Saranya Phu akat / Shutterstock.com

Zoals ze wel eens zeggen: “de aanhouder wint”! Vorig jaar rond deze tijd vermeldde ik ook al in een reactie op een vraag op Thailandblog over de terugbetaling van tickets van Thai Airways. Alle tickets die beginnen met 217 en gekocht zijn vóór 25-3-2020 komen in aanmerking voor een terugbetaling of een voucher, ook als je, net als ik, niet rechtstreeks bij Thai Airways hebt geboekt.

Ik kocht mijn ticket op 19-9-2019 voor een retourvlucht op 6-7-2020/18-8-2020 voor een bedrag van €812,99 bij Gate-1. Omdat ik al mijn documenten had bewaard en mijn account bij Gate-1 niet had verwijderd, heb ik een kantoor van Thai Airways in Brussel (in het Engels) aangeschreven, ervan uitgaande dat ik zelf actie moest ondernemen als ik ooit nog iets terug wilde krijgen.

Ongeveer drie weken geleden begon ik te corresponderen met Thai Airways en binnen een paar uur kreeg ik antwoord. WAUW!! Ik heb recht op een terugbetaling, maar het hoofdkantoor moet het nog wel goedkeuren. Een week later was het goedgekeurd. Het wordt binnen een week overgemaakt naar het boekingskantoor Gate-1. Hier dacht ik even dat het fout zou kunnen gaan, omdat Gate-1 niet echt iets van zich liet horen.

Maar nu ben ik drie weken verder vanaf het begin en het geld staat op mijn rekening. €757,99, iets minder dan het oorspronkelijke bedrag, maar ik kan het afsluiten. Ik ben tevreden.

Dus, voor mensen met een ticket van Thai Airways 217-………. en een boekingsreferentie/nummer, dit is de manier. Succes!

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

8 reacties op “Eindelijk terugbetaling van Thai Airways! (lezersinzending)”

  1. kees zegt op

    ik heb ook na ong 2.5 jaar mijn geld van 4 tickets (2700 euro} terug ontvangen.na vele e mails

  2. Jos zegt op

    Heb 4 tickets in januari 2019 gekocht en een request voor refund ingediend. Maar nog niets ontvangen .

  3. PD zegt op

    Ik ben ook blijven klagen en heb nu ook mijn geld terug gekregen, heeft lang geduurd maar ben nu ook tevreden,

  4. Rolly zegt op

    Ik heb december 2019 , 2 goedkope tickets geboekt (500€ per persoon ) in Thailand en geannuleerd door Thaiairways door covid . Ik zou normaal in september 2020 vliegen , kreeg berichten van Thaiairways .
    Kom kiezen Geld terug of voucher. Koos voor geld terug , zij antwoorden terug geef voucher.
    Bij Thaiairways geweest in Chiang mai en uitgelegd dat ik niet meer wilde vliegen . (Broer overleden en geen familie meer in België)
    Wacht nu nog steeds op mijn centen . Beloofd in mail van Thaiairways begin 2024
    Hou de moed erin
    Rolly

  5. Ger Boelhouwer zegt op

    Ik zou zeggen mijd (boycot) voor de toekomst de luchtvaartmaatschappijen en ticketverkopers die zich tijdens de corona-crisis van hun slechtste kant hebben laten zien. Ik weet dat zijn er heel wat,…maar Thai Airways past zeker in dat rijtje en ik denk Gate1 ook. KLM heeft zich ook een onbetrouwbare partij getoond. Reken maar dat heel wat luchtvaartmaatschappijen de prijzen voor de tickets hebben geincasseerd,..de vlucht niet hebben uitgevoerd,..maar de klant nooit het bedrag hebben terugbetaald. Dus het geld in eigen zak gestoken. Als klanten contact wilde zoeken, bleek de bereikbaarheid een drama, telefonisch zo goed als onbereikbaar,..niet reageren op emails.

    Dat is een vorm van oplichting. Onder maatschappelijke druk zijn maatschappijen als KLM later mondjesmaat over de brug gekomen. Eerst met de voucher truc…..geen geld terug maar een voucher.

    Ook menig “ticketschuiver” zoals Gate1 hebben misbruik gemaakt van de situatie. Als de luchtvaartmaatschappij het geld al terugbetaalde moest dat via de “ticketschuiver” die vervolgens het bedrag zichzelf toeeigende en de klant in de waan liet dat de luchtvaartmaatschappij nog niet had betaald.

    Dus mijn oproep is; Mijd als het even kan dergelijke luchtvaartmaatschappijen en ticketschuivers en boek (het liefst) direct bij maatschappijen die zich wel van hun hun goede kant hebben laten zien.
    Goede voorbeelden die op Bangkok vliegen wat mij betreft zijn; Emirates, Qatar, EVA, Etihad.

    Ik heb ook hele slechte ervaringen met Air Asia (rucksichtlos vluchten annuleren, niet terugbetalen en vervolgens onbereikbaar)

  6. Rolly zegt op

    Kan iemand het juiste e-mail adres opgeven , ik krijg steeds automatische antwoord terug
    Maar geen antwoord op mijn verzoek op terugbetalingen

  7. Peter zegt op

    Voor diverse groepen heb ik tickets gekocht (o.a. reis in april ’20, juli ’20, aug. ’20 en sept. ’20). Allemaal niet bij een online reisbureau maar direct bij de maatschappij. Ja die waren misschien een enkele keer een paar euro duurder. Maar zowel KLM als Delta betaalden al in 2020 probleemloos tot de laatste cent terug. Zelfs inmiddels wijlen Alitalia betaalde binnen enkele maanden terug.

    Hulde voor al die maatschappijen die stuk voor stuk goed bereikbaar waren en geen smoezenboek raadpleegden om onder restitutie uit te komen.

    Helaas minder hulde voor Etihad. Géén restitutie maar slechts de mogelijkheid om binnen een jaar te verzetten (heen- én terugreis binnen 1 jaar na de oorspronkelijke vertrekdatum!!!). Dat werkt natuurlijk niet voor mensen die een bepaalde periode in Thailand willen zijn.

  8. Dirk van Loon zegt op

    Rolly dit is het e-mail adres waarmee het mij is gelukt.

    [email protected]

    Reservations Department
    Thai Airways International
    Brussels office
    http://www.thaiairways.be

    Let wel op; een mail in het Engels.

    Gr Dirk. (de lezersinzending kwam van mij)


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website