Leven in Thailand: Geland op een tropisch eiland (deel 4)

Door Els van Wijlen
Geplaatst in Leven in Thailand
Tags: ,
30 november 2015

Els van Wijlen woont al meer dan 30 jaar samen met haar man ‘de Kuuk’ in een klein dorpje in Brabant. In 2006 bezochten ze Thailand voor het eerst. Als het even kan, gaan ze er twee keer per jaar op vakantie. Hun favoriete eiland is Koh Phangan, dat voelt als thuiskomen.

Tropical dreams… geen gewone dag

Ik zit op mn balkonnetje met waterig zonnetje, een mist van verbrande cocosnoten drijft door de palmbomen, fluitende vogels, een auto in de verte, een scooter die een berg oprijdt en een haan die kraait. Het is nu nog geen 7 uur ’s morgens, het eiland wordt langzaam wakker.

Het is een bijzondere dag 25 november 2015. Het is full moon en Loy Kratong en Robin is jarig! Zondag, 25-11-1990 werd Robin geboren, een onverwachte gebeurtenis want hij werd 5 weken te vroeg achterstevoren gelanceerd. Maar we hebben het beiden overleefd. Nu, 25 jaar later, zijn we hier op Koh Phangan om zijn verjaardag te vieren.

Hij is aardig opgedroogd, heeft de liefde van zijn leven gevonden en weet ook wat hij wil worden. Hij gaat een coffee cafe openen op Koh Phangan, goede koffie met een gezond ontbijt in een modern cafe, waar jazz en loungemuziek de sfeer bepalen. Een hip café, waar ’s middags zijn home made gingerbeer of zijn infused rum genoten kan worden in een laid back atmosfeer.

Een paar jaar geleden vertrok hij in z’n eentje met een enkeltje Bangkok, het grote avontuur kon beginnen. Via Thailand, Cambodja, Vietnam en Myanmar kwam hij uiteindelijk in Australië terecht. Jarenlang heeft hij gewerkt in trendy koffieshops in Melbourne en daar het vak geleerd. Nu is het tijd om op KP te beginnen.

Dat dat niet allemaal vanzelf gaat is logisch, maar toch…. Het werken in deze temperatuur vergt veel van het lichaam. Het werken in deze cultuur vergt veel van de geest.

De verbouwing is bijna klaar, dan is het nog wachten op de laatste meubeltjes en de menu’s moeten nog geoefend, geproefd en gefinetuned worden. Het proefteam bestaat naast onze familie uit vrienden die het eiland bezoeken.
Het personeel is al aangenomen en die komen vanmiddag bij de BBQ en housewarming/ verjaardag al hun best doen.

Bubba’s Coffee Bar, opening soon!

Wordt vervolgd.

8 reacties op “Leven in Thailand: Geland op een tropisch eiland (deel 4)”

1. Rene Martin zegt op

Veel succes met de koffieshop en als ik naar K.P. kom wil ik zeker de koffie proberen.

Hoi Rene,
      Bubba’s hoopt over een paar weken te openen!
      Graag tot ziens!!

2. Maurice zegt op

Super, van 19/01/2016 t/m 26/01/2016 ben ik op Koh Phangan. Hotel “Salad Beach Resort”.

Wat is het adres van “Bubba’s Coffee Bar”.

Hoi Maurice,
      Bubba’s zit op Baan Tai, aan de doorgaande weg van Thong Sala naar Haadrin, schuin tegenover Fisherman’s restaurant.
      Tot ziens!!

3. Boss zegt op

Hoi ,Els
    Ook wij , me vrouw en ik zijn fervente koh Phangan gangers , als we er zijn gaan we zeker even een bakkie doen , top om te lezen dat er nog mensen zijn die hun dromen waar willen maken. Veel succes.

Hoi Boss,
      Bedankt voor je reactie!
      Erg leuk om positieve reacties van bloglezers te krijgen.
      Bubba’s is ook te volgen via FB.
      Tot ziens!!

4. kohbuffet zegt op

Ik mag koh Phangan sinds 2004 mijn thuis noemen, en nog geen seconde spijt.

Ik zal zeker eens gaan kijken bij buba’s.