Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Eline, je vraagt nu heel veel aparte dingen en ik zal mijn best doen iets te verduidelijken. Over de reductie uit artikel 23 li
- Erik Kuijpers: Thoman, welke site bedoel je? Ik kan dat bedrag nergens vinden behoudens de eerste schijf uit het schijventarief. Ook het begrip &
- Eline: Beste Erik, met dank voor alle moeite, maar af en toe snap ik er helemaal niets meer van. Er wordt zoveel geschreven over belastin
- Rick: Hoe het lezen van een verhaaltje over een wandeling in de zon kan veranderen in een avontuurlijke rollercoaster met alle emoties t
- Erik Kuijpers: Albert en Bob, in dit blog is een paar keer opgemerkt dat Thailand geen duidelijk antwoord geeft op wat ‘spaargeld’ nu
- Erik Kuijpers: Lieven, je beleeft de Isaan zoals ik dat heb gedaan. En ga door met het vertellen daarover!
- Erik Kuijpers: Rob V., geen enkel rechtssysteem is perfect. Wij kennen helaas dit soort dingen ook uit ons NL systeem waar giga fouten werden en
- Rick: irritatie=irritante
- RonnyLatYa: Belgisch paspoort aanvragen, net zoals de ouders van die andere kinderen zullen gedaan hebben voor zover ze dat nog niet hadden.
- Rick: schat=scar losweken=litteken
- william-Korat: Dag Bert, Succes met ook jou vraag of er ook in KK een contact groep[je] gemaakt kan worden. Je link naar WhatsApp hadden wij
- Ger-Korat: Het is toch niet zo moelijk om in je (electronische) agenda een dag te vermelden dat je jaarlijks je belastingaangifte moet doen
- Jomtien Tammy: Belgische ID kaart = Belgische paspoort nodig!
- Albert: Spaargeld is geen inkomen en Thailand heft over spaargeld geen belasting. Rente is een vorm van inkomen en daar moet je dus belas
- Jan van de Merwe: De epistels op Thailandblog zijn grotendeels autobiografisch, inclusief beschrijvingen en namen van leden van de schoonfamilie. Ik
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Oproepen » Oproep: Documentairemaker zoekt slachtoffers/getuigen van gevaarlijk verkeer in Bangkok
Oproep: Documentairemaker zoekt slachtoffers/getuigen van gevaarlijk verkeer in Bangkok
Beste Thailand liefhebbers, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Mick Ras en ik werk momenteel aan een documentaire over het gevaarlijke verkeer van Bangkok. Voor deze documentaire zou ik graag in contact komen met mensen die een ernstig verkeersongeluk hebben meegemaakt in Bangkok.
Ken jij iemand die een verkeersongeluk heeft gehad of heb jij dit zelf meegemaakt? Stuur een e-mail naar [email protected] of plaats een reactie met je e-mailadres onder dit bericht en ik stuur jou een mailtje.
Over deze blogger
- Ingezonden Bericht
Lees hier de laatste artikelen
Oudere postings van deze blogger
- Visumvraag9 oktober 2024Thailand Visa vraag Nr 181/24: Vertrek en verblijf op Visa exemption
- Visumvraag9 oktober 2024Thailand Visa vraag Nr 180/24: Verblijfsperiode bekomen met een Non-immigrant O verlengen
- Lezersvraag9 oktober 2024Contact gezocht met Nederlanders en of Belgen in KhonKaen
- Lezersvraag9 oktober 2024Wij zoeken een grote truck voor een verhuizing naar Hua Hin
Het verkeer in Bangkok is volgens mij niet zo gevaarlijk, maar vooral druk. Je kan als je in de file staat niet snel een ongeluk veroorzaken. Het zijn voortal de provinciale wegen met de U-turns die levensgevaarlijk zijn. Een ander probleem is te hard rijden, alcohol misbruik in het verkeer en motorrijders zonder helm. De meeste verkeersslachtoffers zijn motorbike bestuurders.
En vergeet vooral niet het rijden zonder behoorlijke opleiding. Het behalen van het Thaise rijbewijs stelt niets voor. Als de chauffeurs al een rijbewijs hebben. Er rijden er heel veel zonder.
In BKK is de verkeersveiligheid nog niet zo slecht.
Natuurlijk gebeuren daar vele ongelukken, maar meestal alleen blikschade. Logisch door de vele files.
Voordat je op snelheid bent, rem je al weer af.
Buiten Bangkok, snelwegen en secundaire wegen kan het gevaarlijk zijn, vooral ook door de hoge snelheid van sommige piloten.
Op de rechte stukken asfalt links en rechts inhalen en zodra er een bocht komt ontstaat er al paniek.
Velen gebruiken het rechterknipperlicht om linksaf te slaan of voegen in en uit zonder richting aan te geven.
Of men kan niet inschatten als achterop komend verkeer hen nadert, om bv een vrachtwagen rechts in te halen. Men trapt op de rem terwijl men tijd genoeg heeft om diezelfde vrachtwagen ook in te halen.
Ik ben er aan gewend geraakt.
Aanpassen en inpassen en de spiegels in de gaten houden.
En toch zijn er piloten die vanuit het niets mij rechts over de vluchtstrook inhalen.
Het hart klopt mij in de keel.
