(SOMRERK WITTHAYANANT / Shutterstock.com)

De Thaise Meteorologische Dienst laat vandaag weten dat een regengebied actief is in de centrale en lagere noordoostelijke regio’s, daarnaast is de gematigde zuidwestelijke moesson actief boven de Andamanse Zee en de Golf van Thailand.

Voor het noorden, het midden, het oosten en het zuiden worden continue regenval en geïsoleerde zware regen voorspeld. Bewoners in risicovolle gebieden moeten op hun hoede zijn voor gevaarlijke omstandigheden. Golven in de Andamanse Zee en de Golf van Thailand stijgen tijden onweersbuien waarschijnlijk tot meer dan twee meter hoog.

De weersvoorspelling voor de komende 24 uur:

Noord: overwegend bewolkt met onweersbuien in 60 procent van de gebieden; minimum temperatuur 24-25 graden Celsius, maximum 33-35 ° C.

Noordoost: overwegend bewolkt met onweersbuien in 60 procent van de gebieden; minimum temperatuur 23-25 ​​° C, maximum 33-34 ° C.Centraal: bewolkt met onweersbuien in 60 procent van de gebieden en geïsoleerde zware regen; minimum temperatuur 23-25 ​​° C, maximum 32-34 ° C.

Oost: bewolkt met onweersbuien in 60 procent van de gebieden en afgelegen zware regen; minimum temperatuur 23-25 ​​° C, maximum 31-34 ° C; golven van 1-2 meter hoog en meer dan twee meter tijdens onweersbuien.

Zuid (oostkust): overwegend bewolkt met onweersbuien in 60 procent van de gebieden; minimum temperatuur 23-25 ​​° C, maximum 31-34 ° C; golven een meter hoog en 1-2 meter tijdens onweersbuien.

Zuiden (westkust): overwegend bewolkt met onweersbuien in 60 procent van de gebieden; minimum temperatuur 22-25 ° C, maximum 30-33 ° C; golven van 1-2 meter hoog en meer dan twee meter tijdens onweersbuien.

Bangkok en omliggende gebieden: overwegend bewolkt met onweersbuien in 60 procent van de gebieden en afgelegen zware regen; minimum temperatuur 24-25 ° C, maximum 32-34 ° C.


» Laat een reactie achter


Rating: 4.33/5. From 3 votes.
Please wait...

1 reactie op “Thailand weerbericht: Aanhoudende regenval en zware buien voorspeld”

  1. Vakman zegt op

    Heerlijk weer om met een speedboat op zee te zitten dus. Ik zou graag ruilen met de regenbuien hier die een stuk koeler zijn.

    Vorig jaar juli nog net een paar dagen regenseizoen meegekregen op Koh Samui. ‘s Morgens vertrokken naar Ang Thong Marine Park en toen was er beduidend meer deining dan een paar dagen eerder toen ik de tocht maakte vanaf Koh Phangang met een ander deel van onze groep. Er waren gelijk al een paar mensen zeeziek. Maar dat was slechts een opwarmertje voor de terugvaart.

    Na de lunch heb ik de rest van de groep niet afgewacht en ben ik in één keer, zonder tussenstops bij de verschillende uitkijkpunten, de trap opgeklommen naar het hoogste punt van het eiland. Zware beproeving, maar hoe dan ook wilde ik boven komen. Mijn knieën geven altijd problemen als ik meer dan 10 km fiets of bij het afdalen van lange trappen of steile hellingen. Een paar dagen eerder had ik wel het rondje langs het zwijntje gedaan met de kajak, maar ik durfde het risico op overbelasting van mijn knieën toen niet aan gezien de uiterst pijnlijke ervaringen uit het verleden (en vaak op vakantie…).

    Maar goed, eenmaal boven was er al een flinke onweersbui in aantocht. Dus gauw naar beneden, de boot in en naar het laatste eiland met die lagoon. Daar begon het te regenen en niet te zuinig ook. Ik heb de steile trap gelaten voor wat het was en beneden onder het afdak gewacht. De crew was al bezig om met emmers de boot enigszins leeg te hozen en hem te verhalen, want er kwam nog een boot aan en de harde wind belemmerde het aanmeren.

