik niet begrijp, aangaande de 90 dagen melding.
    Even langs het postkantoor van je woonplaats , en gebruik makende van de 90 dagen melding door de post optie.
    Want die bestaat al voor vele en vele jaren.

    Jan Beute.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • Lung addie zegt op

      Dat klopt Jan maar vele mensen vertrouwen de Thaise post niet en durven dus hun paspoort niet per post versturen. Ik heb hier geen enkel probleem betreffende de post, die werkt hier heel goed (ik woon namelijk net naast het postkantoor). Ook immigratie werkt hier fantastisch goed en heel correct maar ja, ik kan Chumphon Immigratie niet vergelijken met plaatsen waar een paar duizend mensen er beroep op moeten doen daar er hier amper een handvol zijn.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • RonnyLatYa (voorheen RonnyLatPhrao) zegt op

        Paspoort moet je niet meesturen hoor.

        Notification by registered mail

        Photocopy of passport pages with following pages
        – front page showing name / surname / Passport No., ect.
        – current visa
        – last entry stamp of immigration
        – last extension of visa
        Photocopy of departure card TM.6 click to view Example TM.6 card
        Previous notifications of staying over 90 days (if any)
        Completely filled in and signed notification form TM.47 (Don’t forget to sign name.)
        Envelope with 10 Baht stamp affixed and return address of foreigner for the officer in charge to send back the lower part of form TM. 47 after having received the notification. This part must be kept for reference and for future notifications of staying over 90 days.

        https://www.immigration.go.th/content/sv_90day

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • RonnyLatYa (voorheen RonnyLatPhrao) zegt op

      Gebruikte ik in Bangkok steeds. Werkt inderdaad prima. Ook voor die TM30 melding trouwens.

      Maar als alles zo vlot gaat, en je woont niet op een eeuwigheid van je immigratiekantoor, is naar het postkantoor gaan of naar immigratie eigenlijk hetzelfde.
      Weer zoiets dat voor ieder wel anders zal liggen denk ik.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
      • Bert zegt op

        Hallo Ronny,

        Na het lezen van jou advies over de TM30 melding om die schriftelijk te doen heb ik dat ookk gedaan in BKK. Gaat prima,binnen een week terug.
        Nu zat er wel een briefje bij dat vermeldde dat in het vervolg een copy paspoort/TM6/visum en stempel bij binnenkomst plus een copy huurcontract bij moet zitten.
        Is jou hier iets over bekend ?

        Bij voorbaat dank

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Herwin Buyl zegt op

      Beste Jan, Hoe werkt het, om via het postkantoor een melding te maken voor 90 dagen verlenging, aub. Ik zie er tegen op voor naar het immigratie office in Lopbury te gaan elke 3 maand. Ik word daar altijd zeer onvriendelijk ontvangen,daarom zoek ik naar een andere oplossing, zodat ik niet meer naar dat immigratie office moet gaan. Mijn echtgenote heeft zelfs eens 500 baht onder tafel in haar handen moeten geven of ze wou mijn Visa niet verlengen. “Thailand, land van de glimlach”? Volgens mij is dat 1 grote show,! zolang dat je in de regio’s van het toerisme blijft hebben ze allemaal een glimlach tot achter hun oren.!
      In Thailand denken ze maar op 1 manier, DIE FALLANG HEEFT TOCH GELD GENOEG.!! BETALEN OF NIETS.!! Als je iets vraagt is het antwoord altijd, “MEDAY”!! Haal 100 Baht boven en alles kan.!! Als mensen uit eigen wil graag iemand helpen, geef ik graag 200 baht en zelfs meer als het nodig is, maar ik haat het om als melkkoe gebruikt te worden.!!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  8. teun zegt op

    Inderdaad is 90 dagen een verbetering. Je moet wel tevoren kopieen van je paspoort maken, want anders moet je naar de overkant van de straat.
    Parkeren gaat nu ook stuk beter.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Nicky zegt op

      Bij ons werden de copieen teruggegeven. Was niet nodig. Hebben er nog een grapje over gemaakt dat ze geen mooi copie van ons wilden.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  9. Cees 1 zegt op

    Je moet wel een beetje geluk hebben. Ik was in Prommenada de laatste keer voor 90 dagen en kreeg nummer 93. Ging naar binnen. En was gelijk aan de beurt. In december naar de nieuwe locatie. Was er om 11.20 en kreeg nummer 134. En was verrast dat ze in de luchpauze gewoon doorgingen. Maar ondanks dat was ik pas om 13.45
    aan de beurt. Dit was op een maandag. Dat is dus waarschijnlijk de slechte dag.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  10. Ed zegt op

    Ik doe net als janbeute, naar het plaatselijke postkantoor voor een nieuw stempeltje, er er kunnen wel 20 stempeltjes op het oude papiertje wat lang geleden in mijn paspoort is geniet door Immi in Udon, stel je voor 20 nieuwe nietjes in je dure papoort, moet er niet aan denken !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • RonnyLatYa (voorheen RonnyLatPhrao) zegt op

      Het postkantoor doet nochtans geen 90 dagenmeldingen voor zover ik weet.
      Het postkantoor wordt hier enkel genoemd omdat die je aangetekende zending versturen naar immigratie.

      Ben dan toch eens benieuwd naar die stempeltjes…..

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  11. Ko zegt op

    Toch grappig, maar ook vervelend, zijn de verschillen per immigration. Zo heb je op het kantoor in winkelcentrum Blu port in Hua Hin, helemaal niks meer nodig. Paspoort en natuurlijk je oude 90 dagen melding. Nog geen minuut later sta je alweer buiten met je nieuwe 90 dagen. Ze hanteren daar al het nieuwe systeem. Hoop dat het nieuwe hoofdkantoor in Hua Hin, dat volgende week opengaat, ook dat systeem gaat hanteren. Dan zou alle papierwerk overbodig worden, als het er 1 maal instaat.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • RonnyLatYa (voorheen RonnyLatPhrao) zegt op

      De bedoeling is inderdaad dat op termijn elk immigratiekantoor dit zo kan doen.

      Maar als we geluk hebben, en Big Joke krijgt zijn zin, komen de 90 dagen meldingen nog dit jaar te vervallen.
      Maar daar is een immigratiewetswijziging voor nodig … en dat is wat anders 😉

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website