Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Sponsor
Sponsor
Laatste reacties
- Ger-Korat: Dat niet alleen, als de laatste zich net heeft omgedraaid komt de volgende er al weer aan. En dan vaak ook niet even oogcontact ma
- Erik Kuijpers: Rob Alberts, dan heb je nu hopelijk door hoe goed men hier leest. Je meldt slechts één poging om een rekening te openen. Vind je
- Rob Alberts: De diverse insinuaties hier zijn verbijsterend. Alsof ik maar bij 1 bank in de provincie Kalasin ben geweest? Alsof ik als gepen
- Peter (redactie): Is bekend, wordt aan gewerkt. Het andere e-mailadres werkt wel. En het contactformulier werkt wel.
- Erik Kuijpers: UPS en dat soort bedrijven doen altijd aangifte bij de douane en dan volgt een aanslag invoerrecht en omzetbelasting. Voor de gewo
- Erik Kuijpers: Topicstarter geeft wel snel op! Ga naar een andere bank zoals ik vanmorgen al schreef (maar die reactie is verdwenen door de stori
- Erik Kuijpers: Dat niet alleen, redactie. Ook het e-mailverkeer en de reacties op de site zelf werden (of zijn nog) geblokkeerd. Een foutmelding
- Hendrik: Natuurlijk zijn er buitenlanders die de boel belazeren, maar ik zie niet in dat als iemand uit het buitenland een account wil open
- Rob V.: Ik denk iemand van het type “ik betaal, dus ik betaal”. Die verspreiden niet echt vreugde en geluk als je het mij vraa
- Rob V.: Ik zal maar niet zeggen wat ik zou willen zeggen. Hoe dan ook, in een verwant onderwerp: Pannika, de voormalig woordvoerder van de
- François Nang Lae: Je had jezelf veel moeite en ergernis bespaard door bij een andere bank te informeren Als je hier op Thailandblog even had gezoc
- Lenaerts: Heb daar nooit problem gehad.en zeer behulpzaam.ik vermoed dat er dan toch iets anders scheelt.
- Hans Pronk: Een vergissing? Welnee, je hebt er een amusant verhaal aan overgehouden.
- Jos M: Ben al sinds 2008 klant bij Kasikorn. Voordat Wise (Transferwise) bestond altijd rechtstreekse overboekingen gedaan. Ook naar
- Erik Kuijpers: Tirak, je gaat emigreren, lees ik dat goed? Doe eens onderzoek naar de belastingvrijstelling voor verhuisboedel al weet ik niet of
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Diclaimer
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2023. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Visumvraag » Thailand Visa vraag Nr 048/22: 90 dagen on-line melding geweigerd
Thailand Visa vraag Nr 048/22: 90 dagen on-line melding geweigerd
Vraagsteller: Peter
Even over de 90 dagen melding, kunnen jullie mij vertellen hoe het zit? Vorige keer online melding gedaan, ook voor m’n vrouw. Die van mij aproved, van mijn vrouw rejected. De laatste keer hetzelfde laken een pak.
Mijn vrouw heeft nog gevraagd hoe dat kan. Antwoord:”i don’t know” en verder niks, terwijl er duidelijk op de site staat dat je contact moet opnemen met immigration in Cheang Wattana – Bangkok.
Zelf op het ogenblik Muang Thong Thani i.v.m. covid, maar toch, ben ik benieuwd naar de reacties.
Reactie RonnyLatYa
En waarom denk je nu dat wij wel weten waarom dat van jou aanvaard werd en dat van je vrouw geweigerd werd?
Ga haar 90 dagen ter plaatse melden en probeer het de volgende keer nog eens nog eens online.
Maar als je graag reacties wil….
– Heb je zelf een visumvraag voor Ronny? Gebruik het contactformulier! –
Misschien wil het plaatselijke kantoor dat voor u uitzoeken, als u dat vriendelijk vraagt.
Ik neem aan, dat er ergens iets niet, of niet goed in de computer staat.
Mogelijk – alleen maar een idee – kun je niet twee verschillende personen melden op 1 telefoonnummer?
Dat het systeem ervan uitgaat, dat iedereen een eigen telefoon gebruikt voor de 90 dagen melding?
Als u beiden dezelfde telefoon gebruikt voor de 90 dagen melding natuurlijk.
Een telefoon is niet noodzakelijk. Kan ook via je laptop
Ik ga altijd langs voor mijn 90 dagen melding, dan houd je nog wat contact met het immigratie kantoor, wat nuttig zou kunnen zijn als er een of ander probleem is, paspoort verloren bijvoorbeeld.
