Nieuw HSL station komt in centrum van Hua Hin
In tegenstelling tot eerdere berichten komt het nieuwe HSL station voor Hua Hin toch in het centrum en niet zeven kilometer ten zuiden van de stad in Ban Nong Kae. Het eerdere bericht in de media zorgde voor onrust onder de plaatselijke bevolking die tegen het plan waren.
In overleg met minister van transport Arkhom Termphitayaphaisit is afgesproken dat het nieuwe station zal worden gebouwd in het centrum van de badplaats. Het nieuwe station moet op slechts 225 meter ten zuiden van het huidige treinstation komen.
Het pittoreske en historische treinstation van Hua Hin is een bijzonder gebouw met een unieke architectuur, die oorspronkelijk diende als ontvangstruimte voor de koninklijke familie. Het wordt beschouwd als het mooiste station in Thailand en is een beroemde bezienswaardigheden in de stad.
Het nieuw station wordt aangelegd op een verhoogd deel van de 33 miljard baht kostende snelweg tussen Nakhon Pathom en Chumphon.
Bron: Der Farang
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Achtergrond30 november 2024Hervormingen van Thaise vastgoedwetten: redding of verkoop van het land?
- Agenda30 november 2024Agenda: December festivals en evenementen in Thailand
- Nieuws uit Thailand30 november 2024Zuid-Thailand getroffen door zware overstromingen
- Achtergrond30 november 2024Rijst kan zwart, bruin, bruinpaars, rozerood, goudgeel, groen en zelfs blauw zijn
Dat lijkt mij een verstandige beslissing.
Er zijn bij ontwerpen van de infrastructuur rond Hua Hin al veel vergissingen begaan.
Het nieuwe station komt pal achter Market Village. De werkzaamheden zijn al maanden bezig, tussen soi 88 en 94. Waarom eerst de grondwerkzaamheden voor een nieuw station terwijl er nog geen meter rails ligt ontgaat me, maar het zal logisch zijn.
Eerst de bodem en dan de opbouw en afwerking. Geen station geen passagiers. Geen rails geen TREIN ?