Ervaring met banken in Nonghan (lezersinzending)

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: , ,
22 oktober 2023

Arkom Suvarnasiri / Shutterstock.com

Sinds een paar dagen zijn wij weer terug van een maandje Thailand in de omgeving van Nonghan. Het doel van deze post is het delen van mijn ervaring met het bankwezen in Nonghan, Provincie Udon Thani.

Al jaren heb ik een rekening bij de Bangkok Bank. Destijds heel eenvoudig afgesloten met gebruikmaking van het huisboek van mijn vrouw.

Vorig jaar januari kwamen we aan en bleek mijn Thaise pinpas verouderd te zijn en kon ik niet pinnen op Suvarnabhumi. Daar we eerst een dag in quarantaine moesten, de dag erna bij het filiaal van de Bangkok Bank in Sukhumvit Soi 11. Het bleek dat de vervanging van mijn pasje moest bij het filiaal waar mijn rekening was geopend. Allervriendelijkst werd mij uitgelegd hoe te handelen.

Een paar dagen later bij het filiaal in Nonghan werd alles keurig geregeld en teven de Bank App op mijn telefoon geïnstalleerd. Duurde wel even, maar ook hier servicegericht geholpen. De taal is wel een barrière, maar mijn vrouw fungeerde geduldig als tolk.

Deze laatste reis, moet ik de app op mijn nieuwe telefoon laten zetten. Dat kreeg ik zelf niet voor elkaar. Dus weer het filiaal in Nonghan om hulp gevraagd. Ook nu weer prima geholpen, ondanks de Thaise bureaucratie. Veel papieren en handtekeningen en na een berichtje van de bank, kon ik de App laten plaatsen en werkt het weer van zelf.

Mijn conclusie is dat de service in de lokale branch van de Bangkok Bank eigenlijk goed verzorgd is. Zeker in vergelijking met het huidige bedroevende serviceniveau van de Nederlandse banken. Als je al een kantoor kunt vinden, word je daar nogal gauw afgesnauwd en verteld, dat je het digitaal moet regelen.

Ingezonden door Frank B.

3 reacties op “Ervaring met banken in Nonghan (lezersinzending)”

  1. Jan zegt op

    Ik heb dit ook zo gedaan in UdonThani, app werkt goed. Maar een tijdje geleden moest ik mij melden bij de Bangkok Bank om een foto te laten maken ivm gezichtsherkenning tijdens gebruik van de app.
    Bij limiet verhoging of bij wat grotere bedragen overmaken moet ik mijn gezicht laten zien. Dit werkt bij mij niet feiloos, en is niet prettig op het moment dat je een betalang moet doen en geeft stress op dat moment. Ik weet niet of andere “farang” hier ook problemen mee hebben. Is dit afgesteld op een Aziatisch uiterlijk of ligt het aan mijn gezichtsbeharing of glanzend bezweet gezicht. Soms ben ik wel meer dan een kwartier bezig om een betaling te doen, met telkens opnieuw inloggen, 3 keer langzaam met de ogen knipperen en tanden laten zien, tussendoor gezicht afvegen en van positie veranderen ivm belichting. Kortom een voor mij waardeloze beveiligingsoptie van de app.

    Jan

  2. PEER zegt op

    Ja Frank,
    Ik kan dat alleen maar beamen!
    Op het grote BANGKOK BANK-filiaal heb ik steeds dat “de rode loper wordt uitgelegd”-gevoel. Vriendelijkheid en service ten top.

  3. pieter zegt op

    Nong Han geweest voor creditcard, nou de moed maar opgegeven wat een ellende 🙁 Bangkokbank.

    Pattaya heb ik de krungthai, moest app op nieuwe mobiel zetten; echt goed geholpen tig x handtekening , maar ging prima.
    Week later auto gekocht en zou via de app dit doen; nou vergeet het maar niks lukte zelf 50K per keer niet.
    Blijkt gezicht herkenning nodig te zijn ; kijk dat had die lieverd op de bank ook gelijk moeten melden , T.I.T


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website