Melder: RonnyLatYa

Naar Immigration Kanchanaburi geweest voor een nieuwe jaarverlenging. Ik vraag die opnieuw aan op basis van “Thai Marriage”. Mijn oorspronkelijk visum is een Non-immigrant O.

Eerst naar Bangkok Bank. Buiten 2000 Baht afgehaald (kosten verlenging 1900 Baht) en mijn bankboek daardoor meteen een update gegeven. Dan binnen voor de bankbrief (bankgarantie dat er vandaag minstens 400 000 Baht op die rekening staat) en uitdraai bankgegevens van de laatste drie maand (controle dat het bedrag van minstens 400 000 Baht er minstens 3 maand op staat). Voor de rest van het jaar doe je er dan eigenlijk mee wat je wil, m.a.w. er is in dit geval geen verplichting om een minimumbedrag op de rekening te houden.

Kost voor elk document 100 Baht, maar de kopieën waren gratis. Krijg er ook netjes een betaalbewijs van 200 Baht van. 10 minuten en alles klaar. Dan met de auto naar immigratie wat pakweg 10 minuten daar vandaan is. Auto geparkeerd voor immigratie. Plaats genoeg. Immigratie binnen, een nummertje genomen maar was meteen al aan de beurt.

Benodigdheden:

1. Aanvraagformulier TM 7, ingevuld en ondertekend.

2. Pasfoto

3. 1900 Baht

4. Paspoort en kopie van alle paspoortbladzijde

5. Kopie TM6

6. Kopie TM30 melding

7. Bankbrieven en bankboek.

8. Kor Ror 3 – Origineel en kopie. Dat is het huwelijkscertificaat met de tekening op.

9. Kor Ror 2 – Huwelijksregistratie. Je moet enkele dagen voordien eerst een nieuw bewijs van huwelijksregistratie halen bij de gemeente. Opgelet, dit bewijs is slechts 30 dagen geldig. Kost 20 Baht.

10. Thaise ID van mijn echtgenote

11. Blauwe en gele Tabien Baan

12. Tekening van een algemeen bekend referentiepunt naar je woning.

13. 6 foto’s van in en om je woning waar je samen met je vrouw op staat en minstens 1 met het huisnummer.

14. Documenten voor kennisname “Overstay” en wat te doen indien de omstandigheden waaronder mijn verlenging wordt toegestaan zouden veranderen. (krijg je daar)

– Alle bovenstaande formulieren, foto’s en kopieën moeten geleverd worden x2 .

– Niks mag al ondertekend zijn bij het afgeven van de aanvraag, m.u.v. de TM7. Ondertekenen moet ter plaatse gebeuren.

Ik kreeg vervolgens het paspoort terug met een “Under consideration” stempel. Volgende maand de definitieve stempel. Ook een betaalbewijs voor de betaalde 1900 Baht voor de verlenging. Weer buiten in 30 minuten.

Waarschijnlijk morgen nog een bezoek van immigratie zoals altijd. Komen eens kijken, een foto met ons nemen en meestal een praatje maken. Duurt meestal een kwartiertje.


Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.

3 reacties op “TB Immigration Info Brief 014/21: Jaarverlenging “Thai Marriage” – Immigration Kanchanaburi”

  1. Hans zegt op

    Duidelijk verhaal. Aangaande het huisbezoek is het in regio Pattaya regel om een getuige aanwezig te laten zijn. Ook van de getuige worden kopieen van ID card en huisboek verlangt. De heren van immigratie maken een kort soort van verklaring van de getuige op waaruit duidelijk wordt hoe we elkaar kennen etc. Voorts maken de officieren nog een paar fotos voor ons huis waarmee de procedure ( 10 tot 15 min) voltooid is.

    • RonnyLatYa zegt op

      Vorig jaar moest ik ook een getuige meebrengen bij de aanvraag en bij het huisbezoek.

      Dit jaar was getuige niet nodig. We zien wel bij het huisbezoek. Is mijn buurman maar ondertussen nog niks gehoord wanneer ze langskomen.

      Maar ondertussen kennen ze het verhaal al beter dan ik denk ik en hebben ze besloten om het niet voor de zoveelste keer op te tekenen. 😉

  2. Jacques zegt op

    Ja een theaterstuk dat ieder jaar weer opgevoerd dient te worden. Makkelijker kunnen ze het niet maken, of toch. Ik ben geen tegenstander van controles, maar overdrijven is ook een vak. Tevens is het bij herhaling indienen van bepaalde kopieën van documenten (van het paspoort etc) ook een overbodige zaak wat mij betreft. Je kunt de informatie in het computersysteem zetten en wat er rest is het voldoen aan het financiële aspect en het nog getrouwd en samenwonend zijn. Wat mij betreft mogen de termijnen worden verlengd voor diegenen die zich ten goeder trouw al jaren lang aan de regeltjes houden. Maar ja als een van de aspecten is, het vooral binnen houden met administratieve regelingen van politieambtenaren, dan zou dit wel de verklaring zijn die hieraan ten grondslag ligt. Naast het financiële aspect natuurlijk, maar dat speelt vrijwel overal bij.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website