Vraagsteller: Henk

Jij meldde in een bericht dat thaievisa.go.th een site is die niet zo verkeerd is. Ik ben 74 jaar al een week bezig en raak er totaal gestrest van.

Het is me gelukt een THAI E-VISUMACCOUNT te maken. Wanneer ik nu wil aanmelden/inloggen moet ik een CAPTCHA CODE intikken. Dan krijg ik een bericht controleer uw inbox voor verificatiemail wat je moet controleren wanneer je de mail niet ontvangt. Ik ben erachter gekomen dat ik dan gelijk op Opnieuw versturen moet klikken. Dan ontvang ik een mail Confirm your registration door op de link below te klikken.

Wanneer ik dat gedaan heb, ontvang ik in de ACCOUNT het bericht; De e-mailverificatielink is niet geldig, dan denken ze dat ik die link met de hand heb ingetikt(+/- 100 aanslagen) en daar wat fout gedaan heb, ik heb hem gewoon aangevinkt. Na tig keer proberen heb ik dat zelfs gedaan. Door al dat gedoe vrees ik dat ik ondertussen te laat ben, vertrek 4 dec voor 85 dagen. Nu ben ik dus verplicht daar 30 dagen te verlengen en ook nog een borderrun te maken.

P.S. ik heb alle stappen tig keer gedaan.


Reactie RonnyLatYa

1. Bij mij werkt die site prima en ik zie er niks verkeerd aan momenteel.

2. Ook het aanmaken van een account is geen probleem. Op de link klikken die je in de mail krijgt en dan moet je terug inloggen met je e-mail en password en klaar.

3. Je krijgt inderdaad steeds CAPTCHA CODES die je moet intikken. Als ze niet heel duidelijk zijn klik dan op het rondje ernaast en krijg je een nieuw. Let wel op voor O en 0 en kleine letters en hoofdletters

4. Ik heb net ook nog eens ingelogd en dat werkt prima.

5. Bekijk de instructiefilm eens en misschien zie je daar iets dat je verkeerd doet: https://thaievisa.go.th/static/English-Manual.pdf

6. Meer kan ik er ook niet van maken voor je. Misschien zijn er lezers die je nog tips kunnen geven.

****

Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Visa vraag”. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

10 reacties op “Thailand Visa vraag Nr 232/23: Aanmaken van een account en inloggen op online Thaivisa”

  1. Peerke zegt op

    Ik heb nu voor de 2 e keer een visum online aangevraagd maar moet eerlijk bekennen dat het niet erg eenvoudig is om bij je document te komen. een beetje oud-bollige constructie is het wel – Jammer. Had verwacht dat dat het ook in het Nederlands te verkrijgen was van dingen die ze willen weten.

    Nu ik eindelijk mijn visum heb bemerkte ik dat mijn visum maar geldig is tot middernacht – Ik vertrek de volgende dag om 01.05 uur vanuit BKK terug naar Nederland. Op zich geen probleem want als je door de douane ben, ben je al in een soort ” Niemands land ” en ben je voor de Thaise wet al in een ander land – het kan wel voor verwarring zorgen maar je hoeft je geen zorgen te maken. M

    Mocht je on verhoopt voor die tijd in een Thais ziekenhuis komen te liggen en de behandeling duurd lang ( en je visum is verlopen) dan kan een medische verklaring van het ziekenhuis een vrijgeleiden zijn om geen boete te krijgen

  2. Wut zegt op

    Henk, misschien eens proberen of het met een andere browser wel lukt. Verwijder ook eens in geschiedenis je bezochte websites en cookies. Of open de incognito pagina en probeer vandaar uit de aanvraag te doen. Uiteraard eerst het advies van RonnyLatYa opvolgen om de instructiefilm te bekijken. Succes! Overigens, Captcha is een verschrikking,de ene keer geen enkel probleem maar een volgende keer ben je ik weet niet hoe lang bezig om de juiste plaatjes aan te klikken.

  3. Kees 2 zegt op

    Beste Henk en Ronny,

    Probleem zou ‘m kunnen zitten in het tijdsverschil. Henk zit in NL, de website thaievisa.go.th in Thailand.
    De tijd op Henk z’n laptop verschilt dus 6 uren. Heel misschien dat er daarom een melding komt dat de verificatielink niet geldig is omdat de geldigheidtijdsduur buiten een bepaald tijdsinterval valt.

    Ik had dit namelijk met de NLse website van belastingdienst toen ik – vanuit Thailand – wilde inloggen mbv DiGID.
    Je krijgt dan een code die een bepaalde tijd geldig is. Steeds kreeg ik de melding dat ik 15 minuten geen activiteit vertoont had en de code verlopen was, ondanks dat ik die binnen1 minuut invulde. Na meerdere keren tevergeefs proberen en nadenken ‘ging er een lampje branden’: na gelijkstelling van mijn tijd op mijn laptop aan de NLse tijd, ging het wel goed.

