Verbinding van internet valt steeds weg?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
9 april 2019

Beste lezers,

Zijn er hier  computerspecialisten op dit forum? Ik heb een probleem en vandaar misschien een oplossing van een van de leden? Ik kijk geregeld naar NLTV.asia maar regelmatig valt de verbinding weg en dan kan ik ook niet meer verder surfen op het net. De internet verbinding is nog steeds aanwezig, dan sluit ik mijn computer af en start hem opnieuw op, heb weer verbinding en kan ik voor een tijdje weer surfen en NLTV bekijken, tot het weer uitvalt.

Ik heb naar de dienst gemaild in Pattaya doch alles is normaal. Het rare is somtijds kan ik een paar uren NLTV bekijken en dan valt het weg. Hetzelfde met het surfen op het net door plotseling uitvallen, maar ik heb nog steeds internet acces.

Ik heb al enkele keren een verbeterde versie van mijn internet aan gevraagd dus meer snelheid maar het euvel geraakt niet opgelost.

Is er iemand die mij raad kan geven wat te doen?

Dank u.

Groet,

Josi

18 reacties op “Verbinding van internet valt steeds weg?”

  1. Daniel zegt op

    Hallo Josi,

    Het kan misschien helpen om je router/modem eens opnieuw op te starten, gewoon uitzetten en een paar minuten van de stroom af, daarna weer aanzetten. Dit helpt vaak als de internet verbinding instabiel is.

    Groeten,

    Daniel

    • conimex zegt op

      Ik weet niet of je je router continue aan hebt staan, maar mij werd verteld, dat het beter is om dat ding dagelijks in ieder geval 20 minuten uit te zetten.

      • Niels zegt op

        Dat is een fabel, Het is soms verstandig om een router te herstarten, maar normaal meer als 1 keer per week is echt onzin. Ook 20 Min is niet meer van deze tijd. Je moet he wel even tijd geven om alles te lossen. maar dat is in 2 min ook gedaan.

  2. stevenl zegt op

    Klinkt als tijd voor een nieuwe router.

    • ergens in thailand zegt op

      Ja dat kan weleens kloppen ik heb al 3 x een nieuwe router gehad van 3BB mijn internetprovider.
      En na de laatste x zo’n 2 jr geleden alles zeer goed.
      En als ze ooit langs komen wat doen ze eerst ze zetten de router uit en starten hem weer na een paar minuten op. Dus dat doe ik ook weleens en het helpt.

      Mzzl Pekasu

  3. Niels zegt op

    Wat stevent zegt klopt je moet eigelijk een nieuwe router. Het probleem in Thailand is dat je niet zomaar elke router er tussen kan plaatsen. De meeste host gebruiken pppoe. waardoor je een gebruikers naam en wachtwoord nodig hebt. Van kennissen heb ik hem laatst wel er uit gehaald, waardoor we een goede router konden plaatsen.
    Een andere probleem wat het zou kunnen veroorzaken, maar in dit geval minder voor de hand liggend is het ‘great firewall’ Net als china gaat al het verkeer over firewalls welke bepaalde info moeten scannen. Dit levert behoorlijk wat vertraging op.
    welke provider gebruik je?

  4. Harold zegt op

    Heb het zelfde euvel. Vandaag is 3bbb langs gekomen.Modem getest. Modem niet meer goed. Door het vele omweer zit er intern in de modem is niet meer geheel vast, waardoor het signal niet goed of geheel niet meer doorkomt.

    Moest naar 3 bbb office voor een nieuw modem, kreeg dit gratis, oude in geleverd

  5. Marco zegt op

    Het kan natuurlijk ook de wifi van de laptop of computer zijn.
    Gebruik je ook andere apparaten zoals telefoon of tablet op dezelfde verbinding en zijn
    die wel goed dan zou ik het probleem bij je computer zoeken.
    Of anders met een kabel direct aansluiten op je modem.
    Als je dan wel een stabiele verbinding hebt dan ligt het in ieder geval niet aan je modem.

