Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
- Bert: Tja, Bangkok of dure privé hoeft wat mij betreft niet, zou ook niet praktisch zijn aangezien het een goeie 500km ver is vanaf hie
- Frans: PS Rob, je emailadres staat niet in je artikel dus ik kan je niet mijn bestelling mailen. Op de website van boekscout zie ik niet
- Frans: Goeie verteller! Ik ga bestellen.
- Rene Mulder: Hoi Rob. Lijk me mooi boek. Maar wat kost het boek en waar vandaan stuur je het boek want ik woon in pattaya.
- Gerd H.: Besteed dit geld voor zo’n belachelijk project maar aan armoede bestrijding voor mensen die het écht nodig hebben!
- Sjaak S: In Bangkok is er minder sprake van de stijging van de zee als van de daling van het land. De stad staat op zachte bodem en deze is
- Jan Beute: En niet te vergeten de gevolgen bij de eisen voor retirement visa verlenging. 800K op een gezamelijke rekening is niet toe gestaa
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Thailand Riviera: Drie routes opgeknapt om toerisme te stimuleren
Het Department of Rural Roads gaat drie routes in Thailand opknappen om het toerisme te stimuleren en de lokale economieën te ondersteunen, het zogenaamde Thailand Riviera project.
Een van de drie is een route van 1.500 km langs de Golf van Thailand tussen Samut Prakan en Narathiwat. De eerste fase van 659 km is voor 80 procent klaar, het restant moet in 2023 klaar zijn. Het werk aan de tweede fase is dit jaar begonnen en het werk aan de derde fase begint in 2023.
De andere twee routes zijn Loei – Ubon Ratchathani (750 km) langs de Mekong en een route van 175 km in de Khao Yao bergen in vier provincies, waaronder Nakhon Nayok.
Onder andere het landschap en de infrastructuur in dit gebied worden opgeknapt.
Bron: Bangkok Post
In de hele lange geschiedenisgang van de mensheid is het aanleggen van verbindingswegen altijd
een strategie geweest om buitengebieden meer aansluiting te geven op het centrale gezag.
Zie in het Khmer-rijk van Angkor met Phimai.
De weg Bangkok-Narathiwat…
Misschien een kans voor de zuidelijke regio’s om zichzelf meer als Thai te herkennen,
zich uit het separatistische keurslijf van de moslimextremisten te wrikken
en hun mooie natuur toeristisch rendabel te maken.
Dan winnen ze er nog iets aan ipv aan stukken gescheurde mensen bij bomaanslagen of raids.
Nu is er alleen maar ellende.
Ook de weg Loei-Ubon Ratchathani zal boeiend zijn.
Nu al kun je van Nongkhai uit naar het zuiden al prachtige stukken langs de Mekong fietsen. En in het zuiden van de Isaan heb je het hele stuk van Ubon uit langs de Mun naar de Mekong.
Dat Riviera project werd reeds enkele jaren geleden opgestart. De bedoeling is om meer zuidelijk van Hua Hin het toerisme te bevorderen. De doelstelling is om het traject langs de kust meer attractief te maken voor wielertoeristen. De route loopt hier zowat door mijn achtertuin en is, hier in de provincie Chumphon, idd reeds voor 80% verwezenlijkt. Beide kanten van de weg beschikt nu over een mooi, breed fietspad. Dit deel van de route noemt de ‘Scenic’ route. Het volledige project zou tegen 2026 volledig klaar moeten zijn tot Songkhla. Deze week nog een deel van de route met de motor gereden. Tussen Saphli en Paknam waren de werken nog volop aan de gang over een strook van een 3 tal km.
Hoewel ik begrip heb voor het plan om een route tussen Narathiwat en Bangkok aan te leggen, vrag ik me af in hoeverre die route verschilt met wat er nu al ligt aan weg.
Ik woon in Narathiwat en het is hedendaags allang mogelijk om over de weg Bangkok e.v. te bereiken. De 42 en 43 leiden van hier tot Hat Yai, waar de 43 naadloos aansluit op de Phetkasem Road richting Bangkok. Er worden wat wegen hier in de omgeving verbreed en een rotonde op de bypass Pattani – Yala krijgt een korte vertakking in de richting Narathiwat, maar er wordt zeker geen volledig nieuwe weg gebouwd. Wat er ligt aan snelwegen is al tweebaans en goed onderhouden.
Beste Danzig,
er worden idd geen nieuwe wegen aangelegd. Het zijn de bestaande wegen, liefst langs de kust, welke verbreed worden. Deze verbreding is, in tegenstelling wat velen denken, geen extra rijvak voor de auto’s, maar wel voor de fietsers. En idd, je kan het Zuiden heel gemakkelijk bereiken via de 40-41-42-43 snelweg, maar deze wegen zijn voor fietsers niet aantrekkelijk en zelfs levensgevaarlijk. Het Riviera project is voor ‘TOERISTEN’ en niet bedoelt om het Zuiden sneller of gemakkelijker te kunnen bereiken. Zoek eens uit wat het Riviera project inhoudt en dan zal je beter begrijpen wat ze aan het doen zijn en met welke bedoeling.
Nu de “weg” naar Thailand nog zonder extreme hindernissen openstellen voor toeristen. Dat lijkt me toch wel essentieel voor het slagen van dit project.
Moet zeggen dat de route ten zuiden van HuaHin er prachtig uitziet.