Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- GeertP: Ja Erik, nog niet zo gek lang geleden gingen de Nederlandse “koffiekenners”met hun sleurhut achter de auto op vakantie
- Mike: Hahaha Lieven, Waar haal je het toch vandaan, zonder koffiedik te kijken? Jouw verhalen zijn altijd geweldig. Ik heb weer van j
- Erik Kuijpers: Rudolf, prima hoor! Schaf in Thailand dan ook maar alle regionale luchthavens af en de internationale want dat is ook niet voor de
- Rudolf: Wie zijn die mensen die met de HSL naar Sjanghai rijden? Dat is de rijke elite. Wat heeft de gewone Thai aan dat peperdure proje
- RonnyLatYa: Om een jaarverlenging aan te vragen in Thailand is op geen enkel moment digitale kennis nodig. 30 jaar geleden was die er ook n
- Willem: Pattaya
- Erik Kuijpers: Lieven, ik lees het niet maar weet het wél: ik hoef jou geen koffie te schenken met een mini-lepeltje Buisman er in. Dat hadden w
- Rudolf: In het dorp probeer ik de mensen altijd bij te brengen dat hun gedrag ook het gedrag van de hond bepaalt. De mensen hebben een st
- Johannes: Heerlijk herkenbaar en humoristisch. Nu nog een smakelijk verhaal over de kunsten en fratsen die de hedendaagse barista’s ui
- bert: Deze trein heeft altijd nog veel meer stopplaatsen dan het vliegtuig. Zo heeft Korat geen vliegveld met operationele passagiersvlu
- Rob V.: Zo weinig? Ik denk eerder dat hij teveel stopt! Een echte HSL zou vanuit Bangkok minstens 300-400 km moeten rijden tot de volgende
- H.Revoort: ….Eikeltjeskoffieblues…..
- Huub Adank: Geachte heer Eric Donkaew, het tweede gedeelte van uw tekst is voor mij abacadabra en daarom maak ik gebruik van een visumburea
- bob mersie: waar woon je
- Willem: Geert bedankt voor het aanbod ,heb ondertussen iemand gesproken die me gaat helpen. Mocht het niet lukken dan neem ik contact met
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Uitgelicht » Weer een trein ontspoord; nummer 14 dit jaar
Weer een trein ontspoord; nummer 14 dit jaar
Twee dagen nadat een trein in Long (Phrae) ontspoorde, is een trein weer uit de rails gelopen, ditmaal gisterochtend op het station Talat Phlu in Thon Buri (Bangkok).
Toen de trein, die op weg was naar Samut Sakhon, een spoorwegovergang naderde, zakte de grond onder de rails in. Het derde rijtuig stuiterde daardoor en raakte het dak van het station. Brokstukken van het dak verwondden twee vrouwen die stonden te wachten. Ze zijn naar het ziekenhuis gebracht.
Prapat Chongsanguan, gouverneur van de State Railway of Thailand, die de ravage in ogenschouw nam, stelde vlijmscherp vast dat de spoorbaan ter plaatse niet behoorlijk onderhouden was geweest. Hij zei dat het incident opnieuw de noodzaak van verbetering van spoorbanen onderstreept en de vervanging van bielzen.
Het dertiende ongeluk vond donderdagavond plaats. Het laatste rijtuig van de trein naar Chiang Mai sprong toen uit de rails. Naar aanleiding daarvan besloot de SRT het tracé tussen het station Sila-art (Uttaradit) en Chiang Mai onderhanden te nemen. Van 16 september tot 31 oktober is het treinverkeer er gestremd en worden bussen ingezet.
(Bron: Bangkok Post, 8 september 2013)
Aan mijn water voel ik aan dat al deze ongelukken geen toeval meer (kunnen) zijn. Ik weet niet wat er precies mis is maar mis is het wel. Tot nu toe reisde ik wel eens pertrien maar ik ben nu toch wat voorzichtiger geworden. Niet dat het op de weg (met de auto, de bus of met de fiets) veel veiliger is……
Ik kan me nog een stukje van Khun Peter herinneren ontlangs met een klein groepje thai blog volgers zogenaamde trein romantici, die graag uren in de trein zatten en dan gebroken aan kwamen. Je moet redelijk irrationeel zijn en levensmoe om de trein te kiezen boven bijvoorbeeld Airasia.
Laat ik het nu leuk vinden om tussen Thai in een trein te zitten. Gebroken kom ik niet aan, want ik slaap heerlijk in de nachttrein. Vind het vermoeiender om als vee in een vliegtuig te worden gedreven. Wachten voor het inchecken, wachten bij de paspoortcontrole, wachten voor de securitycheck, wachten voor boarding en dan bij aankomst weer hetzelfde omgekeerd. Ook nog eens wachten op je bagage. Geef mij maar fijn de trein.
Hier nog zo een die graag per trein reist.
Inderdaad, vliegen gaat sneller, maar ik ben met pensioen, haast is verre van mij.
En de bus?
Nou nee, ik dank u verschrikkelijk.
Neemt niet weg dat het aantal onsporingen wel wat groot is.
Maar, ondanks dat zit ik liever in een trein als in een bus.
Ik heb met mijn lange loopbaan bij NS toch een redelijke kennis van het spportje opgedaan.
En ik verbaas me er iedere keer weer over dat de spoorhazen, het personeel dus, ondanks alle problemen toch no heel erg goed werk levert.
Wellicht zijn ze soms niet echt heel erg vriendelijk, maar vergeet vooral niet dat ook bij NS het militaire gedoe pas in de 70-er jaren is afgeschaft, tewijl SRT nog lang niet zo ver is.
Fijn met de trein…….
Moderator: u vervalt in herhaling en bent aan het chatten.