Vraagsteller: Rene

Ik heb gisteren bericht gekregen van een visumbureau, Visumservice.nl dat ik tot einde van de maand geen visum meer kan aanvragen bij dit bureau. Hebben hier meer mensen al mee te maken? Zo ja, waar kan ik nu het beste mijn visumaanvraag indienen voor een Non immigrant O.

Ook zeiden ze dat de ambassade volgeboekt is. Wie heeft hier momenteel een oplossing voor of een andere manier? Ook zeiden ze dat er einde van de maand november weer aanpassingen waarschijnlijk worden gedaan.


Reactie RonnyLatYa

Dan zullen de visakantoren ook een stop gekregen hebben en zal iedereen moeten wachten tot je eind november een e-visum kan aanvragen.

En anders op Visa Exemption vertrekken en eventueel in Thailand laten omzetten naar een Non-immigrant. Maar je zegt niet wanneer je zou vertrekken of voor hoelang dus kan ik ook niet adviseren of dat de moeite loont of niet want daar hangen ook financiële eisen aan vast.

 – Heb je zelf een visumvraag voor Ronny? Gebruik het contactformulier! –


» Laat een reactie achter


Rating: 5.00/5. From 1 vote.
Please wait...

7 reacties op “Thailand Visa vraag Nr 291/21: Tot einde van de maand geen visumaanvragen meer mogelijk”

  1. bert zegt op

    Je hebt dan wel een retourticket nodig binnen 30 dagen. Die kun je later ook omzetten, maar daar kan een prijskaartje aan vast zitten. Kan stevig zijn.

  2. ruud zegt op

    ik bijf 51 dagen in thailand , heb bij de thailandpas 29 dagen ingevuld. nu wachten of mijn thailandpas goedgekeurd word, en dan wachten dat ik eind november mijn toeristenvisum kan aanvragen, als dat lukt neem ik deze op papier mee. als ik dan bv vragen krijg van klm laat ik mijn visum zien. ik vlieg van 23 dec tot 12 febr, dacht eerst om mijn terug datum te verzetten naar 30 dagen , maar dan moet ik even € 1200 bijbetalen , dus dat is geen optie.

  3. David zegt op

    Pas een flexibel KLM retour Bangkok gekocht. Net 400 euro, kan ik niet duur noemen. Voor de Belgen onder ons: Kreeg van de week van mijn mutaliteit een Covi certificaat min. 100K dollar toegestuurd met geldigheid 3 maanden. Dit geheel kosteloos. In het Engels. En binnen 10 minuten. Zo kan het dus ook

    • Manu zegt op

      Hey David,
      bij welke mutualiteit, die een covid dekking geeft, ben jij aangesloten?
      Ik veronderstel dat jij nog altijd gedomicilieerd bent in jou thuisland?
      Graag zo spoedig mogelijk een antwoord want ik ben ervan overtuigd dat vele Belgen hiermee zullen geholpen zijn.
      Dank je wel voor je spoedige reactie.

      • Ronny zegt op

        Manu, in mijn geval is het De Voorzorg, zij geven volledige dekking Covid 100k dollar, alsook andere opnames of ziektes waarvoor men naar een arts moet. En bij mij begint de 3 maanden te tellen vanaf ik het nodig heb. Dit gaat via De Voorzorg en de RIZIV geeft ook de bewijzen mee. Gaat vrij vlug, en gratis. De andere mutualiteiten ben ik niet van op de hoogte.

    • TheoB zegt op

      Beste David,

      Net €400 zegt niet zoveel. Kun je ook nog de bijzonderheden over jouw KLM ticket geven? Welke reisdata? Vanaf Brussel (Thalys) of Schiphol? Light, Standard of Flex? Reistijd?
      Het ticket is gratis te wijzigen, maar wat is het tariefverschil van de oude met de nieuwe reisdata?

  4. Cornelis zegt op

    Realiseer je wèl dat sinds 1 november Covid-dekking niet meer voldoende is, maar dat alle medisch noodzakelijke behandelingen gedekt moeten zijn.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website