Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Hulp voor de nationale luchtvaartmaatschappij THAI
Thai Airways International (THAI), de nationale luchtvaartmaatschappij van Thailand met een schuldenlast van 245 miljard baht, moet koste wat het kost er weer bovenop komen. Er is een commissie van wijze mannen gevormd die het bedrijf gaan helpen uit de jarenlange voortwoekerende crisis te komen.
De commissie staat onder voorzitterschap staat van vice-premier Wissanu. Directeur-generaal Prapas van het State Enterpise Policy Office is tevens lid van de commissie. De eerste stap is om de landen waar THAI actief is, vragen om mee te werken aan het herstel van THAI. Zo trachten zij te voorkomen dat buitenlandse schuldeisers beslag laten leggen op de luchtvaartmaatschappij.
Ook gaan ze om tafel met schuldeisers om een toelichting te geven op het rehabilitatieplan die THAI er weer bovenop moet helpen. Het plan biedt de airline wat lucht omdat ze dan uitstel van betaling krijgen zonder dat schuldeisers een faillissement kunnen aanvragen.
Bron: Bangkok Post
Ja,,hoe langer ze wachten om herop te starten hoe dieper de put wordt.
Duizenden Europeanen wachten om te vertrekken, maar boekingen worden steeds weer gecancelled.
Mijn ticket werd omgeboekt naar 02/11/2020 om te vertrekken. Ik hoop uit de grond van mijn hart om weldegelijk te kunnen vertrekken. Tegen dan zal hopelijk alles wel in orde zijn, behoudens we dan met een terugval zitten en opnieuw in Lock down moeten. Grenzen Thailand terug geopend vanaf 01/07/2020. Weet er iemand of we bij aankomst in Thailand op 03/11 voor 14 dagen in quarantaine moeten ginder?
Walter,
Een beetje rare vraag vind ik.
Hoe zou iemand 6 maanden vooruit kunnen kijken ? Niemand kan een antwoord geven op jouw vraag.
De grenzen open vanaf 01/07/2020, zo ziet het er naar uit, maar alles kan nog veranderen en Nederlanders of Belgen horen al zeker niet bij de veilige landen. Er staan slechts een paar namen op de lijst van veilige landen waarvan toeristen eventueel terug toegelaten worden. Als ik me niet vergis is dit China en Zuid Korea.
Gegroet,
Zoals Geert al schrijft kan niemand antwoord geven op jouw vraag of je in november nog 14 dagen in quarantaine moet. Ook ik heb een vlucht geboekt met vertrek 1 november. Het is maar de vraag of we tegen die tijd Thailand in kunnen , en onder welke voorwaarden. Als de luchtvaartmaatschappij de vlucht annuleert dan krijg je normaal gesproken gewoon een voucher. Als men wel vliegt naar Thailand en je gaat niet mee vanwege de quarantaine maatregelen , dan ben je volgens mij gewoon je geld kwijt. Mocht dit het geval zijn , dan denk ik eraan om “gewoon” naar Thailand te vliegen en uit te zoeken welke landen je wel toelaten zonder eisen te stellen. Dus dan vanuit Thailand een andere bestemming kiezen op maximaal 4 uur vliegen vanaf Thailand ( behalve India ). Wel er rekening mee houdend dat je dan geen ruimbagage mee kunt nemen vanwege niet doorlabelen ruimbagage . B.v. Bali , Filipijnen , Cambodja etc.
Ik denk dat het uitstel van executie wordt.
Het zal zeer moeilijk worden om THAI nog te redden. Ze kampen al jaren met problemen en zitten diep in de schulden, de corona crisis kan de doodsteek zijn nu.
Misschien maar beter zo, men zou toch alleen maar geld van de belasting betaler gebruiken en uiteindelijk nog dieper zakken.
“Never catch a falling knife ”
Gegroet.
Mij vrouw zit momenteel al 3 maand vast in Thailand. Heb haar terugreis al 2 maal moeten herboeken.
Gisteren nog bericht gekregen van het reisbureau dat THAI voor 2 augustus zeker en vast NIET vliegt op Brussel. Vanaf 2 augustus zou er 3 maal per week terug gevlogen worden. Afwachten…
Klopt, Frank. Deze morgen ontving ik eveneens de melding dat Thai Airways de terugvlucht van mijn echtgenote op 03/07 andermaal heeft gecancelled en er pas vanaf 02/08 terug een plaats kan worden geboekt.