  6. peter zegt op

    Zelfs hier in Nederland heb ik dat mijn dan browser helemaal stil staat, soms ook zelfs computer.
    Mijn maat in hongkong heeft net zoiets, weet wat meer van comps , maar we komen er niet uit
    We hebben het idee dat windows dan met iets bezig is en alles gewoon bevriest.
    Het is met elke keer een update windows maar af te vragen wat er daarna nog werkt.
    Plaatsen van drivers van Microsoft, waardoor bv je geluidskaart niet meer werkt.
    Als je je apps checkt, welke zijn geïnstalleerd , kom je ook apps tegen, waarbij je denkt wtf, heb ik niet om gevraagd, hoppa deinstall
    Scannen van virussen en mailware levert niets op of het moet zo goed verborgen zitten dat ze het nog niet weten. Gooi meestal gelijk alle cookies van browser en in de prefetch directory in windows directory, gooi ik nu ook regelmatig alles weg. Lijkt soms of dat werkt.
    HIervan wordt gezegd dat je computer/internet sneller zou werken. Merk er niets van, dus hoppa deleten de files. Meestal blijft de nieuwe dan over , welke dan niet is te deleten.
    Veel in het negatieve verandert, zo ook de browsers. ALs je naar iets zoekt, krijg je eerst waar je het kan kopen en wellicht ergens in het rijtje dan anders, zoals info. Gister bemerkte ik op, dat wanneer ik in Nederlands iets op zoek er hogere prijzen naar boven komen dan zoeken in engels!!?? Ja zelfde bedrijf, zelfde item.
    Ik denk dat ook vele sites zijn uit gefilterd in de browsers, het is niet meer zoals het ooit was.

  7. Chander zegt op

    Een goedkope en efficiënte manier om de obstakels uit de computer te verwijderen is Super-Antispyware (free edition) te downloaden en installeren.
    Daarna een COMPLETE SCAN laten uitvoeren.
    Je zult zien welke obstakels dit programma allemaal uit de computer tovert.
    Na het scannen en de computer te herstarten zal je merkbaar verschil zien.

    Zelf gebruik ik de LifeTime edition van SuperAntispyware.
    Hierdoor wordt de computer realtime beschermd.
    Bij de Free edition moet je dat periodiek handmatig updaten en scannen.

    • theoS zegt op

      Met SuperAntiSpyware gaan er dagen overheen dat er geen updates zijn. Ook komt er om de haverklap een nag screen. Heb deze er uit gehaald na vele jaren gebruik. Probeer eens OOSU10 te downloaden en FixWin.10. Het ligt toch aan je computer instellingen. Bv., Control Panel, Power Options en kijk daar eens.

  8. Sjaak S zegt op

    Heb je dan ook geen internet meer met je telefoon? Via de wifi van je telefoon wel te verstaan. Indien niet, zal het aan je router liggen en wanneer je wel internet via wifi hebt, ligt het aan je pc.

  9. Albert zegt op

    Josi,

    je geeft geen informatie over je internet.
    Wat voor WAN zoals ADSL, VDSL of Fiber of Coax kabel (Tv providers).
    Snelheid internet Download/Upload en timing (ping tijd internationaal)
    Snelheid Wifi- en LAN poorten router.

    En ook niet over de computer.
    Wat voor LAN zoals connectie tussen computer en modem/router, WiFi of kabel.
    Snelheid Wifi- of snelheid LAN verbinding.

    Ingeval van Wifi aantal van deze nodes in de omgeving.

    Zonder die informatie valt er echt niets over te zeggen.

  10. Erwin Fleur zegt op

    Beste Josi,

    Het probleem heeft met u computer is de netwerk kaart.
    Het internet is heel vlot deze tijd.

    Ik heb dit ook met mijn laptop en zit bij kpn.
    Zij zouden een software update doen of gedaan hebben maar dit werkt niet.

    Het probleem heb ik niet met mijn mobiel note 3,8,9, deze hebben een goede snelle netwerk
    kaart.

    Met vriendelijke groet,

    Erwin

    • Erwin Fleur zegt op

      Beste Josi,

      Nog een tip, probeer u netwerk kaart up te daten als het dan nog voorkomt,
      wordt het tijd om de computer te vervangen of de netwerk kaart.

      Als u weer een update van windows krijgt wordt de kaart uitgesloten ondanks dat
      zij proberen om alle mogelijke netwerk kaarten van software updates te voorzien op
      oudere computers.

      Probeer ‘Malwarebytes’. Als dit niet werkt denk ik dat ik gelijk heb.
      De meest virussen komen nu binnen in de zoekmachine en niet met programma’s.

      Met vriendelijke groet,

      Erwin

  11. Erwin Fleur zegt op

    De eerste zin moet zijn; het probleem wat u heeft met u computer is de netwerk kaart.
    Grrr, klein toetenbord….ook een probleem 555.

  12. Roel zegt op

    Beste Josi,

    Klopt dat wel met NLTV asia, volgens mij ligt de zender er ook uit. Net nog gekeken, geen zender te bekennen. Zie ook het antwoord van de beheerder van nltv. Bij mij staat nltv ook op zwart

    Pieter Jansen
    di 11 dec. 2018 18:21
    aan ik

    Hallo Roel,

    Het is inderdaad afgelopen met NL. Hadden de laatste tijd veel,problemen die niet kunnen opgelost worden
    en we aldus geen correctie service meer kunnen aanbieden
    Sorry hiervoor en alvast bedankt om bij ons geweest te zijn

    Groeten
    Pieter

    • Marco zegt op

      Beste Pieter,

      Misschien overstappen naar hip tv?

      Groet,
      Marco


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website