Vallen er veel doden in de bouw in Thailand?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
14 december 2018

Beste lezers,

Ik lees regelmatig over de doden in het verkeer in Thailand. Zijn er ook gegevens van de doden in de bouw, want ik ben daar nieuwsgierig naar? Wat ik daar allemaal zie… En hebben ze daar ook bouwvoorschriften? In het verleden zag ik gevaarlijke toestanden.

Groet,

Henk

9 reacties op “Vallen er veel doden in de bouw in Thailand?”

  1. Laksi zegt op

    Tja,

    De meeste bouwvakkers zijn van Lagos, Myanmar en Cambodia, deze hebben een speciale work permit,
    dus deze tellen niet mee bij eventuele doden op de bouw.

  2. Tino Kuis zegt op

    Ik heb even gekeken. In Thailand in 2011 80 doden in de bouw, en 10.000 gewonden. In Nederland in 2017 20 doden. Vergelijkbaar dus.

    • Gerard zegt op

      Niet betrouwbaar dus. Thaiien werken niet in de bouw. Wel Birmezen en Cambodianen. Waar zijnn die in Uw vergelijking?

  3. Sjaak S zegt op

    Hoeveel, weet ik niet. Ik weet wel dat een oom van mijn vrouw in de bouw in Thailand werkte en daarbij vroegtijdig zijn vrouw en kinderen achter liet..

  4. j.a. zegt op

    pffff..Kijk naar hoe ze werken en je hebt je antwoord al toch.? Daar zijn geen statistieken voor nodig

  5. chris zegt op

    Mijn vrouw leidt een middelgroot bouwbedrijf met 100 werknemers, waarvan 90 Thais. In de 7 jaar dat ik haar nu ken is er nog nooit een dodelijk ongeval geweest in haar bedrijf, wel af en toe een ongeluk.
    Het beeld dat in de bouwsector alleen maar Comabodjan en Birmezen werken is niet juist maar geldt waarschijnlijk meer voor de huizenbouw en kleine condo’s. Mijn vrouw bouwt vooral wegen, viaducten, waterwerken en landingsbanen. Daarvoor heb je machines nodig zoals walsers en draglines. Vandaar waarschijnlijk dat in haar bedrijf met name Thais werken. Zie ook geen buitenlanse werknemers werken aan de uitbreiding van de BTS lijnen en hoge condogebouwen in Bangkok.

  6. Theiweert zegt op

    Hoeveel doden vallen er bij mastwerkers met al die elektriciteit draden wirwar. Dat lijken mij veel meer.

    Nee op veiligheid is er nog veel te doen. Denk maar aan gevardndriehoeken. Hier zet of leg men een tak op de weg eventueel nog een ton. Maar die zie je in donker altijd te laat.

  7. B.Gill zegt op

    Super om te horen dat uw vrouw het goed doet in viaducten,waterwerken en landingsbanen.Maar mag ik u vragen of u buiten het bedrijf van uw vrouw ook gekeken hebt naar uw omgeving. Ik zie n.l. in bijna elke tak van werkzaamheden in Thailand veel immigranten. En weet uit ervaring dat deze mensen weinig te zeggen hebben in geval van ongevallen.

    • chris zegt op

      In elke tak van werkzaamheden buitenlanders? Als winkelpersoneel, als bus- of taxichauffeurs? Als dokters, als docenten? Ik zie ze wel en niet. De andere buitenlandersin mijn soi zijn een maid en een nachtwaker.
      Er is een groot verschil tussen immigranten met een goede opleiding (uit het westen maar ook uit China en Japan) en immigranten met weinig of geen scholing.
      Of mensen wat te zeggen hebben in geval van ziekte en ongevallen ligt aan de werkgever en niet aan het immigrant zijn. In het bedrijf van mijn vrouw werkt iedereen legaal, mijn vrouw betaalt het visum en de werkvergunning en natuurlijk ook de sociale verzekeringen. De maid in mijn condogebouw is niet verzekerd en is illegaal. De eigenaar kan het blijkbaar niet schelen. Ik hoef niet te schrijven wat ik en mijn vrouw daarvan vinden.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website