Melder: Jos
Ik woon sinds december 2019 in Thailand. Eerste melding 90 dagen uiteraard in persoon gedaan. Daarna is het ruim 2 jaar online goed gegaan. Maar sinds ongeveer anderhalf jaar krijg ik steeds de melding dat mijn aanvraag is rejected…
Huisadres en paspoortnummer is niet veranderd sinds ik hier ben. Net weer geprobeerd: rejected.
Moet ik naar de immigration, maar ze zijn dicht in verband met feestdagen vrijdag en de maandag daarop.
Ik begin echt te balen van dit systeem, als ik iemand op het immigratiekantoor vraag waarom ik niet online mijn melding kan doen krijg ik als antwoord: i don’t know
Reactie RonnyLatYa
Ik kan je ook niet zeggen waarom het nu niet of niet meer werkt. Er zijn immigratiekantoren waar dat nog steeds perfect werkt.
Misschien aanvaarden ze het in jouw immigratiekantoor nu online ook enkel maar tussen de 15 en 8 dagen voor meldingsdatum, zoals sinds vorige jaar ook in vele andere immigratiekantoren van toepassing werd.
Dat het vrijdag en maandag gesloten is zal geen probleem zijn als je weet dat je de melding kan maken tot 7 dagen na meldingsdatum.
Eigenlijk heb je 3 weken de tijd als je het in het kantoor gaat doen. 15 dagen voor tot 7 dagen na de meldingsdatum.
*****
Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.
Beste Jos.
Na een zekere tijd goed te gaan lukt het nu, sedert meer dan een jaar niet meer. Dat zal wel een reden hebben. Rond die tijd werd het 90d systeem online aangepast tegenover de originele versie ervan. welke nogal wat tekortkomingen had.
Heb je al eens geprobeerd om, bij de in te vullen data, de beschikbae ‘vensters’ te gebruiken en bij deze niet zelf, handmatig, de data in te vullen? In vele gevallen komt de schrijfwijze niet overeen met de officile schrijfwijze welke in de immigratie database gekend is. Hetzelde met datums: gebruik de kalendervensters en geef deze niet handmatig in.
VB:
– Pathio, waar ik woon wordt veel geschreven als Pathiu…. doe je dat met Pathiu: REJECT want het moet volgens het systeem PATHIO zijn.
– Chumphon, de provincie, wordt ook geschreven als Chumphorn …. REJECT
– zo kreeg ik een Reject voor de laatste aankomstdatum in Thailand: was 27 11 2017. Handmatig ingegeven: REJECT wegens ‘wrong arrival date’. Met gebruik van het venster, zelfde datum : ACCEPTED.
Dus gebruik zoveel, als waar voorhanden, de vensters.
succes want hier werkt de 90d melding online perfect.
Nadat ik vorig jaar een nieuw paspoort heb gekregen lukt het bij mij in Pattaya ook niet meer. Al twee keer.
Dus maar weer lekker in de rij staan en wachten.
Ben benieuwd hoelang het goed gaat met die digital arrival card.
Overkwam mij ook een keer.
Ooorzaak: bij online melden, moet je het minimaal 8 dagen voor meldingsdatum doen, zoals Ronny al schreef.
Houdt in gedachten dat iets ‘online’ doen met Thaise overheidsinstanties ieder keer weer een bonus is als het goed gaat.
Zeker iets ‘online’ doen met Thaise Immigration. Een verrassing als dat goed gaat.
Het Immigration systeem is wrakkig.
Lukt het niet, en U belt, dan is is het antwoord een ongeinteresseerd…”I don’t know”. Bye.
Heb uitgelegd gekregen op Phuket waarom Immigration Phuket Airport niet gekoppeld is aan Immigration Phuket town, waardoor je na aankomst aldaar binnen 24 uur moet melden.
Ik zal U de uitleg besparen. Het raakt kant nog wal.
This is Thailand.
Mijn immigratiedienst zit in Kantang, en heb afgelopen woensdag de 90 dagen melding gedaan, ging probleemloos zoals altijd.