Ervaring bij onze Wise account (lezersinzending)

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags:
21 juli 2022

Voor vele Thailandgangers is Wise een bekende online bank. Mijn vrouw en ik kregen onlangs beide dezelfde problemen met Wise.

Op onze telefoon werkte het toevoegen van Euro’s via iDEAL niet meer. Op de PC werkt het nog wel. Bij navraag kregen we het antwoord (in het Engels) dat het een bekend probleem was en dat het te maken had met een update en dat er aan gewerkt wordt
om het te herstellen.

Afwachten dus.

Ingezonden door Rob

10 reacties op “Ervaring bij onze Wise account (lezersinzending)”

  1. TAK zegt op

    Gisteren nog gedaan en werkte prima via ideal met de ING bank

    • henryN zegt op

      Gisteren 21/07 heb ik ook geld overgemaakt en mijn vriend hier vlakbij ook. Bij mijn telefoon en die van hem werkte Ideal ook niet ( ik heb ING en hij heeft ABN). Gekeken op de site van ING maar geen melding van een storing toen nog gekeken op de Ideal website en daar stonden alle banken vermeld met een groen vinkje en dat betekent dat er geen storing was ( tijd van die melding was 21/07 11.40 uur)
      Verder met de instrukties van Wise geld overgemaakt en dat ging allemaal probleemloos.

  2. Ger zegt op

    Ja mijn ideal accepteert al 2 dagen geen transfer meer.

    • Erik zegt op

      Ger probeer eens vanaf de PC of laptop. Er zijn berichten dat via de PC het wel gaat met Ideal.

  3. JPS zegt op

    Ja ik herken de problemen. Op mij iPhone kon ik een paar dagen geleden geen euro’s meer toevoegen, de hele ‘Add’ knop ontbrak. Met de PC ging het prima en kon ik via iDeal geld bijstorten.

    Vandaag zag mijn vrouw op haar Android telefoon wel de Add knop, maar kreeg een groot rood kruis toen ze met iDeal wilde betalen. Met mij iPhone zag ik nu wel een Add knop en kon ook betalen met iDeal.

    Ik moet trouwens zeggen dat de Wise kaart op verrassend veel plaatsen inmiddels werkt. Ik heb ‘m ook in de iPhone wallet virtueel zitten en kan bijna overal waar een contactloos PIN apparaat in gebruik is met Applepay betalen. Ik heb de kaart ook aan mijn Grab account gekoppeld en ook dat gaat perfect. Het geeft zoveel gemak en kostenvoordeel tov al die eerdere cashbetalingen.

  4. Eric H zegt op

    klopt ideal via de telefoon app werkt niet meer, laptop nog wel

  5. Ger-Korat zegt op

    Op de telefoon werkt het niet meer, op de pc nog wel; dan laad je toch de desktopsite van Wise op je internet(browser) op je telefoon en kun je gewoon verder. Heb je geen pc voor nodig.

  6. Jan van Bommel zegt op

    Ik had deze week dezelfde ervaring. Contact opgenomen met de helpdesk van Wise. Kreeg diverse mogelijke oplossingen aangeboden. Aangeraden werd contact op te nemen met de desbetreffende bank (ING-bank) als die niet zouden werken. Contact opgenomen met de ING-bank. Alles werd daar nagecheckt en er zouden geen problemen zijn. Ik werd terugverwezen naar Wise. Met mijn creditcard geprobeerd om via Wise geld over te boeken. Ook die handeling werd geweigerd. Twee tellen later werd ik gebeld door ICS. Gevraagd werd of ik het was die via Wise geld wilde overboeken. Ik moest tot tweemaal toe bevestigen dat ik het was en ik vertelde dat de overboeking niet wilde lukken. De medewerkster deed toen iets en zei dat het nu zou lukken. Ik moest de overboeking met mijn creditcard nog een keer doen en tot mijn verbazing werd het geld toen binnen enkele ogenblikken op mijn thaise rekening gestort. Een dag later nog een keer met mijn creditcard een overboeking gedaan. Ook toen stond het geld binnen enkele ogenblikken op mijn thaise rekening.

  7. Jacques zegt op

    Ik had gisteren ook het zelfde gedoe op mijn Oppo gsm met wise. Geldbedrag ingevuld dan optie ideal en vervolgens rood kruis. Onder op de pagina stond de vermelding dat ik maar maximaal 2500 euro kon versturen. Ik de opdracht gecanceld en weer opnieuw gedaan nu met een lager bedrag (onder 2500) maar weer het zelfde met nu de vermelding maximaal 1000 euro. Weer gecanceld en weer ingediend en weer rood kruis met vermelding maximaal 500 euro per keer. Ook zag ik de vermelding dat ik geen eurorekening heb? Bij ING bank controle gedaan, maar daar was niets aan de hand. Allemaal knap irritant dus. Ik mijn andere android gsm aangewend en daar kon ik wel kleine bedragen, onder de 500 euro, versturen tot een maximum van 2500 euro. Wel stonden deze kleine bedragen binnen tien seconden op mijn Thaise Bangkok bankrekening. Een vriend van mij gaf aan hetzelfde probleem te hebben gehad op zijn gsm, echter via zijn laptop waren er geen problemen gerezen.

  8. Jos M zegt op

    Ik had hetzelfde probleem maar als je via Google Play de app update naar de laatste versie is het verholpen.
    Mijn versie is nu v7.65.0, te zien bij je settings helemaal onderin het scherm.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website