    • PeterV zegt op

      Wonen in een andere tijdzone is niet de oorzaak, dan zou het alleen in de zone waarin Thailand zit goed werken.
      Vermoedelijk heb je -in Thailand- op je eigen laptop de tijdzone op NL laten staan en de tijd gewijzigd.
      Als je de tijdzone wijzigt neem je direct de tijd mee.

      Handig is om de tijd te synchroniseren via het NTP (Network Time Protocol).
      Hier vind je uitleg hoe je dat kan doen: https://www.time.nl/
      time.windows.com is prima, je kan ook pool.ntp.org gebruiken (of ntp.time.nl).

      • Kees 2 zegt op

        Goedemorgen/-middag Peter,

        Ik was in Thailand met Thaise tijd op mijn laptop. Inloggen op belastingdienst.nl lukte niet mbv DiGiD, zoals hierboven beschreven.Nadat ik de tijd veranderde naar NLse tijd lukte het wel.

        Nog een voorbeeld: ik regelde – zijnde in Thailand – een aangetekende brief, verzonden door een familielid (dus vanuit NLse adres) naar een advocatenkantoor. Ik kreeg een track & trace code, vulde die in – zijnde in Thailand – en zag tot mijn verbazing en ongenoegen dat de bezorgtijd tussen 18 en 19u zou zijn (dan is dat kantoor natuurlijk gesloten). Ik nam contact op met PostNL, die checkten het en meldden dat er een bezorgtijd tussen 13 en 14u op hun scherm stond.
        Ik veranderde toen de tijd op mijn laptop in NLse tijd, waarna inderdaad een bezorgtijd tussen 13 en 14u verscheen. (Het lijkt erop dat ze deze fout in hun software nu gecorrigeerd hebben.)

        Conclusie: het valt niet uit te sluiten dat sommige websites niet met de juiste tijd werken. Dus toch mogelijk dat Henk zijn probleem hierdoor otnstaan is. Aan de andere kant: dan zouden veel meer mensen dit meegemaakt moeten hebben…

        • PeterV zegt op

          Hallo Kees,

          Het is heel erg waarschijnlijk de tijdzone.
          Je hebt gelijk dat het niet uit te sluiten valt, zelfs bij logistieke klanten zie ik het sporadisch fout gaan in nieuwe projecten. Vaak wordt dat snel ontdekt en gecorrigeerd. Feit dat dat bij de evisa site niet het geval is duidt op een andere oorzaak.

          Het is op dit moment (in NL) ongeveer 21:00.
          Momenteel geldt hier CET. ofwel UTC + 1:00. UTC is momenteel dus 20:00 (21:00 – 1:00).
          In Thailand zet je de klok 6 uur vooruit, naar 3:00 in de ochtend.
          Wijzig je de klok, maar niet de tijdzone, dan zie je op je PC gewoon 3:00 zoals je zou verwachten.
          Maar, in UTC is het dan 2:00 (3:00 – 1:00), de tijd op je PC wijkt feitelijk dus 6 uur af!
          In TH zou je de ‘Indochina Time’ zone moeten gebruiken, die is UTC + 7.
          20:00 UTC + 7:00 => 3:00.
          De oplossing is dus niet de tijd aanpassen, maar *alleen* de tijdzone.

  4. Ron zegt op

    Mogelijke oplossingsrichtingen:
    VPN uitzetten
    Cookies accepteren
    Niet lang wachten met uitvoeren acties als Captcha en link
    Bevestiging
    Succes

  5. Jacoba zegt op

    Ik heb voor de 3de x het Evisa aangevraagd en het enige waar ik nu nog mee kamp , is het invullen van de captcha , ik doe het de eerste keren altijd fout. Als je aanvraagt via Chrome of Firefox en de pc NIET op Nederlands vertalen zet , het gevraagde met de hand invuld zoals in je pas, dus niet je naam enzf. aanklikt , de foto’s niet groter dan 3 mb, en na het lezen van common mistakes moet het lukken . ( de fouten die ik hier beschrijf waren mijn fouten toen ik de eerste keer onze visa aanvroeg )
    Succes Jacqueline

    • Alphonse zegt op

      Bij tweede e-visa-aanvraag had ik wel opnieuw problemen. Maar soit, is opgelost.
      Waar ze best een efficiëntere aanpak toepassen, is inzake aanvullende documenten.
      Vorig jaar moest ik voor een METV half jaar aanvullend drie maanden vast verblijf nasturen. Via Thailandblog weet ik sinds vorig jaar dat je ook een vliegtuigticket naar een ander land kunt nasturen.
      Er is op het eerste aanvraagformulier nergens plaatsgemaakt om het al direct toe te voegen.
      Zo verlies je veel tijd.

  6. Huib zegt op

    Google updaten , bovenin op de Google pagina op de 3 puntjes klikken , en dan op de keuze balk op help drukken, de update wordt dan gecontroleerd en uitgevoerd


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website