Wise wil mijn account verifiëren?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
21 februari 2022

Beste lezers,

WISE vraagt aan mij: ‘We need you to verify your account before 1 March. Because of the way we’re regulated in the EU, we’re required by law to confirm your identity and the main purpose of your account.’

Ik wil nu een kopie van mijn ID uploaden aar vind niet waar ik dit moet doen op de WISE website? Kan iemand helpen?

Groet,

Fred

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.


» Laat een reactie achter


Rating: 5.00/5. From 4 votes.
Please wait...

9 reacties op “Wise wil mijn account verifiëren?”

  1. Maarten. zegt op

    Je klik op account, en dan details:
    https://wise.com/account/account-details

    Druk op Euro (aanname)
    en dan kun je verifieren.

    Meer op de onderste helft van deze help:
    https://wise.com/help/articles/2949782/guide-to-getting-verified?origin=search-verify+account

  2. jan zegt op

    Het heeft te maken met n digitaal EU gereguleerd ID.
    https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/nl/ip_21_2663

    Het Europees kader voor digitale identiteit
    Op grond van de nieuwe verordening bieden de lidstaten burgers en bedrijven digitale portemonnees aan die hun nationale digitale identiteit koppelen aan een bewijs van andere persoonlijke attributen (bijvoorbeeld rijbewijs, diploma’s, bankrekening). Deze portemonnees kunnen worden verstrekt door overheidsinstanties of particuliere partijen, mits die door een lidstaat zijn erkend.

    De nieuwe Europese portemonnees voor digitale identiteit zullen alle Europeanen de mogelijkheid geven online toegang te krijgen tot diensten. Daarbij hoeven zij geen gebruik te maken van particuliere identificatiemethoden of onnodig persoonsgegevens te delen. Op die manier hebben zij volledig controle over de gegevens die zij delen.

    Nadelen zijn …..u bent nu 24 uur te volgen.
    Mogelijk in de vorm van n QR …Track & Trace app?
    https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/13375-Extension-of-EU-Digital-COVID-Certificate-Regulation_nl

    • Patrick zegt op

      Nou Jan, dat is inderdaad zeer kwalijk wat je vertelt.
      Toevallig vandaag zag ik daar een reportage van op blck bx.
      Voor diegene die daar in geïnteresseerd zijn is hier de link: https://www.blckbx.tv/tech-media/arno-wellens-europees-digitaal-paspoort-is-verkapte-staatsgreep

  3. Jahris zegt op

    Beste Fred,

    Dat zit inderdaad een beetje verborgen bij Wise. Als je wilt uploaden moet je, na inloggen, eerst rechts boven op je naam klikken. Kies dan voor Help Centre, en dan helemaal onderaan de button ‘Still need help? Contact us’. Scroll daarna naar beneden en kies achtereenvolgens ‘Getting verified’ en ‘I need help getting verified’. Via die laatste stap kom je uit bij Upload Documents.

  4. kop zegt op

    Ik vond het een verdacht emaltje en heb nergens op geklikt, want je moet uitkijken voor fishing.
    Onmiddellijk heb ik hulp gezocht bij Wise via de chat functie.
    Ik heb de tekst gekopieerd en laten zien.
    Toen kreeg ik het geruststellende antwoord, dat het emaitje inderdaad van Wise kwam.
    Wise antwoordde dat ik in het emailtje op de blauwe knop met VERIFY moet drukken.
    Dan kom je in je account en vragen ze voor welk doel je je rekening gebruikt.
    Je hebt een aantal keuzemogelijkheden. Je kiest er een en dan klik je.
    Dat is alles.

  5. Lessram zegt op

    Ik heb er ook voor gekozen niet op de knop in de email te drukken, maar naar de website via laptop te gaan, daar inderdaad een bericht dat ze extra info nodig hadden. Ik kreeg inderdaad ook de vraag met welk doel ik de Wise rekening gebruik, daar een stuk of 10 opties. De juiste gekozen, en klaar.

  6. Labyrinth zegt op

    Heb in april vorig jaar een dergelijke situatie gehad met de verwerking van een een transfer.
    Contact opgenomen met Wise Support email supportreply@transferwise.com

    Vrij snel antwoord ontvangen en volgend bericht ontvangen:

    Thank you for your call!

    We need to verify your identity before we continue with your transfer — so all you need to do is send that over, and you’re good to go!

    We accept:

    Passport (photo page only)

    or National ID card

    or Photo driver’s license

    Heb een copy van mijn paspoort aangeleverd en de zaak was binnen de 24 uur opgelost.

  7. peter zegt op

    Klik zelden op de mail, link knopjes, maar ga altijd naar de site apart. Zeker ivm geldzaken, blijf kritisch en zie eerst wat ze willen en heb ik dan nog twijfel, dan bellen.
    Vandaar uit zie ik verder. Kijk ook waar de mail vandaan komt (emailadres)
    Je kan het vandaag de dag, je niet permitteren klakkeloos te klikken op deze zaken.
    Eigenlijk vreemd dat Transfer wise dit toch zo doet. Ook vreemd dat bedrijven nog steeds om copy paspoort vragen. Wettelijk mag je je paspoort niet kopiëren voor zulke zaken. BSN maak ik zwart en /of zet ik txt erop, bv .”identificatie transfer wise”. In het buitenland laat ik ook geen kopie toe van mijn paspoort.
    Ze kunnen het nr registreren, maar geen kopie, dikke punt.

  8. Jos Breesch zegt op

    Zoals eerder al aangehaald hier,
    best NOOIT op een link in een e-mail klikken maar naar de website zelf gaan of in de app kijken. Ook hier dus. Dit was wel een officiële mail, maar je weet toch maar nooit.

    Het juiste antwoord op de vraag is ook al gegeven. Ik wil dan nog maar gewoon meegeven dat er ook een FB groep is die allerlei problemen (in Thailand dan toch) probeert op te lossen voor en door zijn leden. https://www.facebook.com/groups/wisesolutions is de link, maar of u daarop nu gaat durven klikken is een andere vraag natuurlijk … 555


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website