Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Cornelis: In ASEAN-verband is dit alle vele malen eerder aan de orde gekomen, maar er zijn nooit echte stappen gezet. De lidstaten vertrouwe
- Peter (redactie): De oplossing is eenvoudig, water kopen in glazen flessen. Smaakt ook nog beter.
- Peter (redactie): Verbaasd mij niet, gaan uiteindelijk alle landen invoeren. Europa ook en start daar in november mee: https://schengenvisum.info/eu
- Rob V.: In mijn oorspronkelijke reactie overwoog ik ook dat stempel “joods christelijk” te noemen. Dat is mijn inziens totale
- Tino Kuis: Benedict Anderson betoogt in zijn boek ‘Imagined Communities, Reflection on the Origin and Spread of Nationalisme’ dat
- RonnyLatYa: Nochtans wat EVA Air betreft moet dit je niet vreemd zijn want je hebt er zelfs een reactie op geplaatst https://www.thailandbl
- Tino Kuis: Ja, het boeddhisme is een containerbegrip geworden. Daarom maak ik onderscheid tussen de leer (de religie ‘wat ons samenbind
- ed: KLMtraveldoc is dan niet echt een hulpmiddel. Je krijgt rood aangemerkt dat je niet mee mag. Wanneer je bij boeking checking de
- Jan Nicolai: Als je Euro’s omwisselt in Cambodia verlies je ca. 2 à 3 procent met de officiële middenkoers. Bij één van de vele klei
- peter: inderdaad vreemd, of is het mogelijks voor Thaise mensen ouder dan 60 gratis…???? zou kunnen….
- Chris: beste Loeng, Een boeddhistische natie bestaat niet, net zo min als een Joodse natie. En ik durf wel te beweren dat elk land in de
- Atlas van Puffelen: Er zijn geen gegevens beschikbaar over personen ouder dan plusminus 60 jaar. Onbekend dus of je langer van tevoren moet komen of
- Don: je kan kijken bij global house. daar zijn ze meestal te huur
- william-Korat: Spuit regelmatig via de afvoer in de achterplaats het riool even vol [vijf A tien sec.] met Baygon spray. Preventief, nooit eten
- jan: William, ik zou eens willen zien, hoe jij in België een reispas zou aanvragen zonder in het bezit te zijn van een ( geldige)
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » ‘Ferry Hua Hin – Pattaya opgeheven’
‘Ferry Hua Hin – Pattaya opgeheven’
De veerdienst die tussen Pattaya en Hua Hin opereerde bestaat niet meer. De ferry, die in maart 2020 werd opgeschort vanwege COVID-19, was in handen van Royal Passenger Co.Ltd.
Vooralsnog had het bedrijf aangegeven dat de veerdienst zou worden hervat zodra de situatie rond COVID-19 zou verbeteren. Volgens een ingewijde is het bedrijf echter niet meer actief en is de veerdienst opgeheven. De website van het bedrijf is offline en is de Facebook-pagina sinds maart 2020 niet meer bijgewerkt.
Voor degenen die tussen Pattaya en Hua Hin wilden reizen, bood de veerdienst vooral gemak, maar passagiers gaven aan dat de boot meestal maar voor de helft vol was.
Mogelijk dat in de toekomst de oude veerdienst uiteindelijk zal worden vervangen door een grotere veerboot met ruimte voor auto’s, die uiteindelijk Chonburi, Prachuap Khiri Khan en Songkhla in het zuiden van Thailand zal verbinden.
In de Thaise media zijn al berichten verschenen die suggereren dat in april 2021 tussen Sattahip en Songkhla een autoveerboot zou kunnen varen.
Bron: Thaivisa
Ls
Heel erg jammer.ik maakre graag gebruik van de veerboot.
Ideale verbinding, in 2 uur tijd naar de overkant
Nu zullen we weer met de bus moeten, wel een paar uurtjes langer onderweg.
Gr rob
idd een groot succes was de veerboot niet maar wanneer er een autoveerboot in de plaats zou komen kan dit wel een succes zijn.
Ik heb vrienden in Hua Hin en ben 2 j geleden met de bus naar HH gereden..een ramp..file tot en met…5 u onderweg..maar met de ferry terug naar Pattaya..volle boot..2 u onderweg….hopelijk komt er terug een bootverbinding….
Jammer dat die uit de vaart is was een prima verbinding tussen Pattaya en Hua Hin
beter dan over de weg een stuk sneller hoop dat er weer een nieuwe rederij gaat varen
Ook met de Ferry meegegaan , wanneer Covid voorbij is wellicht niet elke dag laten varen maar om de andere dag .Desnoods starten met 1x in de week
Voor de ondernemers die eens wat anders willen dan bar of restaurant
https://rod.kaidee.com/product-360274229
https://rod.kaidee.com/product-345197595
De veerboot tussen Sattahip en Songkhla komt er voorlopig ook niet. Logistiek is het niet mogelijk om rechtstreeks tot in Songkhla te komen zonder plek voor een noodstop onderweg. Er zijn immers geen eilanden op die vaarroute in de Golf. De route zal nu van Sattahip tot Prachuab Khiri Khan leiden.
Eigenlijk ben ik best wel nieuwsgierig naar wat het zou kosten om een autoveerdienst op te zetten tussen deze plaatsen.
Zoals menigeen dat al meld, is dat volgens mij best levensvatbaar.
Heeft iemand ooit iets gezien over de kosten van een dergelijke onderneming?
Het gaat niet om de kosten maar om de opbrengsten.
De enige manier om zo’n veerdienst levensvatbaar te maken is dat de regering bijbetaalt, de kop eraf subsidieert.