    Toen iedereen weer beneden was, mochten we de boot weer in. En toen begon het avontuur. Het korte stukje tussen de eilanden was nog goed te doen, maar toen de wind eenmaal vrij spel had en de zee opzweepte, werd het pas echt leuk. Het zeil boven ons hoofd hield ons dan wel enigszins droog, maar langs de randen stroomde het water naar binnen. Iedereen had een zwemvest aan, maar op de banken blijven zitten was iets anders. De 750 paarden achterop hadden het behoorlijk zwaar. De boot kwam regelmatig helemaal uit het water wat te merken was aan het hogere toerental van de motoren en vervolgens de klap van de romp op het water. De golven van opzij waren echter onvoorspelbaar. Die smeten de boot zo krachtig opzij en zogen er tegelijkertijd zo hard aan dat mensen van de banken vielen en de boot momenten stil lag in het water. Daar had 1000 pk ook niet veel aan geholpen.

    Naarmate de terugvaart vorderde werden de passagiers ook steeds stiller. Verschillende mensen waren behoorlijk misselijk. Ik daarentegen heb nog geen achtbaan meegemaakt die in de buurt komt van dit tochtje. Het liefst was ik gelijk omgekeerd voor de volgende vaart.

    Het snorkelen was geen succes. Ik ben tijdens de reis in wisselende groepssamenstellingen 3 keer mee geweest met 3 verschillende boten, maar gelijk de eerste poging was ook de laatste. Ik had 6 jaar niet gezwommen, nog nooit in open water en ik heb hoogte- cq dieptevrees. Toen ik dan ook van de boot afstapte met mijn snorkelset op en wel heel veel water om me heen zag, voelde dat ongemakkelijk. Toen ik dan ook nog eens de bodem onder me zag en dat zal hooguit 3 meter diep zijn geweest, begon ik te hyperventileren. Iemand anders ging een zwemvest voor me halen, ondanks dat ik niet wilde, maar voor mij stond vast dat ik me lekkerder voelde op een boot dan ernaast.

    Misschien dat ik nog wel eens een nieuwe poging onderneem, maar dan begin vanaf het strand.

    Mijn voorbereiding op de reis was toch al niet de gebruikelijke. Ik was net ontslagen na een ellendige periode en een arbeidsongeval. En ik voelde me opgesloten (nu met Covid-maatregelen nog erger). Ik wilde weg en dacht aan een weekje Portugal of Griekenland. Gevlogen had ik nog nooit – ja, toen ik klein was een rondvlucht boven Limburg met zo’n bromvlieg – en ook nog nooit een vakantie voor mezelf geboekt. Dus toen eens voor de aardigheid gaan kijken naar een singlereis. Gelijk verkocht bij de eerste foto van Thailand.
    Tja….eerste keer alleen op pad, eerste keer buiten Europa, eerste keer vliegen en gelijk met een Airbus A380-800 van Emirates (omdat Eva Air staakte)….met als voorbereiding het volgen van Air Crash Investigation, hahaha!!!!!

    Ik heb de hele reis de vluchtgegevens voor mijn neus gehad. Vooral de buitentemperatuur van -53 graden was al een geruststelling mocht er in de lucht iets gebeuren. Daar zou ik dan niet veel van merken. Het vliegen is me 100% meegevallen; alleen de landingsprocedure boven Dubai vond ik wat spannend. Zo’n groot toestel, zo’n scherpe bocht, zo langzaaaaam…..maar ja, dat is vertekend beeld. Sindsdien kan ik avonden op mijn balkon naar het luchtverkeer in de omgeving zitten kijken. Vliegt een toestel over, dan volg ik het via een app, maar visueel kan ik ze bij helder weer zien aanvliegen op Eindhoven Airport, F16’s op Vliegbasis Kleine Brogel en van ver zien aanvliegen op Düsseldorf Airport (70 km van hier).

    Goed, daar ging het niet over. Maar ik zou graag zo’n gratis warme douche ondergaan in Thailand ipv de regenbuien hier bij 12-14 graden.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website