Ik ben dus niet op de hoogte van de andere mogelijkheden.
Maar stel dat je de applicatie op je smartphone kunt draaien, zou die dan niet ergens in de computer van de immigratie bekend kunnen zijn?
Je kan de melding online maken via deze link
https://www.immigration.go.th/en/#serviceonline
Werkt prima bij mij.
Krijg je 14 dagen voordien zelfs melding via mail wanneer het tijd is voor je volgende adresmelding. Staat ook zo in de instructies.
“4. Fifteen days in advance we will notify you of the next due date for notification of residence through the registered email address.”
Er bestaat ook een App Immigration e Service for foreigners.
Kan je downloaden via de PlayStore.
Staat ook al langer op mijn Smartphone en ben er op geregistreerd, maar ik heb de melding nog nooit via de App gemaakt dus kan er weinig over kwijt hoe die het doet of deed.
Wel is het vreemd dat de App niet meer op de website van immigratie voorkomt. Werkt ze nog?
Ik kan nog inloggen maar verder weet ik niet. Misschien kan iemand die het via deze weg nog doet er meer over kwijt.
Maar wat je ook gebruikt en wanneer het wordt geweigerd en je krijgt als antwoord bij immigratie ”i don’t know” en verder niks……… dan weet ik het ook niet.
Je kan nu dingen blijven opnoemen zoals check de gegevens, komen ze overeen met het paspoort, misschien elk apart eerst registreren op eigen naam voor zover dat niet als was, etc…. Maar wat de werkelijke oorzaak is …..
Ter info…. Je schrijft “wat nuttig zou kunnen zijn als er een of ander probleem is, paspoort verloren bijvoorbeeld….” Viel me op dat je dat als voorbeeld neemt want wat is in dat geval dan de meerwaarde dat je elke 90 dagen zelf langs gaat? Iemand die in dat geval is zal sowieso moeten langs gaan.
Ook als je van paspoort verandert moet je het trouwens de eerstvolgende 90 dagen melding in het kantoor zelf doen.
Prijs je gelukkig met dit antwoord.
Een Thai zal niet makkelijk openlijk toegeven het niet te weten.
Ze hadden je ook met een smoes wandelen kunnen sturen, met meer onduidelijkheid en verwarring als gevolg. TiT
Meestal doe ik het ook online, maar deze keer hebben ze het niet geaccepteerd.
Dus morgen moet ik naar de Immigratiedienst.
Eerder gaf men als reden computer netwerkstoring.
Voldoende gerelateerd aan dit onderwer zou ik de volgende ervaring willen delen. Vorig jaar heb ik voor het eerst gebruikgemaakt van de online 90-dagen melding. De mogelijkheid om te checken gaf steeds: “application pending”, dus voor de zekerheid ben ik toch maar naar het immigratìekantoor gegaan. Er was wat mis. Bij 90- dagen melding aan het kantoor, althans in Chiang Mai, heb je respijt to een week na de vervaldatum van de 90-dagen melding. Niet echter bij de online melding, dat moet echt voor de laatste dag. Ik had de online melding een dag of vijf na datum gedaan en daar wist het systeem geen raad mee. Toen ik ongerust werd dat er iets mis was, was er meer dan een week verstreken. Normaal zou dit tot een boete per dag leiden bij melding op het kantoor. De immigratie beambte was echter zeer coulant en accepteerde mijn online poging als “op tijd” en ik kreeg mijn 90- dagen melding zonder boette. Met dank aan de ambtenaar voor wat hij me leerde, een wai en een genereuse glimlach heb ik afscheid genomen. Dus: Doe online melding op tijd.
– 15 dagen voor tot 7 dagen na eindatum is toegelaten indien de melding in het kantoor wordt gemaakt.
– Via online staat er “Procedure for Notification of residence for more than 90 days via the Internet can be report 15 days in advance.” Staat niets over de mogelijkheid van na de einddatum.
De vorige versies was zelf enkel tussen de 15 en 7 dagen voor einddatum. De latere versie lieten toe 15 dagen voor tot einddatum.
– Ook met de post dien je het 15 dagen voor eindatum te versturen. Nadien moet het in het kantoor.
– “4. Fifteen days in advance we will notify you of the next due date for notification of residence through the registered email address.”
Met deze melding er bovenop is het natuurlijk de vraag dat wanneer je het 15 dagen voordien kan doen en je krijgt bij online melding ook 15 dagen voordien al een mail van immigratie dat het tijd is om je volgend melding te maken, waarom je dan nog zou wachten tot 5 dagen na eindatum. 😉