Vanaf de 24 november is “Doi Boy” beschikbaar op Netflix. Het is lovenswaardig dat de streaminggigant ruimte biedt aan nieuwe  arthousefilms. Ditmaal betreft het een productie uit Thailand en Cambodja, met Awat Ratanapintha in een hoofdrol.

Hier een recensie van de film “Doi Boy”.

Het verhaal

In de setting van Chiang Mai, Thailand, tijdens de COVID-pandemie, volgen we het verhaal van Sorn, een etnische Shan en sekswerker. Worstelend met zijn zware realiteit, zoekt Sorn afleiding en inzicht door zich onder te dompelen in de levens van zijn klanten. Als vluchteling ver van zijn thuisland probeert hij een nieuwe toekomst op te bouwen. Zijn leven neemt echter een complexe wending als hij verwikkeld raakt in een ingrijpende relatie met een van zijn klanten, een detective die een politieke activist onderzoekt. Dit voegt een extra laag van complexiteit toe aan Sorns al uitdagende situatie.

Recensie

De Thaise film “Doi Boy,” heeft zowel sterke als zwakke punten in zijn uitvoering. De film, geregisseerd door Nontawat Numbenchapol, belicht belangrijke sociale en politieke problemen in Thailand, waaronder ongedocumenteerde arbeiders, de seksindustrie, illegale immigranten uit Myanmar, onderdrukking, politiegeweld en politieke onrust. Het verhaal volgt drie jonge mannen uit Myanmar die illegaal in Thailand wonen, elk met een eigen streven naar gerechtigheid.

De film is indrukwekkend in beeld gebracht, met mooie, kleurrijke en goed verlichte scènes. Echter, de acteerprestaties zijn soms mat en ondergespeeld, waardoor de emotionele diepgang van de film tekortschiet. Hoewel de film een krachtig en eerlijk verhaal vertelt, is het einde zowel triest als vlak. De film is het bekijken zeker waard vanwege de sterke visuele stijl en het aangrijpende verhaal, maar het plot is soms zwak waardoor het wat onderontwikkeld aanvoelt, sommige aspecten verdienen meer uitdieping.

Cast

Naast Awat Ratanapintha (Girl from Nowhere) zijn ook Arak Amornsupasiri (Postman) en Bhumibhat Thavornsiri (Hunger) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Nontawat Numbenchapol (No Boys Land).

Vanaf 24 november is de film Doi Boy te zien op Netflix. Genre: drama. Tijdsduur: 80 minuten.

Trailer

Er zijn geen reacties mogelijk.