Zij zit al maanden vast bij haar familie in het Noorden en ik vrees dat ik haar pas in september of oktober terug in de armen zal mogen sluiten.
Tja, vervelende situatie. Je zou kunnen overwegen het verlies te nemen en bij een maatschappij boeken die wel naar Brussel of Amsterdam vliegt.
Vandaag bericht gekregen dat geboekte vlucht Amsterdam – Kopenhagen – Bangkok (eerste deel SAS, 2e deel Thai Airways) van 15 juli a.s. door Thai Airways gecanceld is.
Vandaag email ontvangen van Thai Airways. 12-7 gecanceld. Volgens reisburo
zeker tot 1-8 geen vluchten vanuit Brussel met Thai Airways.
Volgens mij zouden wij in hetzelfde vliegtuig zitten. Ben benieuwd hoe het nu gaat uitpakken. Voucher, Geld terug, of alles weg. In het laatste geval zien ze mij niet meer terug bij thai airways.
Als we toch Thailand in mogen dan zorgt reisburo voor alternatief vervoer. Zijn ze verplicht. Zo zei het reisburo.
Wellicht toch een kans dat we gaan als we dan tenminste binnen mogen.
Ze achten de kans echter wel klein.
Vandaag bericht gehad van Thai Airways dat onze vlucht van 27 juli van Frankfurt naar Bangkok gecancelled is. Ben benieuwd of we nog iets terug zien in de vorm van geld of een voucher.
Ik heb mijn terugvlucht geboekt op 3 juli naar Brussel en heb geen enkel probleem met Thai Airways
Geen enkel probleem? Maar ze vliegen niet op 3 juli……..
beste Marc,
Die vlucht gaat niet door als deze mededeling van de airline correct is.
https://www.thaiairways.com/sites/en_GB/news/news_announcement/news_detail/covid_19.page
Beste allemaal, mocht iemand van jullie wat meer in de (financiële) keuken van Thai Airways International (THAI) willen kijken om te zien hoe de vlag er feitelijk voorhangt, zoek dan eens op het internet met de zoekterm: Financial Statement (Full version) – THAI AIRWAYS INTERNATIONAL PUBLIC COMPANY.
De rapportages zijn volledig te downloaden en geven een absoluut duidelijk inzicht.
THAI is al vele jaren verliesgevend en een drastische reorganisatie zal moeten plaatsvinden.
Persoonlijk ben ik van mening dat het een `dweilen met de kraan open’ blijft (=geen kans op succes heeft omdat men de symptomen bestrijdt zonder de oorzaak aan te pakken). Op hoop van zege!
Het gaat er eigenlijk niet om of en hoeveel verliesgevend de airline is. Het gaat om de politieke wil om de verliezen voor rekening van de overheidsbegroting te nemen of niet. Zoals ook gebeurde met de rijstsubsidie en zoals ook in Nederland gebeurt met diensten die het parlement van vitaal belang vindt.
Opmerkelijk is dat nu, na vele jaren verlies te lijden zonder enige consequentie (met uitzondering van waarschuwingen en verandering van managers) omdat de Thai en buitenlandse belastingbetaler in Thailand de verliezen dekt, de maat nu blijkbaar vol is.
NOG opmerkelijker is dat niet de regering de stekker uit Thai Airways trekt (hetgeen men heel eenvoudig had kunnen doen als meerderheidsaandeelhouder) maar dat men dat overlaat aan de rechter, maar nu met een minderheidsbelang. Dat wijst er volgens mij op dat de regering het niet aandurfde om de deur te sluiten of Thai te koop te zetten omdat er blijkbaar twee verschillende en tegengestelde kampen zijn. Het ene kamp wil tot elke prijs Thai Airways behouden, het andere kamp wil Thai Airwyas sluiten of verkopen. Als de rechter nu tot de conclusie komt dat Thai niet langer levensvatbaar is, kan Prayut zijn handen in onschuld wassen (met gel).
Vraag is of de deksel echt van de beerput gaat als er bij Thai Airways duizenden ontslagen vallen, door reorganisatie of door faillisement.
.
Zo jammer Thai Airways was zo goed net op tijd onze punten ingeleverd voor een vrije vlucht.
Ben benieuwd of dit ook geldt voor Royal Orchid holidays ook daar hebben we prachtige reizen meegemaakt.
Het begon al slecht te gaan toen ze kantoor in Amsterdam weg trokken zelfs via mail waren ze al niet meer bereikbaar. Dit was wel enige jaren terug en geen landingsrechten op Amsterdam was ook slecht voor de business.