Ik ben het volledig eens met Kees. Het schort aan een gelegen rijopleiding. Niemand heeft eeneen gelegen opleiding en doet maar wat. Ik rij regelmatig in Bangkok zonder problemen, maar je moet ogen in je achterhoofd hebben.
Motorrijders doen maar wat, en auto’s tegen het verkeer in. Maar dat is door heel Thailand hetzelfde.
Gewoon goed uitkijken wat de medeweggebruikers doen.
Hoi Henk,
Ik zou graag wat meer te weten willen komen over jouw ervaringen met het verkeer in Bangkok. Als je hiervoor open staat, zou je mij dan kunnen mailen op [email protected]?
Groet,
Mick
Ik ben het eens met de reacties hierboven. In Bangkok is het niet zo gevaarlijk in vergelijking met de rest van het land. Inderdaad de u-turns, vooral als vrachtwagens er met een ruime bocht doorheen gaan. De vluchtstroken zijn scooterstroken. Harder dan 50, geen helm, glaasje op… Iedere Thai kende wel iemand die zo aan zijn of haar einde is gekomen. Ik ook, nadat een vriendin van mij vorig jaar verongelukt is.
Zelf gelukkig nooit een ongeluk gezien of meegemaakt. Wel een keer, dat was wel in Bangkok, op een drukke doorgaande weg een scooter zien liggen. Een paar meter verder lag een man. Een paar agenten regelden het verkeer, maar verder deden ze niets. Ik hoop dat de man nog leefde.
Sinds de Covid crisis en het daamee samenhangende feit dat de boot op de rivier niet meer voer, ging ik elke dag met de auto naar kantoor. Van Talingchan naar Bang Rak, over de grote weg. Elke werkdag, om ongeveer 08.00 uur. Wat ik allemaal heb gezien valt met geen pen te beschrijven: om de andere dag wel een ongeluk, ambulances, dagelijks mensen die te hard rijden, over de vluchtstrook inhalen, bommers die als vliegen langs je razen; in 10 jaar tijd twee studenten die omkwamen in het verkeer in Bangkok.
Nu in Udonthani, dagelijks op de weg. Ja, vreemde u-turns en af en toe een chauffeur die dent dat hij Max Verstappen is. Maar gemiddeld genomen rijdt men hier langzamer, en is er minder verkeer en meer tolerantie.
Dus in Bangkok minder gevaarlijk? Absoluut niet.
Hoi Stan,
Wat erg om te lezen dat je een vriendin bent verloren door het verkeer in Thailand. Gecondoleerd met dit verlies. Ik zou graag wat vragen willen stellen over jouw ervaring met het verkeer in Bangkok. Als je hiervoor open staat, zou je mij dan kunnen mailen op [email protected]?
Groet,
Mick
Ik moet iets bekennen … al jaar en dag ga ik jaarlijks met de wagen naar Koh Chang … heen en weer van BKK.
Dit jaar, om bepaalde redenen, zelfs van Koh Chang naar Koh Samui met de wagen …. en nog nooit ik zeg wel nog nooit een ongeluk gezien laat staan meegemaakt … wel veel horen vertellen.
Op Koh Chang verongelukken, meestal toeristen op motorbikes, gemiddeld 50 mensen per jaar, dit zijn er twee per week als men rekening houdt met het toeristen seizoen … dit weet ik uit verschillende betrouwbare bronnen, maar zelf nooit iets van gezien (wordt ook niet uitgesmeerd).
Dit achtervolgt mij een beetje want men leest en hoort dat Thailand een van de … ter wereld is …
Ik vind dit vreemd want ik vind niet dat ze als cowboys rijden .. het vrachtenvervoer is een ander gegeven, ja soms moet ik mijn adem inhouden … ook en zeker als ik een mama met haar drie kinderen op de motorbike zie …
Misschien ben ik een uitzondering.
U-turns gevaarlijk in Thailand ?
Ik moet er niet aandenken dat er kruispunten zijn op dit soort wegen (zonder verkeerslichten) in Thailand
Kris V, en kruisingen mét stoplichten vind jij wel veilig? Ja, als jij vrachtwagenbestuurder bent, dan wel: een dot gas bij geel, effe op die grote toeter drukken en ‘might is right…’ Geef me dan maar een U-turn; dan neemt men in ieder geval gas terug.
Ik heb sinds kort toch vernomen dat er wel degelijk rijscholen zijn in Thailand.
De dochter van mijn vriendin heeft haar rijbewijs gehaald. Ze toonde dat papiertje trots via een fotootje terwijl ze naast de les-auto stond.
Blijkbaar rijden de Thaise rijscholen niet zo opzichtig rond met een Bordje bovenop de auto, maar met opgedrukte tekst aan de zijkant van de auto.
Thaise rijscholen rijden vrijwel alleen op een eigen afgesloten terrein en niet op de openbare weg.
Kennelijk is mijn vrouw dan uitzondering op de regel geweest. Zij volgde 20 lessen van een uur bij een rijinstructeur in Pattaya. Met haar eigen auto en zonder dubbele bediening etc. Zij reed overal in Pattaya en omgeving. Ik was daar bij aanvang niet gelukkig mee. Maar zij is wel cum laude geslaagd en rijdt nu als de beste .